- 2599 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DEV AYNASI (Denemeler)
Bazen çok aciz olduğumuzu basit bir işi beceremeyişimizden anlarız. Canımız sıkılılır, moralimiz bozulur, hemen çareyi dua etmekte buluruz. Artık uğraşmamız boşuna diye düşünürüz. Biz aciz basit insanlarız deyip kenara çıkarız.
Kimi zamanlar ise bunun aksine çok başarılı, zeki, dünyada bir eşine daha rastlanamaz akla sahibizdir. Hatta çevrenize baktığınızda gördüğünüz bir çok kadın kendini güzel görür ve bu güzelliğin kendisinin başarısı olduğunu zanneder. O halde bu durumu göz önüne alırsak çirkin neden başarısızdır. Lakin kişi bunları düşünmez ve dev aynasından aksine bakınca çok mutlu olur. Bu yüzdendir başarısı olarak gördüğü özellikleri yükseltip büyütmesi.
Tesadüflerin hiçbir anlamı olmadığı anlarda bakılır dev aynasına. Aynanın büyüklüğüne bakıldıkça aynanın büyüsüne kapılır insan. Başarı diye nitelendirdiği şey belki söyleyemediği seviyorum kelimesini söylemek, belki çoğu kimsenin yapamadığı o portreyi çizmek veya bir doktor, bir mühendis olmaktır. İşte o zaman insan dev aynasında ki aksinin yansımasını görür ve bundan çok mutluluk duyar.
Oysa karşısında durduğu dev aynasında ki asıl görüntüsüne dışardan bakıldığında komik bir durum sergilemektedir. O aynaya devler baktığında ise görüntü gayet normaldir ve herkes kendi boyutunda ki aynaya baktığı zaman asıl gerçek olanı görecek ve başarı diye nitelendirilen o şeylerin kişisel olmadığının kanaatine varacaktır.
YORUMLAR
Hayatın ve insanların bin bir hali.
Dev aynası:
A, evet, herkes en üstün.
Herkes en sevgi dolu.
Herkes inancına Rabbine sadık.
Aynanın üstü örtülü iken artık nasıl görüyorlarsa kendilerini dev aynasında.
Zavallı bizler:
Buyruk veren acizliğini savunan.
Çok seven ve değer veren bir de:
Ama başımız sıkıştı mı herkes bir yerlere kaçışırken.
Selam ve saygılarımla üstadım
mavitükenmez
Coc çok sagolun
Dev aynası genelde egosuyla baş başa yaşayanlar için biçilmiş kaftandır.
İnsan başarılarını çalışmaya ve azimli olmaya borçludur.Başarısızlıkta ise bazen şanssızlık,en çokta yetersiz mücadele baş faktördür.
Ben hep şöyle düşünürüm .
Bu aleme geldik gidiyoruz. Mütevazi ve alçak gönüllü olmak gibi bir erdem varken neden insanlar
başarılarını abartarak,kendi kendilerini yücelterek,kibirlenerek alçalırlar.
Bunun cevabı aslında çok basit kompleks ve kibir ham insanların dev aynasıdır.
Güzel bir konuyu ele almışsınız değerli kalem
Selam ve sevgilerimle
Dilek USTA tarafından 2/21/2017 11:30:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
mavitükenmez
Yorum ve gorusleriniz icin tesekkurler