ULUSAL DURUŞ VE DUYARLILIK ÖDÜLÜ
ULUSAL DURUŞ VE DUYARLILIK ÖDÜLÜ YAHYA AKSOY
Evde, okulda başlayan ödüllendirmeler, hayatın değişik aşamalarında da görülür. Ödül, iyi bir işe, bir başarıya karşılık olarak verilen armağan, olarak tanımlanmakta.Özendirici, teşvik edici, onurlandırıcı ve başarıyı belgeleyen anlamları vardır.Aynı zamanda sorumlulukları vurgular ve artırır.
Dünya akademik çevrelerince yakından tanınan ,dil ve tarih alanında ülkemizin yetişirdiği seçkin ve saygın bilim adamı , rahmetli hocam Prof. Dr. Şerafettin Turan ve arkadaşları öncülüğünde , Ankara’da 1 Eylül 1995 tarihinde "ULUSAL DAYANIŞMA PLATFORMU" oluşturulmuş. Platformun amacı ,Atatürk ilke ve devrimlerine sahip çıkmak ve Cumhuriyet kazanımlarını korumak ve geliştirmek.
Platform, Devrim Yasaları’ nın kabul edilmesi gününü de dikkate alarak, 4 Mart 2017 tarihinde Ankara’da, büyük bir katılımla yapılan panel sonunda ,değişik alanlarda üstün hizmetler sergileyen kişi ve kuruluşlara "ULUSAL DURUŞ VE DUYARLILIK ÖDÜLLERİ" verdi . Ulusal duygular, düşünceler ve duyarlılık zirveye taşındı ve paylaşıldı.
Ulusal duruş nedir peki ? Elbette ki vatan sevgisi ile atılan her adımdır. Elbette ki Vatanını ve Milletini hertürlü güce karşı korumak ve kollamaktır. Elbette ki her türlü tehdide karşı uyanık olmak ,Türk istklâlini,Türkiye Cumhuriyetini ilelebet muhafaza ve müdafa etmektir.Elbette ki çalışmak,çalışmak ve hiç yorulmamaktır.
Bu topraklarda yaşayan ve nefes alan, şehit kanları ile sulanmış vatan topraklarına basan her bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşının ulusal duruşa sahip olması gerekmez mi?
Hepimizin annesidir bu vatan " diyen usta şair ve eğitimci İbrahim Alâettin Gövsa, " VATAN" şiirinde şunları ifade etmekte:
"...Mavi gökler,yeşil yerler,şehirler,/ Bize şeref fısıldayan nehirler,/ Uyan diye fısıldayan kokular.../Düşün yavrum bu yerlerde neler var?/İşte senin bu mübarek memleket;/Annen gibi onu sev de hizmet et!/ Bir fena söz işitirsen iyi bil;/Beğenmeyen bizleri hiç TÜRK değil./ Bir yabancı seni gelir kandırır,/Eğer derse bu memleket fenadır,/darıl yavrum onu sakın söyletme,/Toprağını hainlere çiğnetme."
Âşık Beyanî- H.İbrahim Güleç,1995 Gençlik Yılı’nda ödül alan "OĞUL" destanında ülkemizi, dilimizi ve Atatürk’ümüzü anlatmakta:
"...Dört mevsim güzeldir yurt dilim dilim,/ Yedi dil bilsem de TÜRKÇE öz dilim,/Türk kültürü külliyetli bir ilim,/Buna çalışmakla erilir oğul./ Cumhuriyet denen hür iradeyle,/Seçip seçiliriz milletçe reyle,/Bizlerde atalardan gelenek böyle,/Seven sevmeyene darılır oğul./Beyanî , milletin yüzleri gülsün,/İlkeleri malı oldu ulusun,/ATATÜRK kabrinde müsterih olsun,/Menzile varıldı varılı oğul."
Büyük önder’in, ulusal duruş ve duyarlılığın ve Atatürkçü Düşünce’nin temel eksenini belirleyen ölümsüz sözleri:
"Benim manevî mirasım bilim ve akıldır.Benden sonra beni benimsemek isteyenler, bu temel eksen üzerinde akıl ve bilimin rehberliğini kabul ederlerse, manevî mirasçılarım olurlar."
Ulusal duruş ve ulusal duyarlılık ,bu temel eksen etrafında ve yönünde olan hizmetlerdir.
Büyük Önder Atatürk’ün , şairlerimizin ve ozanlarımızın ifade ettikleri gibi, varlığımızın, birliğimizin ve geleceğimizin teminatı, vatan, ulus ve bayrak sevgisini en yücede tutan ulusal duruş ve duyarlılıktadır.
Bu anlamda ulusal duruş ve duyarlılık göstenler ,ödüllerin en büyüğünü hak etmektedirler. ULUSAL DAYANIŞMA PLATFORMU’nun duyarlı yöneticilerini ve bu anlamlı büyük ödüle layık görülenleri kutluyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.