- 1365 Okunma
- 8 Yorum
- 2 Beğeni
Ben Arap'mıyım
Yani siz şimdi laikliği kabul etmekle Fransız olmadınız…
Fötr şapka giymekle İngiliz olmadınız…
Latin harfleri ile İtalyan olmadınız…
Hepimiz Ermeniyiz derken Ermeni olmadınız…
Türk askerinin üniformasını Amarikan üniformasına benzetip Amarikalı olmadınız…
Şehidimin cenazesinde Chopin dinlerken Polonyalı olmadınız…
Ben Osmanlıyı seviyorum diye Arap oldum öylemi?
Çay var içermisiniz?
YORUMLAR
Bir millet aslını unutmuşsa devletini milletini unutmuş demektir böyle bir zihniyet ülkemizi sadece kovusa sürükler yazık açıyorum hala Osmanlı'nın toprağında uturup birde lav etmeleri beni kahrediyor vatanı ve bayrağı için evladından ve canından vaz geçen Osmanlı adaletiydi şimdi düşünüyorum da böle bir zihniyet inanın bu vatan için ayak kabusundan bile vazgecmez neyazıki ama aslını inkarda olana nedenir işte öyle. Saygılar sunuyorum
Anladıysam Arap olayım derler. Neden böyle bir söz var? Etnik bir alınganlık çağrıştırır mı sizce? Hem fark ettiyseniz fatura anlamayana değil anlatamayana kesiliyor. Eminim sizde biliyorsunuzdur; burada sözcüğün aslı " a'râb " tır. Medenileşmemiş, göçebe, cahil anlamında. Bu açıdan bakarsak her toplumda kafi miktarda a'râb görmek pekâlâ mümkün. Ancak konu bu değil.
Malum canlı olmayan herşey iyi ve kötüden münezzehtir. Meselâ bıçak aşçının elinde iyi bir şeyken katille beraber suç unsurudur. Elbette şairin dediği gibi kazma suç aleti değildir toprağın sertliğini alır. Nesnelere kendi niyetini yükleyen insan, nedense sonuçlardan onu sorumlu tutmayı da hiç ihmal etmiyor. Enola Gay, Hiroşima’yı kana bulamak için var edilmedi. Auschwitz de, adının soykırım ile özdeşleşeceğini bilse harita üzerinde kaybolmayı yeğlerdi hiç kuşkusuz. Konudan uzaklaştım farkındayım. Özetle ben hiçbir şeyin insan denen varlığın niyet ve amacından bağımsız olarak değerlendirilemeyeceği kanaatindeyim. Kendisine laik diyen insan dinine fransız olmaz, bir ülkede alfabe seçmeli ders gibi tercih edilebilecek bir şey olmadığı için kimse bundan sorumlu tutulamaz, şapka iklim şartlarından korunmak için değil miydi sahi hadi biraz haddimizi aşıp keller için kamuflaj diyelim, ama hepsi bu kadar... Ve elbette Osmanlıyı seviyor olmanız sizi arap yapmaz.
Kullandığınız dil yani " siz" ve "biz" den bahsediyorum. İnsanları, duyguları, düşünceleri yaftalayarak parçalara bölen bir üslubu hiç sevmedim, sevmeyeceğimde. Bu ülkenin, bu ülke insanının dili değil bu. Yaşasın Osmanlı! değil sadece ötekiler de yaşayabilsin ki bir şeylere ait olmak tercih edilebilir olsun. Mümkünse tercihlerin de bir önemi olsun. Öyle sanıyorum ki mesele Arap olmakta değil a'râb olmamakta bütün mesele....Saygılar
Çakır--Bey
Ben eğrisi ile doğrusu ile Osmanlıyı inkar etmenin Türk olmayı inkar etmek olduğunu anlatmaya çalıştıkça, karşı taraf aynen şöyle diyordu; "sırf Osmanlı yüzünden Türküm demeye utanıyorum" Bu arkadaş Türklüğü sadece Cumhuriyetten sonrasına sığdırmış bir zaatı muhteremdi.
Siz ise kullandığım dili sevmediğinizi yazmışsınız...
Ne deyim şimdi?
Yok, ben polemiğe girmeyeceğim
Sıcacık bir dostluk çayı var içermisiniz?
Vedat Keleş
arap olmak ayrı bir şey arap kültürüyle yaşamak başka bir şey
dostum konu çok detaylı bir konu.
insanlar kendi kültürlerinden koptukça başka milletlere benzerler ve kimliklerini kaybederler bu durum o toplumların sonlarını hazırlar
buna kültür yozlaşması denir.
Yavuz Sultan Selime kadar Osmanlıda Türk kültürü Hakimdi Cihan devletini kurdular.
Yavuzdan sonra Mısır yani emevi din ve arap kültürü Osmanlı sarayına hakim oldu Saray Halktan koptu. sonunu biliyorsunuz
kimileri kurtuluşu batıda, kimisi doğuda aradı Atatürk siyasi dehasını ön plana çıkararak Bu Milletin kendi kültürüne dönmesini sağladı ki,bir asırdır bu topraklarda Türk Milleti olarak yaşamaktayız.
şayet yine kültür yozlaşması yaşanırsa ki şiddetli bir şekilde yaşanmakta yakındır bu milletin başına gelecek olmadık işler.
