- 1143 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
DİYET...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Balmumu yumuşaklığında ekilmeyen tohumlar ve yine de başak olmaya aday her sırrımda her sükûtun deviniminde bir de yorgunluğumun ardına bıraktığım çakıl taşları. Belki bir yol olur belki de yordam bildiğim bir şiir, bir şarkıya rast gelirim hani olur da…
Gök kubbenin akan çatısında ara duraktayım; bir gönlün yitiminde ayak sesim yine uzakların bağrında yasladığım başından mütevellit onca yankı onca yargı onca yanılgı.
Hislerimi büyütüyorum ya ölen benliğimin mezarına kaç kürek hüzün atacağım da peyda olacak misafir bellediğim şarkılar; kulağımda türkülerin deviniminde bir de hafif meşrep bir tını yine boğucu imlere taktığım aklımın küpeleri. Bir miadı dolmaktan mahrum eden bir korku mu yoksa asılsızlığın anlam bulduğu ve aslımın sunumunda hangi cümle ise bir kelamı bir ömür ile eşleştiren…
Yoz dürtüleri mağara insanının ve yoz görgüsüzlüğü yine verilen kaybın da telafisi olmak adına bir sundurmada yığılı bilinmezlik denen martaval.
Tanrı’yı yok sayan bir münafıkla kesişti mi yolum… günahların üstüme sıçraması an meselesi belki de bu yüzden ayrı düştüm onca gölgeyi geride bırakmakla kalmayıp yeni gölgeler doğuran aklın hezeyanlarına gizlendiğim yine de gizleyemediğim onca pişmanlık.
İşte kesişme noktamız ve derken çatallaşan yollarımız yetmedi bıçağın en haşin darbesi yine gönül bağlarımızı yok eden aslında yoksun addedilen sevgiden mütevellit belki de varlık adına atıfta bulunan onca izlek yine saklanmışlığın bir tabur dolusu beyanı.
Gelip gitmelerinden yorgunum önce akla zarar sonra da depreşen isyanlarını insanların reddettiği; sözüm ona hali hazırda mutlu herkes belki de sen’den öncesini ayraç yapmışken yazmaya başlamazdan önce nasıl bir karanlık ise yüreğin de çürüdüğü, benliğin hezeyana büründüğü…
Gidip de dönmemekse raconu dostluğun kanıksanası bir alâmetifarika…
Hey gidi hey dünlerin küpeştesinde ayrımcılıkla suçlanan insanlığın geldiği nokta bir o kadar adresime gelmek bilmeyen kayıp sancılar durağında da beklemeye aldığım iç sesim.
Nazenin bildiğim.
Sonradan görme bir yorgunluk muydu yoksa silahın?
Aydınlık gökyüzünün karanlık sırlarına mı boğulmuştun da başını kaldıramıyordun nefret iken kıskacına yakalandığın ve haris bir bedelle eşleşen benliğini de çürümeye terk edilmiş dehlizlerinde ben hala yol bulmaya çalışıyordum aklım sıra…
Mihrabı delen çığlıklarını duyuyorum yerli yersiz hem de ta sizin oralardan düşen döşeğime hatta yankısızlığın izleğinde sen ve dostluğun arasına duvarlar ördüğün…
Mabedimde yangınlar çıktı çıkalı gittin.
Ölüme koşullu bir akıbet dilenmemiştim oysa belli ki aklımın oyunlarıydı sır bildiğim yaralarımı sana sunmuşken; belki de noksanlıklarını telafi ediyordun içimin yangınlarına şişelerce benzin döken o sessizliğin ile yılları da yok saymıştın öyle ya; yıllar ve yollardı bizi bizli cümlelere sevk eden ve yine yıllara denk düştük görünmezliğin şeceresinde bir de tutuklu kalmış iken varlığın an itibariyle benliğime uyuşuk bir şarkıdan başak bir anlam ifade etmezken.
Sanrılarımı uyuttum ve sancılarımı da.
