- 387 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
“DİKKAT PRENS VAR”
Bir zamanlar arabaların arkasında arabesk cümleler, dizeler bulunurdu. Hala da birkaç arabada varsa da şimdilerde çok daha farklı şeyler yazıyor arabaların arkasında.
Hazır bulmuşlukla mı, yabancı özentisiyle mi bilmiyorum İngilizce uyarılar da azımsanmayacak kadar çok aslında. Pek mantığı olmasa da yabancı dilde arabanın içinde bebek olduğu uyarısını asanlar var.
Bu uyarılar ne işe yarar, gerçekten okuyan ve dikkate alan var mı bilmiyorum. Yine de gözüm takılıyor. İşte gözüm bunlardan birine takıldı ister istemez. Bir otomobilin arkasında içeride bebek olduğu uyarısı yerine geçmek üzere sanıyorum “DİKKİT PRENS VAR” yazıyordu.
Her ebeveyn için çocuklar elbette ki önemlidir ve olmalıdır. Arabada çocuk veya bebek olduğu uyarısını da yadırgamadım. Ama senin çocuğun sana değerli, onu prens olarak görsen de, ne kadar değer versen de geleceğini düşünerek ölçüsünü bilmen gerekir. Her işte olman gereken ölçülülüğü küçükler konusunda esirgememelisin.
Aynı tarzı çocukların mesela sünnetinde de gördüm. Çocuktur, bir defa yapılıyor, diyebilirsin ve her türlü fedakarlığı da yapman normal ama sanki bir prens gibi ona tahtlar, taçlar ayarlamak, tahtıravellilerle taşımak, onu prens yaparken çevresindeki çocuklara da köle muamelesi yapmak çocuğunuzu kısa bir süre mutlu etse bile yakın gelecekte onu bedbaht edecektir. Çünkü o çocuk yarın okula gidecek, toplumun içine karışacaktır. Ve ne gariptir ki sizin çocuğunuzun sınıfında yirmi kadar daha prens ve prenses olacaktır kaçınılmaz olarak.
Bu yazdıklarım bir tepkinin ürünü değil inanın. Benim öğrencilerim on beş-on sekiz arasın ama inanın hala sosyalleşememiş olanların sayısı hiç de az değil. Her biri kral muamelesi peşinde. Evde gördüğü taltifi okulda göremeyince ne okulu seviyor ne de öğretmeni. Peki neye yaradı? Prensse size prens. Elin gülü ele kokmuyor. Öyleyse büyüklerin yapması gereken çocukları hayata hazırlamak. Uyumlu, yardımsever ve anlayışlı fertler yetiştirmek en güzeli.
Bir de “vur oğlum, kır oğlum” tayfası var. Onların yaptığı da bunlardan pek farlı değil aslında. Arkadaş çevresinde kendisinde güçlü olmazsa herkesi eziyor ama dişli biri çıkınca iş değişiyor. O zaman da siz üzülüyorsunuz.
Arkadaşım senin arabanda prens olması beni hiç ilgilendirmiyor. “Bebek var” desen emin ol daha anlaşılır olur ve insanlar daha çok saygı gösterir.
YORUMLAR
kaç zamandır okuduğum gerçekten dişe dokunur bu eleştirel yazı için teşekkürler.
Herkesin yavrusu çok değerli ama onu yetiştirirken yapılan hatalar o çocuğun ömrünün ileriki yıllarında kişiliğinde nasıl yıkımlar meydana getireceği konusunda uzmanlar uyarıyor. zaten sevgi eksikleri ilgi eksikleri var, yalnız bir çocuk haliyle yanlış ve abartı ileride onarılması çok güç sorunları beraberinde getirecektir. Değerbilmez, bencil vb.
Daha beteri de var hocam. Geçenlerde kadının teki face'teki fotosunun üzerine "Babamın prensesiydim kocamın kraliçesi oldum" yazmış. Abartısız on dakika bayan kraliçeye baktım. Bu nedir ya dedim içimden. Bu nasıl görgüsüzlüktür. İnsan mutluluğunun reklamını yapar mı? Sofra resimlerindeki saçmalıkları saymıyorum bile. Çocuğunun çantasına iki dilim kek pişirip koymak yerine hazır kek alıp koyanlar, yirmi dört kişilik saray masaları donatıp, konu komşuyu toplayıp "Bugün de böyle şükrolsun" notu ekledikleri fotoyu sosyal medyaya atmaktan hiç utanmaz. Sanırsın sofra değil İsa'nın son yemeği tablsu. Kaldı ki o mübareğin sofrasında yiyecek bir şey de görünmüyor doğru dürüst.
Çocukların abartılı bir şekilde şımartıldığı kesinlikle doğru. Bunu yapmalarının en büyük sebebi ise onlara ayıramadıkları zamanının kendilerince telafisini yaptıklarını sanmaları. Oyuncaklar, kıyafetler teknolojik aletler bi dolu çocuğun hayatında. Ona kendini herkesten önemli hissetirmeler falan. Dediğiniz gibi okul çağına gelince bir bir patlıyor bu balonlar. Benim toplum için yegane temennim Allah cahil kadınların elinde yetişen nesle ve ülkemize acısın. Cahillikten söz ederken diplomasızlıktan söz etmediğimi sanırım açıklamama gerek yok.
Saygılarımla.