- 816 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Hayattan Öğrendiklerim
Bu yazımda sizin de izninizle hayattan çıkarttığım dersleri kaleme almak istiyorum.
1. Hiç bir şekilde ilişkilerinize - her türlü ilişki burada bahsettiğim - 3. kişilere yer vermeyin çünkü bu sizin ilişkiniz, başkasının sorumluluğu dahilinde olsaydı zaten ilişki sizin olmaktan çıkardı. Ayrılıklar, anlaşmazlıkların ana noktası da genellikle diğer kişilerden kaynaklanır. Aslında buradaki problem daha çok ne yapacağını bilmemekten kaynaklıdır, yanlış yaparım korkusu, bana bunu dedi napmalıyım düşüncesi vs vs. Kafada kurup sorumluluğu başkasına atacağına bu konular niçin muhattap olunan kişiyle / kişilerle konuşulmaz ki açık açık...
2. Bazı duygular gerçekten çok hassas ve kutsaldır ve çok da nazlıdırlar. O güzel duyguları korumak gerekir çünkü insan olmak o duyguları taşımakla da alakalıdır çünkü harcanamayacak kadar güzeldirler ve kolay kolay o duyguları yüreğinde yeniden hissedemezsin.
3. Yine duygular hakkında... Eğer içinde bulunduğun hal seni sen olmaktan çıkarıp baş edemeyeceğin yükler yaşatıyorsa nasıl olursa olsun bunu paylaşmalısın sahibiyle. Bu durum bana göre karadelik sendromu , bırak yük olmaktan çıksın hislerin. Paylaş, acın hafiflesin, mutluluğun artsın.
4. Kendinle ilgili problemlerin varsa biraz ’tek’ kalmaya ihtiyacın var ta ki sorun hallolana kadar. Başta öfke kusacaksın sonra ya kendinle olmadığın kadar barışcaksın ya da kötü yolu seçip kendini ascaksın. Durum tam olarak bu kadar vahim...
5. İsteklerini ve duygularını dolaylı yoldan aktarıp sonucu karşındakinin anlayışına bırakacağına bunu direkt dile getir, böylesi inanın çok daha basit. Bunu biz bayanlar çok daha fazla yapıyoruz, çok yanlış. Erkek beyni bunu gerçekten algılamıyor mesela kaldı ki anlatmaya çalışmak gerçekten çok yorucu, bir kaç defa etrafımda denedim ama tükendiğimi fark ettim. Zorlaştırmayın, kolaylaştırın.
6. Her şey gerçekten örüntülü şekilde birbirine bağlı, tarihten ateşi alsan insanlık şu an burada olmayacaktı.
7. Kavgalı olmak kolay ve aynı anda yorucu. Affedin geçmişte sizi üzen olayları da, kişileri de; şimdide bulunun . Üzmesin yeter ki.
8. İstediğiniz şeylere ufaktan başlayın, karınca gibi küçük ilerleyin ama yolunda ölün yeter ki.
9. Sizi nasıl gördükleri değil, sizin kendinizi nasıl gördüğünüz önemli, affedin artık kendinizi lütfen.
10. Ortada birilerine karşı gerçek bir sevgi varsa açık yüreklilikle açın kalbinizi, insanlar nefeslerini dolambaçlarda, oyunlarda tüketiyor...
11. Gelişimden korkmayın. Kimse için değişmem lafı sizin hayat düsturunuz olursa ilerleyemezsiniz. Hatta akıntı alıp götürür sizi.
12. Bir çok yanlış hareketin altında cahillik, özümsememe ve içselleştirmeme yatıyor.
13. Gereksiz ve fazla gurur aslında bir korkaklık işaretidir.
14. Ben bu işi ömür boyu yaparım demiyorsanız kafanızda o iş sizin işiniz değildir.
15. Bu söylediklerim benim hayattan çıkardığım dersler, tecrübelerim kendi adıma biraz acı oldu ama tecrübe her şeydir. Şevkinizi kıracak şeylerden uzak durun. Bazen elektronik mühendisleri her projeyi hayata geçiremez, bence konu anlaşıldı... :)