Evet mi Hayır mı ???
( Öncelikle şunu sarahatle belirtmek isterim. Bu yazıyı yazma amacım, okuyucuyu bir görüşe yönlendirmek veya bir görüşü empoze etmek amacı gütmemektedir. Sadece yaşanan gerginliği yumuşatmak, biraz latife yapmaktan maada kastımız yoktur. Bu böyle biline. Her ferdin bir dünya görüşü vardır. Düşünceye saygı duymak her medeni insanın şiarı olmalıdır böyle inanırız, böyle yaşarız.)
1970 ‘lerde dillerde dolaşan bir şarkı vardı. Bugünlerde çok tartışılan evet hayır oylaması tartışması aklıma düşürdü şarkıyı.
“Evet mi hayır mı
Söyle bana nedir senin cevabın
Beklemek istemem
Ne olacak bilinmez ki yarın
Gelmezsin sevmezsin
Sen her şeyi benden mi beklersin
Söyle nasıl sevgi bu
Yoksa buna sen aşk mı dersin
………..
………” şarkının devamı olsa da benim dilime takılan kısmı 70’lerde de popüler olan ilk iki mısra : “Evet mi hayır mı
Söyle bana nedir senin cevabın.” Bu sualin cevabı 16 Nisan 2017 tarihi itibariyle Türk Milletince verilecek. Biz milletin sadece bir ferdiyiz. Bir oyumuz var. Oylama günü nasip olursa sandığa gidip kullanacağız. Temennimiz ve duamız ülkemiz için yararlı olacak bir sonuç çıksın sandıktan. Netice güzellikler getirsin İnşallah.
Bizi asıl üzen, yıllardır seçim ve oylama konusunda talimli olmamıza rağmen, hâlâ birbirine tahammül edemeyen, birbirine hakaret ,küfür ve benzeri ifadelerle hitap eden insanların azımsanmayacak kadar çok olması. Karşı düşünceye saygı gösterilmeyip hazımsızlık yapılması.
Aslında evet ve hayır sözcüklerinin bir kabahati yok. Bizim onlara yüklediğimiz mana önemli olan. Sandıktan evet de hayır da çıksa bu ülke bizim. Bilmemiz gereken asıl önemli konu başka Türkiye yok. Bu ülke son kale. Türklüğün de Müslümanlığın son kalesi. Kapitalizm çanımıza ot tıkamak için fırsat kolluyor. Biz millet olarak birliğimizin, dirliğimizin yara almaması için tek yürek ,tek yumruk olmalıyız. Görüş ve düşüncelerimiz farklı da olsa bu durum kardeşliğimize halel getirmemeli. Cumhuriyetin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Paşa “Yurtta sulh cihanda sulh derken” (ki bu sözü de yıllarca yanlış anladık) iç barışın , kardeşliğin güçlü olması, bizi dış düşmanlarımıza güçlü gösterir o vakit kimse bize gözünün üstünde kaşın var diyemez demek istemiştir. Lakin biz bu sözü kabuğunda yaşamak olarak algılamışız.
Dış güçlere karşı içte barış çok önemlidir. Onların istediği birbirimize düşmemiz ,zaafa uğramamız ve yenilgiye hazır olmamızdır. Türk Tarihine baktığımızda bizim belimizi ve bileğimizi hep kardeş kavgası ile bükmüştür dış güçler. Oysa Türk Milleti merhametli millettir, şefkati tüm insanlığı kuşatan millettir. Bugünkü Batı , ABD ,Rusya, Çin ve benzerleri gibi sömürgeci olmamıştır. Gittiği yerlere hizmet götürmüş o toprakları mamur hâle getirmiştir. Kimsenin diline dini yaşayışına müdahale etmemiş, aksine o halklar Osmanlı idaresi altında dinlerini ve geleneklerini daha güvenli yaşamışlardır.
16 Nisan 2017 Ülkemiz için kardeşliğin pekiştiği, gelişmenin ve kalkınmanın işaret fişeğinin atıldığı gün olsun. Türk Milletinin her bir ferdi, bu ülkenin son kale olduğunun bilincine ersin.
Ülke için millet için el ele gönül gönle çalışmanın yolu açılsın. Eski bir şarkı sözü ile biraz nostalji yapalım istedik. Gergin ortamı yumuşatalım dedik. Yunusa kulak verecek olursak:
“BİZ KİMSEYE KİN TUTMAYIZ
Biz kimseye kin tutmayız
Ağyar dahi dosttur bize
Kanda ıssızlık var ise
Mahalle vü şardır bize
Adımız miskindir bizim
Düşmanımız kindir bizim
Biz kimseye kin tutmayız
Kamu âlem birdir bize
Dünya bir avrattır karı
Yoldan iltir niceleri
Sürün gitsin öyleleri
Onu sevmek ardır bize
…………………
Dünya haramdır haslara
Helal olmuş nekeslere
Biz dünyayı dost tutmayız
Ol dünya murdardır bize
Yunus eydür Allah deriz
Allah ile kapılmışız
Dergâhına yüz tutuban
Hemen bir ikrardır bize”
Bu sıkıntılı ve gergin günleri de aşarız İnşallah. Sorulan suale cevabımız evet de hayır da olsa bizim kardeşliğimiz zarar görmemeli. Milletin her bir ferdi mensup olduğu millete lâyık olmalı. Dünya görüşünü kendi öz kardeşini ötekileştirmek için kalkan yapmamalı. Kardeşlik adına, birlik adına dirlik adına kucaklaşmalıyız. Sözü yine Yunus’la bağlayalım:
“Gelin tanış olalım
İşi kolay kılalım
Sevelim sevilelim
Dünya kimseye kalmaz….”
Şimdi aynı şarkı sözünü yineleyelim: “Evet mi hayır mı
Söyle bana nedir senin cevabın.”
Cevabımız evet de hayır da olsa biz kardeşiz. Türk Milletiyiz. Bu ülke, bu bayrak bizim. Son kalemize sahip olalım. Dirliğimizi, birliğimiz, düzenimizi bozmayalım. Kapitalizmin, emperyalizmin bizim ruhumuzu kabzetmesine izin vermeyelim. Saygı ,sevgi , hoşgörü iklimi kuşatsın ülkemizi. Evet diyenler de hayır diyenler de bu milletin evladı olduğunu unutmasın atalarına layık olmaya çalışsınlar o bize yeter…. 16 Nisan 2017 Ülkemize erguvanların güzelliğinde güzellikler ve kardeşlik getirsin…
Ankara, 20.02.2017 İbrahim KİLİK
YORUMLAR
Sonuç ne olursa olsun
Hayırlı olsun hayırlar getirsin
Evetçiler de bizim
Hayırcılar da
Hatta hiç refaranduma gitmeyenler de
Herkes elini vicdanına koysun
Levhi mahfuz da vereceği hesabı düşünerek
kararını versin
"Ve hoşlanmayacağınız bir şey olur ki, o sizin için bir hayırdır. Ve seveceğiniz bir şey olur ki, o sizin için bir şerdir. Ve (bütün bunları) Allah bilir, siz bilmezsiniz."Bakara 216
saygı ve selam ile
Benim aklımdan da Barış Mançonun Hayırrr Hayırrr yüzbin kere Hayırr inanmıyorum sana.. şarkısı geçti değerli kalem... :)
Saygılar selamlar