- 961 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Almanya neden rahatsız?
Neden Almanya Türkiye’den rahatsız?
Bunun iki nedeniyle vardır.
Türkiye’deki en etkinliği en fazla olan hangi devlet dersek bu ne ABD dir ne de Ingiltere. Türkiye üzerinde en etkin ülke Almanya dır.
Birincisi ne geçmeden önce Alman-Osmanlı ilişkilerine tarihsel bağlamından bakmayın gerekir. Türkiye ile Almanya’nın tarihsel birlikteliğini Abdulhamit Han’dan önce başlamaktala birlikte, Abdulhamit Han döneminde pekişmiştir. Abdulhamit Han İngiliz ve Fransız’ları dengelemek için Hicaz Demiryolu inşaatının yapımını ve bu demiryolu çevresinde maden arama imtiyazını Almanlara vererek, Fransız’ları ve İngilizleri Almanlarla dengeleme politikasını izlemesi ve onun ardından Birinci Dünya Savaşına müttefik olarak katılmamız ve birlikte mağlup olmaları ile kader birlikteliği kurulmuştur. Osmanlının Birinci Dünya Savaşına Almanlarla yanında katılmasına katkı sağlayan İttihatçı Talat ve Enver Paşaların Osmanlı topraklarını terk ederek Almanya’ya sığınması onları sevinmek tarafından da hoşnutlukla karşılanmıştı. Kurtuluş mücadelesi sonucunda yeni kurulan Cumhuriyet’in kurucu unsurlarının İttihatçı olmaları Almanlara olan sempatiyi daha artırmıştır. Yeni kurulan Cumhuriyet’e Almanların büyük desteğiyle de olmuştur. gerek teknolojinin getirilmesine ve teknonatların yetiştirilmesinde de Almanya’nın büyük payı vardır.
Almanya da durum ise; Birinci Dünya Savaşı ardından Almanya imparaorluğunu kaybetti ancak gelişmiş sanayisinin desteğiyle ile kendisini toparlıyarak yeniden dünya sahnesine çıkarak Ikinci Dünya Savaşın’a dünyayı sürüklemiştir. Bu savaşına mağlup olarak sonuçlanması ile Almanya ikiye bölünmüş. Galip devletler tarafından Almanya da bir daha Nasyonel Sosyalizm gibi bir oluşuma gidememesi için tedbir almak için yeniden organize edilmiştir. Yeni yapıda Almanya’ya daha çok zaten var olan sanayi üretimi yönünde ilerlemesini teşvik edildi. Bu durum karşısında Almanya’nın sanayi üretimine katkı sağlamak için çalıştırmaya işçileri ihtiyaç duyması ile bir çok ülkede işçi kabul etmeye başladı. Gelen işçileri genellikle basit işlerini görmek, yani hizmet sektöründe ve maden ve taş ocaklarında çalışarak işçileri geldi. Bu işçileri gelen ülkelerin içinde Türkiye enfazla işçi gönderen ülke konumuna geldi.
Birinci neden tam burada başlamaktadır.
Bu durum Almanlara ilerde iki sorun getirdi.
A- Türkiye’den giden Müslüman kimliğinine sahip insanlar asıl kimliklerini bırakmadan büyük ölçüde kültürlerini de Almanya’ya taşıyamam yaşamaya devam ettiler.
B- Almanya’ya gelenlerin ikinci veya üçüncü nesil kişiler zamanla Almanya’da okuyup Almanya’da iş sahibi olarak ortaya çıktılar. Yani birinci nesil insanlar gibi basit işlerle yetinmeyip kalifiye işlerede el atarak iş yerlerinde zamanında birinci nesli çalıştıranların çocuklarını çalıştırmaya başladılar. Bu Almanlar tarafından hiç istemiyor bir durum oluştu.
(Dikkat ederseniz Almanya’ya İslamifobiya nedense hep Türklere karşı görülüyor)
Ikincisi: Büyümekte olan Türkiye ile ilgilidir.
Profösör David Pasig’in 2050 kitabında şöyle yazar: "...bu durum aynı şekilde devam ettiğininde 2030 yıllarında Türkiye’nin dış tiçareti 3 tirilyon dolar çıvarında olacak ve 2050 yılına gelindiğinde ise dünyanın en gelişmiş 10-11 ci ülkesi olacak" diye yazıyor.
Bu şu demek: Türkiye büyümeye devam ederse Almanya’dan daha büyük bir ekonomik güce erişecek demektir. Zaten halinde hazırda güdümünde de dediğiniz gibi Balkanlarda Almanlarla ekonomik piyasada rakip olmuş durumdadır. Afrika bazı yerlerde öne bile gelmiştir. Zaten Orta Asya, yani Türki Cumhuriyetlerde ve Müslüman diğer ülkelerde Almanya Türkiye’yi yanına alarak iş görmekteydi. Mazallah sanayinin her kolunda iş gören Türkiye; zaten buralarda Türkiye sayesinde iş görürken birde rakip Türkiye olması hiç istenmeyen bir durum oluşturur. Almanya’nın piyasası olan Türkiye, Almanya’ya rakip olacak ve Almanya’dan daha büyük olma olasılığı Almanya’yı rahatsız etmeye yeter bile artar.
Daha önce demiştik, Türkiye de en etkin ülke Almanya dır diye. Yıllarca Almanya’nın pazarlama piyasası olan Türkiye Almanya ile sıkı tiçaret ilişkisi içindedir. Bir çok Türk firmaları Alman firmalarının mübessilidir. Bu ticari ilişkiler Almanya’nın müdahale gücünü de oluşturmaktaydılar.
Almanya ticaret ilişkilerine üzerinden Türkiye de her alanda hatta siyasette bile etkin olmanın yolunu açmıştır.
Dünün Almanya’sı ile bu günün Almanya’sı arasındaki fark: Almanya’nın Türkiye’ye müdahale etme gücünün azalmasıdır. Yani dün Almanya her noktada müdahale edebilecek unsurlara sahipken 15 Temmuz’un ardından bu müdahale unsurlarını artık Türkiye’de barındıramadığı gibi bir de bu unsurlar üstüne kalmış halde Almanya’ya sığınmışlardır.
işte rahatsızlık burada başlamaktadır.
Dip Not: Almanya’yı yeniden dizayn edenler Almanya’yı Almanlara bırakmamıştırlar. Dolaylı yönden Almanya’nın Türkiye’ye bir müdahalesi var ise burada Amerika’yı ve İsrail’in parmağının olduğunu da unutmayalım.