- 520 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SANATTIN İÇİNDEKİ BOŞLUK NEDİR?
Mesela, sanatın sonsuzluğa uzanan bir merdiveni olsa; herkesin en zirvelere çıkma telaşı ile birbirini ezemeyeceğini kim garanti ede bilir ki.
Ve bu tek bir sesin ani yükselişi o kadar çirkin bir gürültü oluşacağı an ve an ortada.
Sonra herkesin kendi hatalarının ve aç gözlülüğünün üstünü kapatacak bir avuç toprak bulma zahmetine girmesi de. Türlü türlü şekilde ortaya çıkması bir o kadar da basittir.
Bendeki sanat türevini sık sıkı masaya yatırırken buluyorum kendimi.
Ama haaa! Kesinlikle bu kötü şiir yazdığım olarak da algılanmasına üzülürüm. Evet, nedenler iç içe açılan kapı gibi ellerimde birbirine benzeyen yüzlerce anahtar tomarı hepsini denemekle zamanın ne kadarını harcarım; ne kadarını kendi aleyhim çevirebilirim.. fikir önce oluşur beyinim de sonrası şansa kalır demekte büyük bir olasılığa baş başa bırakır beni.
… Yahu o kadar merdiveni alın teri ile çıktım ve düşüncelerimin neden şimdi sıfır noktasındayım ve bu kapıların varlığından haberdarım anahtarlarda elimde. Buraya kadar mantıksal olarak iyi gidiyormuşum da. Keza bir eksik yanın bendeki aklının çok geç algılamasından mı? Kaynaklanır şüphesi başlar.
Yok, böyle bir şey ben başarımın zirvesindeyim ve yüksekli korkuma rağmen en tepesindeyim asıl çözümsüzlüğü elime veren şey ise bu kapıların arkasında beni neyin beklediği önemli değil mi?
Tabi yanıma bana yetecek kadar malzemem var. Lakin bunları dizecek rafım ve ya kasaya kadar gelişine eşlik edecek okuyucum var mı?
Var demek için bir iki tık geride takip etmek gerek teknolojiyi denesem. Alize, harikalar diyarı diye bir yerin kanıtsanan bana özetleyen hata gerektiği kadar ikna edecek kimsede yok. Biz ne kadar görmezliğe versek te çok şeyi kelamın adı tam üstünde.
Sanal âlem diye bir yerin varlığında ne kadar kendimi tanımış ve kanıtlamış olmalıyım ki ve düşüncelerimdeki o kopuk yerleri güçlü düğümler atayım.
Yâ da ağır taşlarla temelden başlayıp tavan ile sonu bulayım dersin. Ve inşaatın her aşmasında ucuz bir malzemenin varlığı ben buradayım dediğini duyar gibisin. Çünkü ucuz olanın asıl nedeni pazarlamanın içeresinde yatmakta olduğunu görmezden gelen kadar suçluyuz bizde..
Sana örnek olacak bir sanat adımı ya ölmüştür ve yahut ta tarihin en güzel sayfalarına gerip, orada senin neden halen o kapıdan içeri girmediğini açık ve net bir şekilde izah eder izah etme başarısını yeni sanatta adım atılmış birilerinde aramamanın nedeni bir bir eksiksiz sana öyle bir açıklar ki
“ocağın bata” geldiğin kadar gitmişsin halen farkında neden değilsin?
Buraya kadar sanatın tek bir açıklaması var tek tip elbiseye bürünmüş herkesin kendi kendini şair yazar vs. vs. ilan etmesi daha ötesine umutlu bakınmanı engellediği kadar yorar da.
Düşüncenin zenginliği inan ki o kadar kolay değil etrafını saran bir sürü gereksiz insanın senle çatışması onun dışında dikkatin dağılmasına sebeptir…
Kötü örneklerin bir parçası olmamak için kaleminin kâğıtla arası açıldıkça da açılır….
Devam edecek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.