- 530 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÖMRÜNÜ ENGELLİLERE ADAMIŞ BİR OKUL MÜDÜRÜ
ÖMRÜNÜ ENGELLİLERE ADAMIŞ BİR OKUL MÜDÜRÜ
“Hz. Mevlana der ki “Dünya gözü ile bakan yüzü görür, gönül gözü ile bakan özü görür” Engelli insanın kalbi incedir, duygusaldır ve acınmak istemez.
Ziya SULUYER
Ülkemizde hayat hikayesi yazılmaya değer o kadar güzel insan var ki… Ülke olarak yazma da çok geriyiz maalesef. Tabi ‘okuyor muyuz’ da ayrı bir tartışma konusu. Yazı yazmak hakikaten zor sanaat. Ama o kadar güzel insanlar var ki, onları yazmaktan keyif alıyorsunuz. Bu yazımızda da sizlere Allah’ın izniyle Türkiye Beyazay Derneği Polatlı Şubesi Başkanı Ziya Suluyer beyefendiden bahsedeceğim.
Ziya Suluyer beyefendi 1969 Yılında Ankara/Polatlıda doğdu. Evli iki çocuk babasıdır. Polatlı istiklal orta okulu müdürüdür. Kendisi ortopedik engellidir. Şu anda Türkiye Beyazay Derneği Polatlı Şubesi Başkanlığı görevini yürütmektedir.
Ziya Suluyer beyefendi Hani kitap yazsan yazılır dediğimiz ülkemizin değerlerindendir. Engellilerin eli, ayağı, gözü olan başkanımız kendi engelini unutup canla başla Polatlı’da hizmet veriyor. Adeta ömrünü engellilere adamış.
Suluyer ‘engelliler ile engelli olmayan insanların iç içe birlikte olmasının önemine vurgu yaparak bir röportajında şunları söylüyor: Çünkü onlar engel durumlarına bakmaksızın hayatlarına yeni bir insan girmesini hayatlarına renk gelmişçesine algılıyor ve mutlu oluyorlar.’(1) diyor.
Suluyer, "Engellilerle ilgili yapılan çalışmaların hedefi, engellileri başkalarına ve kurumlara bağlı kılmak değil, aksine kendileriyle ilgili her türlü görev ve sorumluluğu üstlenebilecekleri konuma ulaştırmak olmalıdır. Böylelikle engelliler sosyal yaşamdan soyutlanmadan, engelsizlerle birlikte aynı ortamlarda yaşayabileceklerdir" dedi. (2)
Suluyer, sosyal yaşamda engelli bireylerin yeri hakkında ise; "Engelliler toplumun birer ferdidir. Herkesin sahip olduğu hukuki haklara sahiplerdir. Hiç kimse bir engeli için toplumdan dışlanamaz. Engellilerin sosyal hayata uyum sağlamaları, her türlü haktan en iyi şekilde yararlanabilmeleri için sokaklar, toplu taşıma araçları, kamu ve belediye hizmet binaları engelli erişimine uygun hale getirilmelidir.(3)
Suluyer, “Engellilerimizin sevinçlerine ortak olan, onların yaşadığı duyguları paylaşan bir duyarlılığa sahibiz. Başkaları için küçük olan bu yardımlar onlar için çok büyük anlam taşıyor. Bu gibi duyarlılıkların artmasını temenni ediyorum” dedi.(4)
Türkiye Beyazay Derneği Polatlı Şubesi Başkanı Ziya Suluyer ile yazımızı çoğaltmak mümkün. Başta da dediğimiz gibi hayat hikayesi bir kitap yazılacak kadar geniş. Kendisinden inşallah bir gün hayat hikayesini kaleme almasını ve deneyimlerini, tecrübelerini ve engelliler ile ilgili çözüm önerilerini içeren bir kitap yazmasını bekliyoruz. Kendisi ayrıca ‘Yaşam Koçu’dur. Tüm engelli kardeşlerimiz hocamıza sosyal medya hesaplarından (Facebook, Twetter gibi…) ulaşarak sıkıntılarını paylaşabilirler. Yeni Engelli derneklerine yol rehberliği yapabilir hocamız.
Son olarak; Rabbim Türkiye Beyazay Derneği Polatlı Şubesi Başkanı Ziya Suluyer beyefendinin yolunu, yolumuzu ve hizmetlerimizi kendi katında makbul eylesin inşallah. Amin.
KAYNAK
(1) mutluozzzz.blogspot.com.tr/2014/01/bu-proje-engellileri-bir-adm-one.html
(2) www.sabah.com.tr/ankara-baskent/2013/03/05/engellilere-yonelik-model-ucak-kursu-785088381221
(3) www.polatliistiklal.com/index.php?option=com_content&task=view&id=30303&Itemid=55
(4) www.beyazgundem.com/yerel/saglik-calisanlari-engellileri-sevindirdi-h59970.html