- 484 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İNSÂN
Zavallı bir hanım, Deist olduğunu söyledi, o an merak edip sordum:
"Deizm nedir? Deistler neye inanır?" diye.
Şöyle söyledi:"Bütün Kainatı, dünyayı ve içindekileri ve bizi yaratan bir yaratıcının olduğuna inanıyoruz, fakat bu yaratıcının bir din gönderdiğine inanmıyoruz.
İnsanlar inanmaya ihtiyaç duydukları için dinleri kendileri uydurmuşlar. Deistler bütün dinleri reddeder" dedi.
"Din, insanlar ihtiyaç duyduğu için uydurulmuş" diyorsunuz ilginç.
İnsanı yaratan, İnsanı muhtaç yaratmış, ihtiyaçlarını da yaratmıştır.
İnsanlar yemeye, içmeye de ihtiyaç duyar.
Neden tahıllar, sebzeler, meyveler uyduramıyoruz?
Mesela C vitamini de insan için bir İhtiyaçtır.
Yaratıcı, İnsanın bu ihtiyacını karşılamak için bir çok sebebi,
Yağmuru, Toprağı, Güneşi, ağacı...bir araya getirmiş, bir yıl boyunca çalıştırmış.
C vitaminini İnsanların, seveceği renkte bir ambalajın içine, seveceği tatta ve kokuda, üstelik dilimleyerek yerleştirmiş ve İnsanlara onu tanıtmış, gizlememiş. Yana yana nerede bu vitaminler diye aramıyoruz.
İnsanın bir vitamin ihtiyacını karşılamak için bu kadar detaylı işler yapan Yaratıcı, neden İnsanların inanma ihtiyacını karşılamak için din göndermesin?
Bir sebep söyler misiniz? Hanımda cevap yok.
Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla.
İnsanın üzerinden, henüz kendisinin anılan bir şey olmadığı uzun bir süre geçmedi mi?
Gerçek şu ki, biz insanı katışık bir nutfeden (erkek ve kadının dölünden) yarattık; onu imtihan edelim diye, kendisini işitir ve görür kıldık.
Şüphesiz biz ona (doğru) yolu gösterdik. İster şükredici olsun ister nankör.
İNSÂN Suresi:1.2.3.
YORUMLAR
Artik bu ateist ve deistlerin ahmakca biz hic bir seye inanmiyoruz demesinden biktik usandik.
Hicbirseye inanmamakta bir inanc bicimi bunu soyle aciklayayim...
Avci deve kusunu vurmak icin pesinden kosuyormus
Deve kusu kacmis kacmis sonunda yorulmus
Bakmis avcida kendine cok yakin
Hemen kafadini kuma gommus ki avci kendini gormesin
Evet avciyi gormemis kendisi ama avci onu gormemesi imkansizmis...
Sen ne kadar gormezden gelsende O seni surekli goruyor ey ateist deist ....
Leyla hanim guzel bir yazi yazmissiniz size tebriklerimi sunuyorum
Kaleminiz daim olsun...