- 698 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
SAĞ BEYİNLİ Mİ YOKSA SOL BEYİNLİMİSİNİZ
Ezelden âşinânım ben ezelden hem zebânımsın
Berâber ahde bağlandık ne olsa yâr-i cânımsın
Ne olsan zerrenim kalbimde hâlâ çarpar esrârın
Gel ey cânân gel ey cân kalmasın ferdâya didârın
Bu dizeler okuyanlara neyi çağrıştırıyor bilmem ama bana; Ezeli bir aşkın bitmeyen derin varlığını ve Cananı hemen bu günden sonra yüz yüze görüşmeye, açıkça buluşmaya daveti çağrıştırıyor.
Bir konuyu algılama şekli daha çok da o kişide hangi beynin ön plana geçtiği gerçeği ile yakından ilgiiİymiş yapılan araştırmalara göre.
Sağ beyin duygusal, sol beyin mantıklı.
Sağ beyin niyete sol beyin sürece bakar.
Sol gerçekleri, sağ beyin duyguları analiz eder
Sağ beyin duygusaldır!
Sağ beyin farklılıklara gebedir. Deneme yanılmayla karar verir. Duygusal alanlarla ilgili olduğu için istekleri hemen olsun ister. Stratejik düşünmek yerine, taktik bulur. Arzularını ertelemekten hoşlanmaz. Hızlı karar verip harekete geçmek eğilimindedir, acelecidir.
Sağ beyin sevgiye göre karar verir!
Sağ beyni baskın çalışan kişiler iradelerine duygularını katarlar. Bir insanla iş yaparken ya da onun hakkında karar verirken kâr-zarar analizi yapmaktan çok, onu sevip sevmediklerini ölçü alırlar. İnsanları analiz ederken "o beni çok sever" ya da "ben onu çok severim" diyerek referanslarının duygu olduğunu belli ederler.
.
Sol beyinde niyet önemli değildir. Sürece ve sonuca bakar. Sol beyin hayal kurmaz ama sağ beyin hayalcidir. Yine sağ beyin sezgilere çok değer verir. Beyin görüntüleme çalışmalarında sol beynin görsel unsurlara hızlı tepki verdiği ortaya çıkmıştır
Sol beynin önceliği kendisindeyken, sağ beynin önceliği başkalarındadır. Oysa ön beyin, önceliğin kendisinde mi yoksa başkalarında mı olacağını, hangi şartta nasıl tercihler yapacağını iyi belirler.
Sol beyniyle düşünen bir kimse karşısındakine yol tarif ederken, yönleri kendisine göre tarif eder. "Sola gideceksin" dediğinde bu sol taraf kendi soludur. Oysa empati yapabilen insan karşı tarafın yönünü dikkate alır.
Sağ beyin pembe düşler görür. Gerçeklerden uzak hayaller kurmak onun işidir. Sol beyin ise, hayali ve sezgileri önemsemez, kullanmaz.
Sağ beyin dişil özellikler barındırdığı için, sezgisel düşünmeye yatkındır ve sezgilerinde çoğunlukla haklı çıkar. Ön beyin ise sezgileri süzgeçten geçirerek kullanır. Her hissettiğini doğru kabul eden sağ beyne mukabil, ön beyin sezgilerinin doğru olup olmadığını anlamaya çalışır.
Sol beyin gerçekleri, sağ beyin duyguları, ön beyin ise doğruları analiz eder ve öncelik verir.
Bunları ciddiye alır bunca araştırmaların çok önemli bir tespiti olarak değerlendirdiğimde ben zerrece su katılmamış ‘Sağ Beyin Merkezli bir duyguzedeyim çok şükür.
Peki halimden memnun ve razımıyım?
Ooo Hem de nasıl!
Neden? Derseniz…
Şöyle derim: Akıl fikir zeka bilgi birikim deneyim ve daha pek çok şey bir gün miadını doldurup çekip gidiyor usulca. Ama duygu ilelebet yaşıyor tüm bedende ve Sol yanınızda.
Elbette benim demek istediğim; bunca buluşları sonsuz bilgileri inanılmaz eserleri insanoğluna en değerli
miras olarak bırakan o insanüstü varlıkları yadsımak değildir kuşkusuz.
Duygusal olmanın da yabana atılacak, hayatta başarılı olmanın önünü tıkayacak bir kusur sayılmamasıdır.
Şimdi dönelim sözünü etmek istediğim asıl konuya.
