- 708 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Hesap Soracağız!
Hayatı hep uçlarda yaşıyoruz ama durun hemen hüküm vermeyin, bu uçlar yaşadığınız güzel anlar değil onu kastetmedim. Ya siyahsındır ya beyaz, ya geceye tutkunsundur ya gündüze. Kutuplaşıyoruz, her gün aramızdaki duvarlara birer tuğla daha koyuyoruz. Biraz daha agresifleşiyor, bileniyor, ekilen nefret tohumlarının karşılığını veriyoruz.
Mesela Berkin Elvan için üzülürken Yasin Börü için üzülemiyoruz. Sen ama ikisi de çocuk dersen susturuyorlar seni. Olur mu canım biri elindeki sapanla polise taş atıyordu,sözde teröristti! Diğeri kurban için et dağıtıyordu, hayır İşidçiydi! Tarafını seçmek zorundasın, bizi buna mecbur bırakıyorlar. Kafanı gömdüğün kumdan biraz çıkaracak olsan daha güçlü bir darbeyle gömüyorlar seni.
Korkuyorlar, evet yanlış anlamadın bizden korkuyorlar. Biz kim miyiz? Vicdanındaki o sinek vızıltısı kadar sesi duymayı başaranlar.. İkisi de evladımdır diyen 70 yaşındaki Ayşe nineden, 16 yaşındaki taraf olmayı reddeden liseli çocuktan, Türk olduğu halde her sene Hrant’la Ermeni olan 35 yaşındaki tarih öğretmeninden, başörtülü-başörtüsüz, Türk-Kürt, Alevi-Sünni.. Bizim aynı acıyı hissetmemizden korkuyorlar. Çünkü biliyorlar, biz el ele tutulduğumuz gün karşılarında dimdik duracağız, hesap soracağız.
Ve biz yemin ediyoruz, Berkin’in de Yasin’in de hesabını soracağız!
YORUMLAR
Sadecebirmerve
Kısa ama öz. Ok gibi, hedefi tam on ikiden yani merkezinden vuran realistçe yazılmış insanlık manifestosu.
Ne diyebilirim. Kutluyorum. Mutluyum, tüm bu olanaksızlıklar içinde ayakta kalmayı beceren topluma güzellikler muştulayan dostların hala aramızda olmasından yana.
emeğe ve sanata saygımla esenlikler.
Sadecebirmerve
Bazen sadece biyolojik olarak insan olmak yetmiyor. "İNSAN'' olmanın hakkını da vermek lazım.
Bunu çoğumuz başarıyor, çoğumuzda insanları ötekileştirmek için efor ve beyin nöronlarını harcıyor.
Yazınıza tümüyle katılıyorum.
Her şeyden önce tüm insanlara sevgiyle bakabilmeli,herkesin fikrine saygılı olmayı bilmeliyiz.
Çünkü nefretin panzehiri sevgidir...
Huzurlu geceler arkadaşım..
Sevgiler selamlar