- 872 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BEN GARI MIYAM LOO?
BEN GARI MIYAM LOO?
Halden anlamalı insan . Anlamıyorsan dümdüz yaşamışsındır, biteviye. Bütün dinler, hoşgörüyü, empatiyi , iyilik yapmayı hatta sevmeyi emreder. Kul çaresiz ise , bir elin ona uzanmasını , yardımcı olmasını bekler. O el Tanrı’nın uzanan yardım elidir belki de, kim bilir.
Beşiktaş’ta , daracık minare merdivenli salaş bir ofiste emlakçılık yapmaya başlamıştım. Sekreterimle yarım ekmek içi nefis dönerlerimizi tam bitirmiştik ki, hiç çalmayan büro kapımız alacaklı vuruşlarıyla gümbürdemeye başlamıştı. Kız telaşla masayı toplarken, ben acele adımlarla kapıyı açmıştım. Karşımda yirmili yaşlarda , yapılı ve yakışıklı bir genç duruyordu. Acım be abi .Üç gündür bir şey yemedim. Bana yardım et Allah rızası için be abi. Allah kimseyi bu durumlara düşürmesin, diye düşünerek kapıyı kırarcasına çalmasını onun açlığına bağlayıp; Tamam aslanım seni hemen doyuracağız, gel içeriye şöyle bir otur bakalım. Kızım hemen fırla , bir bütün ekmeğin içine duble döner koydur, ayranı iki tane al ve çok çabuk ol.
Kız aşağıya gidince , karşılıklı sıcak çaylarımızı yudumlamaya başlamıştık. Adın nedir , nerelisin, nasıl bir iş arıyorsun delikanlı? İsmim Ahmet abi. Ağrı’ lıyam , her işe razıyam abi, bi tek yatacak yerim yok, iş olursa onu da hallederim. Bütün ekmeğin içi, dolu dolu dönerin , kafasını çevire çevire , o fırın gibi ağzıyla yemesini sonra da ayran şişesini kafasına dikip , kolunun yeniyle ağzını silmesini izlemek , doğrusu bana tarifi zor bir mutluluk vermişti. Doydun mu delikanlı, şu künefenden bir çatal çalmam gerekiyor? Doydum be abi nefis bir döner di, sağ olasın. Bana biraz da para verirsen çok iyi olur. Tamam oğlum ,sana para da vereceğim ama daha fazlasını kazanmak istemez misin? Bak ön tarafta dört metrelik arkada da bir buçuk metrelik iki cam var , onları silersen tam yevmiye veririm, sekreter hanımın yükseklik korkusu var da. Ne dersin ? Sen ne diyersin be adam? Ben garı mıyam loo? Herife bak ya, herife.
Ben de günahkar bir kulum arkadaş. Ulan dilenirken erkeksin de namusunla para kazanmak için nasıl karı mıyım dersin be dürzü? Deminden beri abi diyordun da , şimdi herif mi olduk? S.ktir pezevenk.
Adama döneri yedirip, sonra da yumruk atarak merdivenlerden yuvarladığım için kendimi hiç affetmeyeceğim. Herif demesine mi kızdım , yoksa adam demesine mi bilmiyorum . Hoşgörü be aslanım , biraz daha hoşgörü, biraz daha empati. Sana yemek ısmarlayan adam bir de yumruk atsa çenene , üstelik s.ktir çekse ,üzerine yürüse ne düşünürdün? Haydi gel empati yapalım. Samimi olarak söyle bakalım.
Ben , sadece camları değil tuvaleti bile yıkardım. Abi dediğim insana da herif demez teşekkür ederdim.
Yoksa ins cinsinin karnı doyunca , şeytana mı dönüyor anlayamadım.
Ya siz?
E.Yaşar Ovalı 22.02.2017
YORUMLAR
Sevgili Abim.
Benzer mi bilmem ama yazını okuyunca aklıma gelen bir anımı anlatayım sana.
En son görev yerim Fethiyedeydim: Hanım bir yaz günü çıkarttı halı kilim ne varsa, attı evin önüne yıkayacak. Büyük oğlana '' Oğlum sen hortumun ucunu tut yeter. Ben yıkayacağım'' dedi. Benim oğlan aynen senin Ağrılı gibi '' Ben Garı mıyam lo'' dedi. ( Tabi o daha kibar bir şekilde söyledi)
Derken okula gittim derse başladım. Az sonra bir baktım bütün sınıf camlara üşüştü dışarıda bir şeye bakıp gülüşüyorlar.
''Ulan neye gülüyor bu muzırlar'' Diye camdan çocukların baktığı noktaya ben de bakınca ne görsem iyi?
Benim büyük oğlan, pantolonun paçalarını yukarı çekmiş, diz üstü halı yıkıyor. Ama yıkadığı halılar bizim değil bir arkadaşının annesinin halıları.
Bir taraftan halı yıkıyor bir taraftan da benim ders yaptığım sınıfta yaşı biraz geçkin, kendisi de gelişkin bir kızla el kol hareketleriyle işmarlaşıyor.
Yani abicim O delikanlının o camları silmesini sen değil de şöyle alımlı bir hatun isteseydi anında karı da olurdu, kız da...)))))))
Selam ve sevgilerimle.