- 813 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SANA BİR AKIL VEREN OLMUŞ
Mahallenin, su ihtiyacını karşılaması için,bir çeşme yetmiyordu.Gece yarısına kadar,çeşme başında kovalar
,eksik olmazdı.Mahallenin kadınları,günün yarısını,çeşme başında geçirirdi.Sıra beklerken,çeşme başı sohbetleri yapılırdı.
Gülcehan,su kovalarını alıp,çeşme başına geldi.kovalarını doldurmak için,sıra bekliyordu.Ayağında,yine her
zaman ki gibi, kısa bir şalvar,giymişti.Kısa olan şalvarından,bacakları görünürdü.Bacakları her zaman,simsiyah çürük içindeydi.
O günde,bacakları morarmış bir durumda,çeşmeye geldi.Bacaklarındaki çürükler,mahalle
sakinlerinin,dikkatini çekerdi ama bir şey soramazdı.Gülcehan dı bu ,çok öfkeliydi.ne yapacağı ,ne söyleyeceği belli olmazdı.
Ayşe ,aynı mahallede oturan,bir başka kadındı.cesaretini toplayıp, sordu.Gülcehan! ne bu halin? Her çeşmeye geldiğinde, her yanın, çürük içinde,geliyorsun.Kim yapıyor ?
Kim seni bu hale getiriyor? Gülcehan,düştüm Ayşe,kötü düştüm.Ayşe! kimi kandırıyorsun,diyelim ,bir defa düştün, her gün mü ,düşüyorsun? bu düşmeyle olacak şey değil.doğru söyle!
çekinme!
Israrlara dayanamayan ,Gülcehan,kocam yaptı dedi.Ayşe nasıl izin veriyorsun ? karşı çıkmıyormusun?
Gülcehan,ne yapayım Ayşe o erkek,haklı haksız,her sinirlediğinde,dövüyor.
Ayşe ,Gülcehan,sen onun gibi ,iki varsın,güçlü kuvvetlisin,ben sana döv ,demiyorum.ama,o seni dövmeye başladığında,iki ellerini tut,duvara yasla,bak bakalım ,bir daha,deniyecek mi?
Gülcehan,aklına koymuştu,yeter artı yeter diyordu.Dövmesine,mani olacaktı.evimin işini yapıyorum,çocuklarıma bakıyorum sokak sokak gezmiyorum.Daha ne istiyor benden ?
Kadın dövülürmüydü?
Bundan sonra,izin vermeyecekti.
Yine bir gün,kocası ,her zamanki gibi,üzerine yürüdüğünde,Gülcehan ! Dur ne yapıyorsun?diyerek,ellerini tuttu.
Gülcehan! duvara yapıştırdı tüm gücüyle,bastırdı. Güçlü kadındı..
Kocası şaşırmıştı.Gülcehan a, sen böyle değildin.bana karşı çıkmıyordun.Sana bir akıl veren,olmuş dedi.
SELMA MERİÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.