MUTLULUK
MUTLULUK
Hepimizin peşinde olduğu, dilimizden düşürmediğimiz mutluluk nedir? Neyin peşinde olduğumuzu, ne aradığımızı gerçekten biliyor muyuz? Yoksa ne aradığımızı bilmeden oradan oraya savruluyor muyuz?
Kendimizi iyi hissettiğimiz zamanlar yüzümüze yayılan o geniş gülümsemedir belki de mutluluk ya da içimizdeki o tarifi olanaksız kıpırtı... Sevdiklerimizin yanımızda olmasından duyduğumuz o haz... Bir bebeğin ana kucağında bulduğu huzur, bir dost elinin dokunuşunun verdiği rahatlık...
Saatlerce ya da günlerce aç kalmış birinin ağzına giren bir lokma ekmeğin verdiği duygu mutluluk olabilir mi? Ya da çölde kalmış bir seyyahın vahayı bulduğu anki sevinci mutluluk diye adlandırılabilir mi?
Sevmek ve sevilmek, sevgilinin kollarında olmak mıdır mutluluk? Karşılıksız da olsa aşk mutluluk verebilir mi sevgiye susamış yüreklere?
Bir kelebeğin benzersiz renklerini, ipek kanatlarını, zarif uçuşunu izlemek, bir çiçeğin ferahlatıcı kokusu, bir kuşun neşeli cıvıltısı mutlu edebilir mi insanı?
Benim mutluluğum sizin mutluluğunuzla aynı olabilir mi? Yoksa göreceli bir kavram mıdır mutluluk?
Kimine göre dolu bir cüzdan, şan, şöhret, kimine göre sevgi dolu bir yürek, kimine göre sağlıklı bir nefes ya da bir lokma aş...