Sandıklarımla iştigal etmiyorum bilakis bilindik cümleler kuruyorum ve insanlar biriktiriyorum yüreğimin ırmaklarında ne zaman ki elini uzatsan bil ki iki elimin de diyetini ödedim tıpkı yüreğimden çaldırdığın o dostluk şarkısını sana havale etmişken hani gün olur da ödersin bedelini tanımsızlığın nefretin boca etmişken sefil ruhuna.
Usul bir şarkı çalıyor hengâmenin çok uzağında yine deviniminde varlık belki de kutsanan yokluk.
Satırlar telaşlı, kayışları gevşek sinir zincirinin ve ağır başlı bir ölüm diliyorum. Dilendiğim kelimelerin buharı üzerinde az evvel çıktı yürekten biraz da konuşlandığım ıssızlığın hükümranlığında gölgelerle sevişiyor benlik.
Ürkünç adımları karınca kararlarım sanırım yetmeyi bilmeyen benliğin de öteki sırdaşı yine kayıpların miadı dolmuş hüznü.
Deseler keşke durağındayım ama ne deseler, bilemediğim. Ya önemli mi?
Şimdi çıksam şuradan, dönsem köşeden ve üçgen duvarlarını dörtgene tamamlasam yalnızlığın. Dört duvarın sessizliğine nail olmak adına yine hacimsiz odaların soluk duvarlarında ve soluksuz yaralarımda için için deşilen ve ansızın kaybolmaya muktedir, demelerinden de geçtim.
Kıvrak bedeni yakut renkli hülyalarımın ve yarım adaları o sevginin baş şehri kırağı çalan bir yağmura kondururken isimsiz bir çisiltiyi de mendebur etmişken kara gece.
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Sevgili hocam, çok teşekkür ediyorum.
Sağ olun var olun efendim.
Tüm güzellikler sizinle olsun.
Selam ve sevgimle...
Kıymetli seçki kuruluna yürekten teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum ve çok değerli gönül/kalem dostlarıma da en iyi dileklerimi gönderiyorum.
İyi ki varsınız; iyi ki aranızdayım. Yolculuğumda yalnız olmadığımı bilmek adına çok çok mutluyum.
Sonsuz sevgi ve selamlarımla ve de en derin saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Yürek dolusu teşekkürlerimle sevgili şairem.
Sevgiler, selamlar...
"her sükûtun deviniminde bir de yorgunluğumun ardına bıraktığım çakıl taşları."
sizi okuyan hüzün, bezginlik deryasının manyetik fırtınalarında oradan oraya kontrolsüzce savrulup durduğunuzu sanabilir
oysa gerçek bunun tam tersi
son derece detaycı, titiz, disiplinli bir insanın satır aralarında karşıma çıkan izdüşümü
dolayısıyla stresin burgaçlarında yitip giden bir ruh durumu değil sizinki
kuşkusuz hüznü içselleştirmiş, etkin bir sanat diline dönüştürmüş birini bulmak sevindirici de
"Tanrı’yı yok sayan bir münafıkla kesişti mi yolum"
işte sıra dışı bir tanımlama
marjinal bir bakış, algılama, perspektif olmaksızın ne mümkün
geleneksel olarak kâfir olarak tanımlanan insan adalet ve hakkaniyet tasavvurunu ortaya koyabilmekte, birde bakarsınız dürüst, ahlak kriterleri yüksek insandır
buna karşın münafık karda yürüyüp izini belli etmeyendir
ahlak laklak, hakkaniyet hak getire hani
Tanrıyı yok sayması, tanrıtanımazlığı içselleştirdiği bağlamında, aşmış insan artık
nihayet hocam
güne gelen yüreği, emeği, kalemi, kelamı kutlarım
saygı ve selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
Tüm yüreğimle teşekkür ediyorum.
Selam ve saygılarımla...
Anlam olmak ve yine anlam bulmak ki bu da siz güzel yürek insanlarının varlığı ile mümkün ve gerçekten de Rabbim ne çok şey muktedir...
Sizlerin yeri öylesine özel ve güzel bir yerdeki ruhumda barındırdığım bu bağlamda şükür doluyum.
Sizler çok kıymetli ve çok ayrısınız yine yüreğimin her daim huzura erdiği.
Sonsuz selam ve saygılarımla yeniden.
