- 591 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Birlik umudu (7)
Abiciğim merhaba;
Öncelikle çok teşekkür ederim, nazik iltifatlarını içeren değerli mektubunu aldım. Allah razı olsun güzel sözlerin için.
Bu arada abiciğim, çok büyük geçmiş olsun, tam da 14 şubatta komşumuzun su borusu patlamış. Epey ziyan olduğunu belirtmişsin. Allah daha büyüğünden esirgesin abi. Abiciğim senin bireysel çabalarını biliyorum ama gönül isterdi ki, böyle felaketler yaşandığında, bütün esnaf bir arada olup birlikte acıyan yerimize yardımcı olalım. Senin ve benim gibi düşünen insanlar çoğaldıkça ve birlik çatısı altında toplandıkça taşlanmış yüreklerimizi yeniden yumuşatıp, insancıl duygularımızı yeniden çıkarabiliriz ortaya, zaman abi herşey zamanla olacak, su yolunu bulacak. Hatırlarmısın birkaç yıl önce yine bir arkadaşımızın bağrı yandı, kaç kişimiz koşup gitti abi birlikte, en sonunda uzaklara taşındı bizden, o yangın sırasında baca görevi gören Bilgiy di sanırım, mağazadaki tüm ürünleri is kir olmuştu, yangın komşuda olmuş ama onuda büyük etkilemişti, uzaktan geçmiş olsun deyiverdik, döndük işimize gittik ama sen benden daha eskisin bilirsin 30 yıl önce nasıldı esnaflık burada. O günleri gerçekten dinlemek isterdim.Gerçi babamdan duyduğum kazıkçı imajınızı düzeltebildiniz mi, iyileşmeler oldu mu bilmiyorum ama birlik oluştukça, aynı masa etrafında oturup ortak heyecanlar için konuşmaya başladıkça umarım ve ümit ediyorum o imajınızda düzelecektir. Sevgili abiciğim, sorduğun adayı hatırladım, geçenlerde gazetede gördüm resmini, parmağındaki taşlı yüzükten tanıdım. Bende bir şey söyleyeyim, Allah insanları çift yaratmış, belki de daha fazla, inandım buna. Çok sevdiğim bir dostuma o kadar çok benziyor ki, yüzündeki ufak ayrıntı dışında. Şaşırtıcı bir benzerlik, bu bizim evren var ya, o kadar çok sever ki beni, yapmadığı denemediği oyun kalmadı. Neyse ki ben başedebiliyorum bu bizim evrenle, gülüp geçiyorum içimden, evrenin bunlar bana son şakaları.
Neyse abiciğim, bu değerli abimizin önerisini değerlendirebiliriz. Beş altı yıl önce Elazığlı bir abimiz dernek açtığını ama aktif değil sanırım. Elazığlı abimiz ile ilgili konuşma fırsatı yakalayabildiniz mi, neden olmasın onun etrafında da toplanılabilir yeter ki birlik olalım.
Abiciğim biliyorsun ki açlığa karşı hassasiyetim var. Geçen gün sizden değerli olmasın Mustafa Topaloğlu arkadaşımın askıda yemek projesini anlatması üzerine, soluğu bizim yan komşu pidecide aldım, askıda yemek, askıda ekmek oluyor da askıda pide neden olmasın. Anlatıverdim projeyi. Aslında onunda kazanacağı bir proje ama çekincesi, herkes toplanır, proje suistimal edilir diye düşünüyor, kendisini projeyi başarı ile yürüten büyük yürekli furkan ekmek askıda ekmeği yapabiliyor bir görüş kendisiyle diye önerilerimi ilettim. Abi öneriye desteklerinizi rica ederim.Çünkü sizler bizlerde destek olmalıyız birlik olmalıyız abi. Bana dedi ki hergün pide yemiyorsunuz ki dedi, abi hergün pide yersem obez olur çıkarım zaten fazlalıklarım var. Ama dedim askıda pide olursa askı için hergün pide parası atarım, açlarımızı doyuralım, öyle değil mi abi. Yeri geliyor hepimiz aynı şeyi yapıyoruz açım diyen birini hangimiz çeviriyoruz ki. Kendimiz için alırken, bir pidede askı için aç bir insanı doyurmak için neden olmasın.
Abiciğim, selam eder, saygılar sunarım. Umre yolcusu gelince hurma ve zemzem suyumu unutmayın lütfen.
Selamlar
YORUMLAR
Napoli de boyle bir seyin yapildigini duymustum. ( kahveydi sanirsam) bizde de ekmek olarak yayginlasmali bence ...
Yaziniz icin sizi tebrik ederim son zsmanlarda okudugum en anlamli ve işe yarar hikaye....
Tebrikler.
Kaleminiz daim olsun..
mavitükenmez tarafından 2/17/2017 7:59:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
mavitükenmez tarafından 2/17/2017 8:19:04 PM zamanında düzenlenmiştir.