- 1003 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Bir çiftlik hayali
Hep hayalimdir bir çiftliğim olsaydı
Etrafı yemyeşil ağaçlarla süslü
Çiftliğe giden yol kahverengi topraklı olsun
Rengarenk çiçekler ...
Tahtadan bir ev evin avlusunda salıncak
Küçük bir havuz da yüzen ördekler
Kısım kısım kümesler
Tavuk , hindi , kaz ,ördek , tavuz kuşu
Diğer tarafta ahırlar
Süt inecığım :) inek , koyun ,keçi ,
Diğer tarafta kısım kısım araziler
Sebze , meyve , çeşit çeşit
Sabahleyin erkenden kalksaydım
Güneşin doğuşuyla
Tulumbadan su açıp yüzümü yıkasaydım
Sonra kuş cıvıltıları , ayaklarıma sürtünen bir tombul kedi
Evin yan tarafında ekmek pişirme yeri
Saman ve çamurdan yapılan ocak
Ve bahçede küçük bir masa üstünde organik el emeği göz nuru kahvaltı
Közde çay ...
Sonra süt inecığım sağmak için yol alırdım
Elimde barkac ...
Sonra kümeslerden yumurta toplardım
Sonra taze meyve , sebze
Kuzucukları okşardım oğlakları ...
Ohhhh...beee
Hayali bile güzel.....
Hayvanları doğayı çok seviyorum
Birde hayal gücüm aşırı kuvvetli
Nereye gitmiyor ki :)
F.açar
YORUMLAR
Benim çocukluğum evlenene kadar boyle bir yerde gecti o islerin tümünü hatta fazlasini yaptim bende seviyorum köy hayatini şimdilerde saksida olsada evimizin küçük bahçesi olacak nssipse hobimiz, kralik oturdugum evdede vardi severek yapinca öyle bereketli oluyorki domates biber salatalik sogan marul ispanak.hayalide güzel yaşamasida Allah isteyen herkese nasip etsin doğa sevdasi sevgiliye aşk gibidir.saygilarimla...
Feride Fedora Açar
annemin çiftliği yok ama yazınızda bahsettiğiniz gibi bir hayatı var. öyle sevgiyle besler ki hayvanları gıdıları tombul tombul olur. babam esnaftır (köylüce esnaflık) nerede ölmek üzere olan, cılız, güdük, gedik bir hayvan bulsa (babam için ucuz mal makbuldür) satın alır anneme getirir. annem satın alınan bu hayvanları görünce babama okkalı, ağdalı laflar söyler. söyler söylemesine de ölümden bir kaç ay uzak olan hayvancağızlara hemencecik bir isim bulur. bulduğu isimler zengin bir hayal gücüyle ortaya çıkan isimler değildir. ama samimidir. kınalı, ak gerdan, sarı bıyık, acar, topal, kısa kuyruk, aç gözlü, öcü vb. ve satın alınan hayvan ağıla, ahıra ya da kümese girdikten sonra annemin çocukları olur. onları beslerken yeme hemen atlayanlara bağırır, kızar, saklı saklı yemlenenleri bağırmadan haşlar zayıf-güçsüz oldukları için yemlece yaklaşamayanları yemlece doğru güder, diğerlerini eliyle iter bulduğu bu çözümler işe yaramadıysa ah benim hasta çocuğum diye diye ninniyle-elle besler onları. annem bahçedeyse kesinlikle hayvan kokar, ters kokar. elini ne zaman öpsem bu kokuyu hissederim. alıp başıma koyarım. çiçekte eker annem. yaz-kış. anne geceleri odanda bırakma çiçekleri karbondioksit falan derim. yıllardır odamda der, gece aniden uyanınca onları orada görmek her şeye değer der. anlamam çoğunluk dediklerini. kızarım hatta olur olmaz yerde saksıların elime, ayağıma takılmasıyla dökülmesine. meyve-sebze de yetiştirir. en çok soğan yetiştirmesine sever. sonra domates, biber. hatta benim ona sözüm vardır tarım bakanlığı sertifikalı tohumlardan alacağıma dair. zordur çiftlik hayatı. sabah erken kalkmak zorundasındır hayvanları beslemek için. tatilin hemen hemen hiç yoktur. kimseye emanet edemezsin hayvanları. üstün başın ters (hayvan *oku) kokar. inatçı keçi-koyunlar süser. sağdırmak istemeyen inekler teper. inek tepmişliğinden ölen, sakatlanan insan çoktur. demek istediğim basittir köylü hayatı.
keoma tarafından 2/15/2017 8:17:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Feride Fedora Açar
Yaşamış gibi hissettim ....çok teşekkür ederim ...Hayvan sever ve merhametli annenizin ellerinden öperim saygılarımı sunar başarılarınızın devamını dilerim :)
Bu hayal çok kişide var.
Ben çocukluk ve genç kızlığımda çiftlikte yaşadım sayılır.
Evin arkasında kümes tavuklar, ahır ve ineklerimiz vardı.
On dakika yürüyünce bahçeye varılırdı.
Güzel günler yaşadık.
Şimdi o günlerin özlemiyle yaşıyoruz.
Hayalleriniz gerçek olsun dileğimle..
sevgiler..