- 1108 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
# EKMEK ASKIDA, TAHİNLİ ÇÖREK BOĞAZIMDA DÜĞÜM #
# EKMEK ASKIDA, TAHİNLİ ÇÖREK BOĞAZIMDA DÜĞÜM #
_____________________________________________
Sayın Cumhurbaşkanı’mızın bile hayret ederek parmağıyla gösterdiği, caanım İstanbul’un orta yerinde pervasızca yükselen o binaların arasında, zihnimde yığın düşünceler ve ellerim ceplerimde yürüyerek girdim kapıdan içeri...
Çok sevdiğim tahinli çörek alacak ve Cennet’in en güzel çayını en ucuza veren çay ocağında atıştıracaktım..
Ekmek fırınının kapısından içeri adımımı attığımda, kurşun gibi saplandı gözbebeklerime duvardaki beyaz yazboz tahtasındaki yazılar.!
"EKMEK ASKIDA 3" yazıyordu.!
Ne anlama geldiğini bildiğim hâlde titreyen bir sesle sordum fırının kasasındaki adama; ekmek askıda 3 ne demek?
Cevap; sorum kadar kısık, sorum kadar çaresizlik doluydu.
Müşteriler parası olmayanların ekmek alabilmesi için para üzerini askıya ekletirler. İhtiyaç sahibi olanlarda askıda yazısına bakarlar ve utana sıkıla ekmek rica ederler..!
Duvardaki yazıların, gözüme saplanırken canımı acıtmasından bin beter bir acıyla sızladı tam şuram.! Defalarca ve ardarda, öfkeyle yutkundum.!
Sesimin tını; zihnimin en derinlerinden kopup, dilimin ucuna gelerek bağ olan binlerce kahırla kesik kesik hecelerle anlaşılmaz, anlaşılması imkânsız oldu.!
Kendi sesime, kendi nefesime ve kendi kendime dişlerimi sıkarak, askıya kenetlenen gözlerimle binkere kahrettim çaresizliğime..!
Dünyanın kıskanarak önüne binbir engel koyduğu söylenen ülkemde, herşeyin askıya alındığını haykırmak geldi içimden avaz avaz.!
Şaşkınlığıma şaşıran fırın çalışanı; ağabey sakin ol. Şaşırma. Bu ekmekler inan bana sokakta kalanlar tarafından alınmıyor. Genelde bu askıda ki ekmekler, asgari ücret ile yaşayan insanlar tarafından utanarak ve ezilerek isteniyor.! Amacına ulaşıyor bir lafım yok ama, bizim insanımız bu durumu hak etmiyor, haklısın dedi..
Gökyüzüne yükselen ve yükselirken yükseklerde oturanlar tarafından lafla yerle bir edilen binaların arasında nefes alamadığımı hissettim.!
Herşey askıda dedim içimden için için içim sızlayarak..
Demokrasi askıda,
Adalet askıda,
İnsanlık askıda,
Umutlar askıda,
Bu gün ve yarınlarımız askıda can çekişiyordu.!
Askıda asılan o nimet, ekmek hatırına, yerleri ve gökleri yaratan Allah c.c aşkına söylesin bilenler; bizim askıda ki o bir lokmaya muhtaç ettiğimiz insanlarımızı kıskanan kimdir.?
Ve kimdir o ekmeği askıya astıranlar?
Kimdir onurlu bu milleti duvardaki bu yürek yakan yazılara iç çekerek çaresiz baktıran.?
Ülkemize çöreklenen hangi leş kargalarıdır söyleyin.!
Söyleyin tahinli çörek isteyen canımı yakan ve sebep olan/lar kimdir.?
Tahinli çöreği boğazıma düğüm ve zihnime mundar eden o hin zihniyet sahibi kim/ler söyleyin.?
Ramak kaldı / ( Samim İĞDE )