Hüzne Malik
Mevsim hazan mevsimi. Ömür, bir bir düşen takvim yaprakları ve saatin tik takları arasında hitama doğru yol almakta. Hüzün, sahilinde ayaklarımız ıslanmakta. Gözlerimiz buğulu. Lügatlerden hüzne değgin sözcükler dermekteyiz. “Ben gönlü kırıklarla beraberim.” hitabının muhatabı olmak tesellimiz.
Güneş yüreğimizde üşür çoğu zaman. Ay puslanır, hayallerimiz zemheri ayazında titrer. Vefa yoksulu bir toplumun ferdi olmak bahtsızlığımızı hiçbir güç değiştiremez Hak’tan gayrı. Tevekkül ikliminin dinginliğine sığınırız. Hüzne malik olmayı ayrıcalık biliriz.
Sinemizdeki sızı Kalubeladan. Cennetten sürgün yemiş bir atanın evladı olmak ne hazin. Habil ile Kabil’in varisleriyiz hepimiz. İyi ile kötünün mücadelesi kıyamete kadar bâki. Asıl bâki Allah (Hüvelbaki). Hesap günü geldiğinde cümle mazlum zalimden hakkını biiznillah söke söke alacak. Türkçesi hak yerini bulacak.
Miri malıyla semirenler, kapitalistler, emperyalistler, Afrika’da bebekler açlıktan ölürken petro dolarlarını ABD bankalarına yatıran Suudi kralları Müslüman Şeyhler(!) iş işten geçse de yaptıklarına pişman olacaklar. Hak hukuk gözetmeyenler. Burnundan kıl aldırmayanlar. Bir bir hesap verecekler. O vakit hüzne malik olmanın zenginlik olduğunu biz dahi gerçekten anlayacağız.
Çünkü efeliğin, mafya olmanın, paranın pulun bir değerinin olmadığını göreceğiz gerçek ve baki hayatta. Siyasi nüfuzun, bürokrasinin beş para etmediğine tanık olacağız. Allah’ ın terazisinin şaşmadığını, dünya hayatının gelip geçici bir oyun, bir oyalanma olduğunu fark edeceğiz. Oysa Koca Yunus:
“ Mal sahibi mülk sahibi
Hani bunun ilk sahibi
Mal da yalan mülk de yalan
Var biraz da sen oyalan” diye bizi uyarmıştı. Biz onu dikkate almamıştık. Alsaydık kazanacaktık. Almadık kaybettik.
Ne Mısır Piramitlerinin, ne İrem Bağlarının ne Babil’in Asma bahçelerinin orada bir kıymetiharbiyesi yok. Firavun firavunluğundan, Nemrut nemrutluğundan pişman. Ya paraya pula, makama mevkiye kul olanlar. Onların Firavunlardan , Nemrutlardan bir farkı mı olacak sanıyorsunuz. Mazlumun ahını alanlar. Zalimliklerinden bin pişman olacaklar. Ebu Cehil’in Ebu Leheb’in günümüzdeki varisleri. Parasına puluna , makamına güvenerek kardeşini küçük gören ekabirler. Şeytanın yeryüzündeki varisi olmakla mağrur olanlar ya sizin akıbetiniz ne olacak.
Silah satmak için kardeşi kardeşe kırdıranlar. Kompradorlar, Localılar , Masonlar , fasonlar ve benzerleri. Petrolü çocuk ve kadınların, masumların kanından değerli görenler, siz de firavunlardan ve nemrutlardan farklı yargılanmayacaksınız mahşer gününde. Mazlumları ketenpereye getirdiğinizi düşünüyorsunuz ; ancak asıl ketenpereye gelen sizsiniz.
Şimdi, sözüm size bu fani cihanda hüzne malik olanlar. Yukarıdan aşağıya yazdıklarımı lütfen es geçmeyin; Siz siz olun hüzne malik olmaktan şikayetçi olmayın. Çünkü şeksiz şüphesiz “Hüvelbaki” ve mutlaka gerçekleşecektir, Adli İlahi…
Ankara,15.02.2017 İbrahim KİLİK