- 365 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAŞARIYA GİDEN YOLDA İSTİRAHAT EDİLİR Mİ?
BAŞARIYA GİDEN YOLDA İSTİRAHAT EDİLİR Mİ?
‘’ Bu hayat bir merdivendir. Merdivenin basamağı üzerinde istirahat edilmez. Sürekli, insanın bir ayağını daha yükseğe koyup yukarılara tırmanması gerekir.’’
Thomas Huxley
‘’Edison, çok önemli icatlara imza atmış bir insandı. Bu hızlı temposuna ayak uydurabilen asistan bulamıyordu. Bir gün, çalıştığı katın eski sedirine uzandı ve asistanına dedi ki : ‘’ Artık gözlerimi açamıyorum, uyku beni müthiş bir biçimde kuşattı. Beni yarım saat sonra uyandır. ‘’ Yarım saat sonra, Edison’un derin uykusuna dikkat çeken asistanı, onu uyandırmaya kıyamadı; bir saat sonra uyandırdığında ise, artık işinden kovulmuştu. Edison, çok kızmıştı: ‘’ ne hakla benim yarım saatimi çaldın?’’ (1)
Planlı, programlı ve disiplinli bir şekilde çalışmak çok önemlidir. İstirahat olacaksa dahi bunun planda yeri ve saati belli olmalıdır. Başarıya giden yolda bir dakika bile çok önemlidir. Öyle bir sonuç çıkar ki bir soru hayatınızı değiştirebilir. O bir soru da plansız istirahat neticesinde kaçmış olabilir. Tabii ki insan hem çalışacak, hem de dinlenecek. Edison hikayesini anlatmamızın nedeni de disiplindir. Disiplinli, planlı ve programlı olunursa elbette istirahatte olur. Bir okul arkadaşım vardı lise de… Ben günlerce çalışırdım ama tabi düzensiz, plansız programsız. O ise az çalışır, ama her gün çalışır ve istirahat saatleri bellidir. Bütün sınavlarda benden yüksek not alırdı. Oysa ben ondan daha fazla çalışırdım. Yani düzensiz istirahatler insana başarı yolunda başarı getirmiyor.
KAYNAK
1) Doğru Düşünme Ve Başarma Sanatı ; Vehbi VAKKASOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.