- 777 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Aklı Bertaraf Eden Aşk
Aklı bertaraf eden, (sevgiden oluşmuş) aşırı duygu seline "aşk" denir.
Bu sel bir tusinami gibi oluşup geldi mi? Bir kere başa, yapılacak hiç bir şey yok. Bir anda insanın bütün duygularının üstünü örtüp, aklın yolunu kapatarak, onu kendine esir alır. Sonra aklın düşünce ve irade gücünü de elinden alıp, gönlü devreye sokar.
Bu aşamadan sonra gönül, benliğin hükümdarı olur. Artık her istediğini yapmaya da muktedir olur. Daha sonraki aşamalarda benliği hoyratça kullanıp, ona istediği her şeyi yaptırmaya başlar.
Benlik, kendi başına önceden neler geleceğini bilmeden, gönlün her isteğine boyun eğip yapar. Çünkü gönül benliği, memnun edip, aşkın ateşini düşürüp, söndürmek için başını alıp gider.
Gidince de o, tesadüfen ya bir gül dalına konar. Gülü sever, güle aşık olur. Ya da aşkın kör ettiği gözlerle gidip, gül diye bir yaban otuna sarılıp, kalır.
Kalıp kalmamak onun bileceği bir iştir. Ancak bu aşamadan sonra da elden hiç bir şey gelmez. Doğal olarak da artık sonucuna da katlanmak zorunda kalır.
O da bu dünyada eşten dolayı payına düşen, ya şans eseri, gül yüzlü, güzel kalpli biri olur. Mutluluktan uçar.
Ya da kör talih, şanssızlıkla yakasına yapışıp, koca dünyayı başına geçirip, bütün ömrünü kabusa çevirip, yaşanmaz bir hale getirir.
Şans her zaman insan yüzüne gülmeye bilir. Çünkü bu da bir kısmettir.
Kısmetten öteye yol gitmez. Onun için düşmeye görsün yüreğe ateş, gönle köz. Mevla’m dilemedikçe, can çıkmadan fayda etmez, akla söz.
05.11.2016)
Cahit KARAÇ
YORUMLAR
Aşk; Aklı bertaraf eden, (sevgiden oluşmuş) aşırı duygu selidir. Bu duygu seli tıpkı tusinami gibidir. Bu sel geldi mi? Aklın yolu tıkanır. Gönül devreye girer. Gönül devreye girdikten sonra her kesin bildiği üzere gönül ota, oka konar. Gerisini artık siz düşünün. Hayırlı geceler.
Üsteki cevapta yazmayı unuttum. Evet Aşk konusunda Türkiye'de ki yazarlar arasında bana göre bir numara okuyucu, iki numara benim. Gerisi hepten benim. Bunlardan biri aşk profesörü, o da yazılarının çoğunu benden alır.
Efendim; öncelikle hepinize sevgi, saygı ve hürmetlerimi sunarım. Sizlerden gelen her türlü yazı yorum vs. hepsi de benim başım üstüne. Her ne yazdınız sa yazdınız. Ben onları nasıl kabul etmem. Onları size yazdıran benim. Hepinize bir kez daha teşekkür ediyorum. İnşallah eksiğini, gediğini bir gün düzeltirim.
Aşkın zamanlaması bence gençlik yılları...Kendinden pay biçiyorum da o zamanlar çarpık bacaklı kızdan başkasını gözüm görmezdi. Yirmi dört saat hep onu hayallerdim. Yıllar sonra karşılaştığımızda aynı heyecanın yerinde yerler esmiş, " senin için az daha delirecektim," dediğimde gülüşmüştük. Şimdi ise benden uzak dursun da kime tebelleş olursa oldun diyesim geliyo...
Üstadım ellerine sağlık. Aşk'ı güzel açıklamışsınız. Ben de diyorum ki AŞK:
Yüreğin mantık karşısında mağlubiyeti...
Saygılar efendim.
Cahit KARAÇ
Ve öyle güzel yazılarla karşılaşacaksınız ki, okumanız bitmeden yazının başından kalkamayacaksınız.
İyi geceler.
Cahit Karaç
Güzel anlatmışsınız Cahit Bey. Ayrıca yazdıklarınızın reklamını da yapabilirsiniz bu kötü bir şey değil. Bunca ünlü edebiyatçının yaptığı reklam karşısında "sizin yazımı okur musunuz" demeniz çok masumca. Sonuçta okunsun diye yazılıyor bunlar.
Saygılarımla.
Cahit KARAÇ
Ben siz gençleri seviyorum. Çünkü öz güvenleriniz süper.
Güzel geceler.
Cahit KARAÇ
Ben siz gençleri seviyorum. Çünkü öz güvenleriniz süper.
Güzel geceler.
Bu yazıyı lütfen okuyunuz. Aşk konusunda yazılmış,güzel yazı örneklerinden birisi. Şimdiye kadar aşk konusun yazılmış. Tek örnek yazı.
Sakın beni yanlış anlamayın. Reklam felan yapmıyrum. Öyle algılardam üzülürüm. Saygılar.
Cahit KARAÇ tarafından 2/27/2017 4:49:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Cahit KARAÇ tarafından 1/16/2019 6:33:36 PM zamanında düzenlenmiştir.