- 5727 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEK DOSTLUK NEDİR
Hepimiz zaman zaman son yıllarda gerçek dostlukların yavaş yavaş azaldığını üzülerek belirtiriz. Peki o zaman acaba gerçek dostluklar neden azaldı, birlik ve beraberlik, sağlıklı iletişim, güvenme, sadakat, yardımlaşma, paylaşma, sevgi ve saygı gibi yaşamımızda önemsediğimiz bu değerleri neden kaybettik diye acaba hiç kendimizi sorguluyor muyuz.
Bana kalırsa bu sorunun cevabı koskocaman bir HAYIR…
O halde bence bu anlamlı değerlerimizi yaşatmak ve daha pozitif ve dostluk dolu bir yaşamda soluk almak elimizde diye düşünüyorum. Şu iki günlük dünyada keşke bedenimiz solduğunda geride kalanlara gülümseyerek el sallayarak uçup gitmeyi başarabilsek, ne mutlu bize..Unutmayalım ki eğer bizler bu çok önemli değerleri önemseyip yaşatırsak bizim yavrularımızda bizden gördüklerini sürdürecektir.
Gerçek dostluğu yakalamak ve yaşatmak için önemsediğim bazı düşüncelerimi aşağıda hatırlatıp paylaşmak istedim. Dostlukların sürekliliği adına az da olsa bir katkım olacaksa ne mutlu bana…
1- PAYLAŞMAK
Öyle ki iyi ve kötü günlerinizi, acılarınızı, üzüntülerinizi, kederlerinizi, sevinçlerinizi, mutluluğunuzu açık açık birbirinizle dürüstçe ve güvenerek paylaşabilmek
2-GÜVENMEK
Öyle güven vermelisiniz ki karşıdaki dost dediğiniz kişi size gönül rahatlığı ile her şeyini paylaşabilip anlatabilmeli. Sizin yanınızda huzur bulmalı. Sevgi ve saygı duymalı. Ona en zor anında bile damla damla mutluluk aşılamalısınız. Güvenilir bir kişi olmalısınız. Sırlara sadık kalmalısınız.
Onu çok iyi dinlediğinizi hissettirmelisiniz, Çok iyi empati kurmalısınız. Konuştuğunuz kişi karşınızda ise onu dinlerken gözlerine bakmalısınız, dinlendiğini bilmeli...
3-AÇIK SÖZLÜLÜK:
Bence eğer bir dostunuzun hatasını veya olumsuz bir yanını gördüyseniz onu uyarıp doğru yolu göstermelisiniz. Hani derler ya ”DOST ACI SÖYLERMİŞ” Yani dostunuza zarar gelecek bir şey var ise açık sözlülükle ona söyleyebilmelisiniz.
4-FEDAKÂRLIK:
Gerçek dost dostunun her zor anında yanında olmalıdır. Mazeret göstermeden eğer size onun ihtiyacı olduğunu öğrenmiş iseniz dağları delip yanında olmalısınız. Onun acı ve sevincine ortak olmalısınız. Gerçek dostluklar büyük özveri ister. Acılı, sevinçli, hastalıklı, kederli anında yanında bulunmalısınız. Ona güç vermelisiniz.
5-SÜREKLİLİK:
Gerçek dostluklar çabuk bitmez. Uzun yıllarca her türlü sevinç ve üzüntülerini, zor anını takip edip dost olduğunu, hep onun yanında olduğunu ve olacağını hissettirmelidir.
Tek kelime ile SADIK BİR DOST olmalıdır...
SABİHA SERİN
YORUMLAR
Gerçek dostluk " Gecenin her hangi bir saatinde , kapısını çaldığınızda " neden geldi acaba diye " düşünmeden kapıyı ardına kadar açıp içeri almaktır."
Gerçek dostluk " Hiç kimseye sormadan ya da ne düşünür diye düşünmeden buz dolabının kapısını açıp karnını doyurmaktr"
Gerçek dost " yalnız mutluluklarında değil acılarında da her an yanında olabilmektir"
Gerçek dost " karşılıksız verilen sevgidir"
Çok özeldi yazınız. Kutluyorum. sevgiler
Dostlukla ilgili benimde bir yazım olmuştu,bu nedenle sözü uzatmakta yarar görmüyorum.Bir ince nokta var;bu sadece bize özgü bir şey değil.Modernleşmeye bağlı gelişen ferdileşme süreci böyle bir mecburiyetide getirmektedir.Yoksa biz eskilerden çok kötü olduğumuz gibi düşünmek yanlış,neden.Bizim onlardan çok az şey bildiğimiz iddia edilemez,bilmek aynı zamanda kavramak ve testetmektir,tespit yapmaktı aynı zamanda.Bu imkana daha çok sahibiz.Modernleşmek aynı zamanda bir çözülmedir,çözülmede değerler yer ve kulvar değişir.Çaprazlama hayatlar çıkar orta yere ve yeni değerler oluşur.Biz tam kriz noktadayız ve şikayetlerimiz olacaktır.Çok ümitsiz olmamalı.Kutladım efendim.Selam,saygı...