- 732 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİNİZİ FARK EDIN
Yaşamak istediklerinizi niyetinizle kodlayın odaklanın ve yaşayın.
İçinizde oyle bir siz olsun ki bütün alemleri derin bakışla kuşatın.
Gözünüzle duyun.
Kulağınızla görün.
Ellerinizle yürüyün.
Ayaklarınızla uçun.
Kalbinizle tutunun.
Yaşadığınız hiç bir şey için pişman olmayın ve hiç kimseyi suçlamayın.
Her şeyi sevgiyle kucaklayın.
Yaptıklarınız sizin kaderinizdi yapacaklarıniz ise sadece sonradan kadere dönüşecek seçimleriniz.
Kendinizle onur duyun.
Sizsiz hayatın anlamı olmadığını varlığın sizin için yaratıldığını fark edin ve bu gücü yüzünüze yansıtın.
Ruhunuzla hissedin, kalbinizle duyumsayın, kendinizi akışın ahengine bırakın. Hayat bir okyanus yaşam gemisinin kaptanı da sizsiniz.
Kainatin çekirdeğisiniz siz.
Vesairelerin size ağaç olup meyve vermekte birer yol arkadaşı toprak, hava, su, güneş gibi vesaireler olduğunu unutmayın.
Kemalat için birer isaret taşları olduğunu bilerek onları da umursayın.
Ne olursa olsun asla yeise düşmeyin.
Umudun kimi zaman bir merdiven kimi zaman bir dürbün kimi zama da karamsarlık kuyusuna atılan bir ip olarak bilin ve sevinin.
Kazanmak yada kaybetmek bu dünyalı değil sadece rütbe alabilmek için birer not ortalamasıdır.
Hiç bir sıkıntı ne sizinle doğdu nede sizinle ölecektir. Geçicidir hepsi. Tıpkı sevinçler gibi onlarda misafirdir. Lazim oldukça gelir ve giderler.
Sıkıntıları dün nasıl aştıysanız emin olun öyle aşacaksınız bu günde ve yarına anlatacak başarı hikayelerini yaşayarak yazmış olacaksınız.
Mutluluk yada hüzün her olayın size aslında bir şeyler söylemeye çalıştığını işitin.
Varolmuş olabilmenin kıymetini bilin. Çünkü siz ne taş nede toprak ne nebatat nede hayvanat.
Mutlak hürriyete muhatap yegâne varlık yani
Siz eşrefî mahlûk olan insansınız.
Bütün eşya sana yaratıldı her türlü içsel donanımla birlikte kullanım için sınırsız yetki ve irade gücü verildi.
Yerini kendin belirle hayatını "başkaları ne der" diyerek öteleme diye.
Zehra Asuman
19. Eylül 2016
YORUMLAR
Bugün durakta otobüs beklerken yaşlı bir amcayla konuştuk. Diyor ki
şehirde köpeğin ne işi var? Allahın yarattığını insan beğenmiyor ve bu burada olmamış diyor. İnsan yayılmacı istilacı davranışlarına sınır koymak yerine ben yayılırım yerleşirim bu benim hakkım hayvan çeksin gitsin.Nereye gitsin. Yüksek tepelerin olduğu yerlerde yaşıyorlardı ama inşaat kamyonları yeni binalar yapmak isteyen şirket için o tepelere yok yaptıkları gün hayvaların yuvalarını yıktı ve o tepelerde de barınacak yer bırakmadı.
Her nimet insanın hizmetine sunulmuştır ama kibirli bir bencillikle yok etmeye devam ederse kendi sonunu da getirecektir ki bu kaçınılmazdır. "İnsan azacaktır"
Merhametsiz kibirli ve bencil insan o kadar da değil duracağın yeri bil diye söylenmesi mi gerekli illa ki?Hayır sayın yazar sınırsız demişsiniz ancak sınır konulmuş.Görmeyi bilmek gerek.Her yaratılanın bir görevi ve rızkı var.İnsan haddini aşıyor ve bunun farkında da değil. Allah insaf versin.
Esen kalın.
"Mutlak hürriyete muhatap yegâne varlık yani
Siz eşrefî mahlûk olan insansınız.
Bütün eşya sana yaratıldı her türlü içsel donanımla birlikte kullanım için sınırsız yetki ve irade gücü verildi."
Alıntıladığım kısım hariç, söylediklerinize katılıyorum. Ve gerçekten güzel kaleme alınmış, insanı rahatlatan bir çalışma olmuş. Kutlarım.
Gelelim neden dünyadaki her şeyin sahibinin insan olduğu düşüncesine itiraz edişime: Allah insana doğa üzerinde sınırsız kullanma yetkisi vermemiştir. Bunu biz insanoğlu olarak uyduruyoruz. Yenebilecek hayvanlar bile sınırlıdır inanç açısından bakarsak. Bir leyleğe av hayvanı muamelesi edemeyiz mesela. Avlanmakta bile sınır vardır. Tarımla birlikte insan etoburluktan uzaklaşmıştır. Artık beslenebilmek ve hayatta kalabilmek için avlanmak zorunda değiliz. Av artık amacından sapmış bir eğlence eylemine dönüşmüştür. Bunu spor olarak ya da parti olarak görür olduk. Oysa ihtiyacınız yokken bir hayvanı keyif için öldürmek helal değildir. İnsani de değildir. Doğaya hükmetmeyi arzulayan tek mahlukat biz insanlarız. Kendi türümüze bile akıl almaz işkenceler edebiliyoruz. Bunu başka bir türde göremezsiniz. Bu yüzden insana genel olarak şerefli mahluk denmesi beni rahatsız ediyor. Şeref bireysellik arz eder.
Sevgiler.
Zehra Asuman
Nehrin başında da olsanız abdesti tasarruflu alin. Yani evde nasıl dikkat ediyorsanız aynen öyle temiz suyu atığa çevirmeyin diyen bir bir peygambere tabiyiz biz. Ve Allak Kuranında derki yas bitkiyi yakmayın. Ve hayvandan daha aşağı
Eşref insan iste bunlara riayet eden demektir.
Saygılar efendim.