Bu güne kadar gelen bu güzeller güzeli dizeleri yazan kim ve nasıl bir gönül insanıdır dersiniz?
İçinizde bunu bilenleriniz vardır ancak bilmeyenleriniz daha çoktur bence.
Bu yürek yakan gönül tellerini titreten dizelerin sahibi:
Bu gün İSTİKLAL MARŞI nın Kabulünün 96. Yılını Kutladığımız ve bütün Türk Ulusunun yüreklerine ebediyen sökülmez bir mıh gibi çakan Vatan aşkıyla yanıp tutuşan MEHMET AKİF ERSOY’ a aittir.
Bunu bu gün kaç kişi hatırlar bilinmez ama benim Sağ Beynim hiç unutmadı!
O Milli Şairimiz.
O unutulmaz eserlere imza atmış araştırmacı usta bir Yazar.
O gerçek bir Siyasetçi.
O bir Veteriner Hekim.
Mehmet Akif Ersoy, şiirde dilin sade bir şekilde kullanılmasına özen göstermiştir. Aruz veznini yumuşatarak hem dilin yapısını bozmamış hem de aruz veznini kullanmıştır. Şiirlerinde sadeliği seçerken aynı zamanda da şiirin içerisinde bir musiki düzeni yaratarak kendine özgü bir tarz yaratmıştır.
Dilin sade ve yalın kullanılması. Evet! İşte tam da bu benim gönlümün arzusu. Yoksa konunun tekniğini tartışmaya kalkışırsa her eli kalem tutanlar…
Ömürleri yürek seslerinin çok uzağında ömür harcamakla geçer ne yazık ki.
Makam: Hüseynî
Beste: Şerif İÇLİ
Güfte: Mehmet Akif ERSOY
Zebân= f. Dil, lisan, lügat, lehçe.
Esrâr= Sırlar. Gizli hikmetler ve mânalar. Bilinmeyen şeyler.
Ferdâ= f. Yarın. Bugünden sonraki gün.
Didâr= f. Mülâkat, görüş. * Görünme. * Yüz. Çehre. * Görüş kuvveti, göz. * Açık, meydanda.
Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilal!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal.
Ebediyyen sana yok, ırkıma yok izmihlal:
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklal.
(İlkokulun birinci sınıfına giderken baştan sona ezberlediğim ve gittiğim her okulda her vesile ile bana okuttukları İSTİKLAL MARŞI’MIZIN en sevdiğim Kıt-a sı.
YORUMLAR
Allah rahmet eylesin Mehmet Akif merhum bir şiirinde şöyle der:
Üç beyinsiz kafanın derdine, üç milyon halk
Bak nasıl doğranıyor? Kalk, baba, mezarından kalk!
Üç beyinsiz dediği Enver paşa, Talat Paşa ve Cemal Paşa'dır.Yani İttihat ve Terakkinin üç as ve has elemanı.
Yani efendim sol, sağ ya da ön beyinli olmanın bir mahsuru yok. Kötü olan beyinsiz olmak
Selam ve sevgilerimle.
DEVRİM DENİZERİ
Ömrünüze bereket. Sağolun.
DEVRİM DENİZERİ
Gizem bilinmezlik insan yaşamının olmazsa olmazlarından çözebilene aşk olsun.
İşte ben de Sağ beynimi koruma altına alırken Sol beynimin emriyle sol elimi yumruk yapıp kaldırıyorum!
Ölümsüz Şairimizin Ruhu Şad Olsun.
Sevgilerimi yolluyorum esenlikler dileklerimle birlikte.
Milli şairimiz Mehmet Akif ERSOY'a Allah'tan rahmet dilerim
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hanımefendi
En derin saygı ve selamlarımla...
DEVRİM DENİZERİ
Benden de saygı ve selamlar
merhaba..hoş bir yazıydı ve şunu başarmak gerek bunları bildikten sonra:Mantık ile duyguları dengelemek...
Hani Gandhi şöyle der ya:
-Duyguları kontrol edememek küreksiz kayıkta gitmeye benzer,karşınıza çıkacak ilk kayaya çarpıp,parçalanmaya mahkumsunuz demektir.
Demek ki sol beyin ya da mantığımız bir tür kürekmiş!
DEVRİM DENİZERİ
Kendimi bildim bileli hayatta ( tek kürek) seyrediyor olmamın sırrı çözülmüş oldu böylece. Aracı olduğunuz için Varolun.
Selam ve sevgiler.
DEVRİM DENİZERİ
SAĞ beynimle selamlıyorum sizi.