Devletin Beka sorunu varda nedenini teşhis edemezsek kırk yıldır bu ülkede yetişen süper beyinleri ne idüğü belirsiz Fethullahlara kurban ederiz.
saygılarımla
Çakır--Bey
Ne Arapları nede Avrupalıları küçümsemek değil gayemiz. Osmanlıyı Araplarla bir tutup atalarımızı inkar edenler içindir yazımız.
Serhat BİNGÖL
Bakmayın siyonizmin uşaklarının bizleri yıllarca kendi ceddimize sövdürdüklerine....
Özetle:Sultan 2.Beyazıt Dönemi (1492) de, İspanyadan kovulan yahudilerin Osmanlı Donanmasıyla kurtarılması ve (kimi kaynaklar da bu sayı beş yüz bin olarak ta geçer) 150 bin Yahudi’nin Osmanlı Memleketi olan Anadolu topraklarına yerleştirilmeleriyle başlayan süreç bir anlamda tarihin akışını da değiştiren bir süreç olmuştur. Çünkü İspanyadan gelen yahudilerin içerisinde (kabalist) öğretileri benimsemiş bozguncu yahudilerde vardı.
Birde, Kanuni Sultan Süleyman’ın çok büyük bir gaflet ile oğlu Selimi, yahudi bir kızla evlendirmesi sonucu da bunu fırsat bilen bozguncu yahudilerin Osmanlı Sarayına sızmasına neden olmuştur. Neticede bu durum (kabalist) öğretileri benimsemiş bozguncu yahudilerin
Avrupa kralıklarında da yaptıkları gibi Padişah ailesini ve imparatorluk prensiplerini bozma çalışmasını önünü açmış ve başarılı olmalarını da sağlamıştır.
Sarayda başta rüşvet, olmak üzere birçok olumsuz davranışları ve bizzat kendilerinin içerisinde olduğu sapık ilişkileri yaygınlaştırmış ve kendilerinin organize ettiği bu olayları hanedan mensuplarına dönük yalan ve iftira dolu söylemlerle bilinçli olarak sarayın dışına taşımış ve halka yaymışlardır. Dolayısıyla birçok entrikaların ortaya çıkmasına neden olan bu süreç Osmanlı İmparatorluğu için sonun başlangıcı olan olayların en önemlilerinde biri olmuştur. Sonuçta Osmanlı Türk ve Bektaşi kültüründen gelen Müslüman devletti olduğu için dolayısıyla İslami değerler kurucusu Osman gaziden beri devletin ilkesi olmuştur. Yani iddia edildiği gibi saraya Arap kültürü değil aksine siyonistler ve onların hegemonyası hakim olmuştu.
Saygılarımla.
başlıkta ki soru ekini virgülle mi ayırdınız, bazen sistemsel de olabiliyor o nedenle soruyorum,
toplum mühendisleri işini çok iyi yapıyor geçen gün yine aklıma gelmişti bir cinayetin 30 dk. sonrasında sokaklara dökülen insanların ellerinde binlerce döviz pankart vb. Nasıl olur da insanlar bunun planlanmış bir şey olduğunu anlamaz da sorgulamadan birbirlerine girer diye, neyse
odun ateşinde isli demlikte bir bardak çay çok iyi olur zira çay candır içilmez mi hiç,
esen kalın :-)
Çakır--Bey
Ankara'da; garda olan patlamanın daha saati dolmadan, katil devlet diye bağıranları hatırladım birden...
Balığa gittiğimizde; Arkadaşın biri oğlunuda getirmişti.
Çocuk hazırladığım kahvaltıyı ve çayı öyle beğenmişki; evde annesine "anne çay bile ayrı güzeldi" diye balladıra ballandıra anlatmış. Sanırım sizin dediğiniz çay; o çay :)
Filiz Şahin.
zaten hazırda bir kalabalık var ve patlamadan devleti sorumlu tutuyorlardı en azında önleyebilirdi istihbarattı estek köstek ancak Ermeni gazetecinin cinayeti haberi duyulur duyulmaz sokalardaki insanların ellerindeki dövizleri ne ara bastınız çaktınız dağıttınız organize işler ve mide bulandıran toplumu ayırıştırma çabaları hasılı bugün gelinen nokta. Bize yazık diyeceğim ama akletmezseniz üstünüze pislik yağar ayeti beynimde çın çın çınlıyor.
Halis bir niyetle poşet çay da leziz olur eminim. Çocuğa çok güzel bir şey aşılamışsınız sağ olun. sağlıkla kalın.
Babası Gün Han ve dedesi Oğuz Han olan Kayı Han bu boyun ilk atasıdır. Sonra oba oba gelerek sogut ve domanic arasinda osmanli devletinin temelleri atilmistir. Yani Osmanli devletini araplar kurmamistir alfabesi ne kadar arapcaya benzesede arapca degil telafuzler tamamen turkcedir. Araplar yok muydu osmanli imparatorlugunda vardi ama ermeniler rumlar v.b. bircok toplum vardi. nasil arap demek musluman demek degilse. Osmanli demek arap demek degildir. Turk islam devleti demektir aynen selcuklu gibi. Arap olmakta kotu birsey degildir cok buyuk evliyalar peygamberler veliler araplardan gelmistir.
Tebrikler guzel bi konuya deginmissiniz
mavitükenmez tarafından 3/11/2017 1:25:24 PM zamanında düzenlenmiştir.