Yazılarının deneme tarzında olanların bir kaç defa okunması gerekiyor.İç içe girmiş anlamlar silsilesi gibiydi.Güne yakışmış.tebrik ediyorum.Kalemine sağlık efendim.sevgiler saygılar
Gülüm Çamlısoy
Tüm yüreğimle teşekkür ediyorum.
Gününüz ve ömrünüz aydınlık geçsin İnşallah.
Tüm sevgimle...
Gülüm Çamlısoy
Anlatmak istediğim o kadar çok şey var ki sevgili Nazik ve yine yüreğin burkulduğu, benliğin coşkusu bu yüzden kendimi alamıyorum yazmaktan ve haliyle bazen uzun cümlelere rast geliyorum ve anlam bütünliğünü kısıtlayacağı için de tekrar müdahil etmek istemiyorum gerçi müdahale ediyorum ama o ilk halini kaybediyor ben yazıyı güncelledikçe.
Çok konuşan bir insanım ve yine kafası karışık bu bağlamda tüm gün dolup yine sığındığım şu satırlar akabinde sizlerin yürekleri zaten eskisi kadar anlaşılması zor cümleler kurmamaya da özen gösteriyorum ve kalemi zaten rayına oturmak sizlerin varlığı ve katkıları ile bir şekilde devinmekte farklı açıları değerlendirdiğimde.
Mazur gör canım arkadaşım hele ki ilk kaydı ile daha da uzundu bu yüzden en sade şekle büründü.
Söz sana: bir sonraki yazım daha kısa cümlelerle hemhal olacak.
Tüm sevgimle canım arkadaşım.
glenay
Gülüm Çamlısoy
Bir tanem rica ederim: ne demek.
Mazur görmek ne demek.
Bilakis bana ışık tutuyor varlığın ve yine dostlarımın varlığı.
Tabii ki de uyaracaksınız beni üstelik her anlamda bilmeliyim eksiklerimi.
Biz ne için yaşıyoruz ki?
Güzel bir şeyler yapmak, birbirimizi sevmek adına ve yine gönül gönüle.
Ben sizlerin arasında bana olan desteğiniz sayesinde zor zamanlarımı daha kolay atlattım üstelik maddi manevi pek çok anlamda sıkıntı yaşadığım bir dönem sizlerle kesişti yolum.
Lütfen söyle hatalarımı ve eleştir de biliyorum senin yürek güzelliğini.
Tüm iyi niyetimle yaşamak ve yazmak yine dostlarımın varlığı ve sevdiğim sayısız insan.
Selam olsun güzel ve naif yüreğine canım arkadaşım benim.
Sevgimlesin sakın unutma.
Allah'a emanet ol.
<3
Gülüm Çamlısoy
Rica ederim hele ki böylesi değerli kalemlerin arasında benim asıl sizler sayesinde bir nebze de olsa kalemimi geliştirmeye meyyal ama öncelikle ruhuma iyi gelen çok çok ılıman bir iklim yine sizlerle olan yolculuğum...
Yazmak ve yaşamak arasında bir korelasyon olduğuna inanıyorum bu demek değil ki sadece yazmaktan ibaret hayatım keşke daha çok vakit ayırabilsem ve keşke daha da farklı şeyler yapsam...
Kafamın çok karışık ve hayatımın da allak bullak olduğu bir dönemde yolum sizlerle kesişti bu yüzden sizlerin benim için çok ayrı bir yeri var yüreğimde. gerçi kafam hala karışık ama ruhum daha dingin eskiye oranla.
Ne çok konuştum ve sıktım sizi: Affola ne olur.
Tüm içtenliğimle teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle yürek dolusu ayrıca kaleminiz o kadar nadide ve ustaca bir açılım sunuyor ki bu bağlamda ben teşekkür ediyorum.
Ne mutlu bana ki; hayatın hala yaşanır ve güzel bir yer olduğunu aşıladınız bu yüzden şükür doluyum ve o açılan kapı için Rabbime ve siz güzel aileme teşekkür ediyorum hele ki içimdeki kışın da ılıman bir iklime dönüşmesine vesile olan yine siz gönül dostlarım ve kıymetli hocalarım.