- 1001 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Beğenilmiş Diye Düşündüm
...Kaç yıl geçti aradan tam olarak kalmadı aklımda. Bir Ramazan akşamıydı, televizyonda bir programa rastladım, kanalları karıştırırken.Konuk olan hanımın konuşma tarzı ,anlattığı anı oldukça ilgi çekiciydi.Öyle güzel, öyle içten konuşuyordu ki;kimliğini daha sonra öğrenme ihtiyacı duydum.
...Prof .Dr. Ümit Meriç’ti bu hanım;aynı zamanda ünlü düşünür, yazar Cemil Meriç’in kızı.Anılarını herkes anlatır bir şekilde ama böyle aşkla anlatmak ,beyaz camdan seyirciyi olayın içine sokmak, her insanın harcı değil diye düşündüm hep.
...Gittiği ilk umresini hayranlıkla dinledim.Bu umreyi Peygamber Efendimiz’e hediye etmek için niyet ettiğini ama kabul gördü mü,beğenildi mi diye tereddütleri olduğunu ve başından geçen olayları anlattı.
...İlk ağızdan aktarmak gerekirse: ’Kabe’de tavaftan sonra say’e başladım.Zihnimde tereddütlerim;acaba kabul edildi mi,acaba beğenildi mi?Merve’ye doğru ilerlerken kalabalık bir gurup yolumu kesti.Bu insanların Kabe’ye En-Nebi kapısından girdiklerini gördüm. Fark ettim ki kafile bizim Türkler,pek sevindim.Onlara yol vermek daha da hoşuma gitti ama o da ne,birden donakaldım.İlk sıradaki bir beyin elinde kocaman bir naylon torba ve üstünde kocaman harflerle bir yazı:Beğendik.Beğendik.’
...Değerli yazarın anısını ürperek ,imrenerek dinledim ve yeri geldikçe sevdiklerimle paylaştım.Yine böyle bir gün misafirlikteyiz ,aynı zamanda memleketten gelen misafirlerim var.Manevi bir sohbet ortamı oluştu ben de çok etkilendiğim yazarın bu anısını anlattım.Akşama doğru semtimize gitmek için otobüse bindik yanımda halam;yol üstünde bir mağazayı göstererek bu Beğendik mi diye sordu. İsim benzerliği olduğunu söyledim.
...Kardeşim rahatsız olduğu için benim kolumda yavaş yavaş çıktık evin merdivenlerini.Yeğenlerim hayli küçükler o zaman,önden koştu onlar,cıvıl cıvıl sesleri geliyor en üst kattan, sanki bal arıları çiçek bulmuş da vızıldar gibi...
Sevinç, şaşkınlık nidalarıydı kulağıma gelen. Ve hayret sırası bizdeydi; Kapıda kocaman beyaz bir naylon torba,üstünde kocaman harflerle Beğendik yazısı.İnandım ki kul içten ister, dilerse;dualara cevap gelir ,biz imrenince; Kabe ’den kilometrelerce ötelere ,gelecek zamanlara,mekanlara da yansırdı.
...O naylon torbayı mı kim bırakmıştı? Eşimin arkadaşı hediye olarak bir şeyler getirmiş,bizi evde bulamayınca kapıya koyup gitmişti,sonradan öğrendiğimize göre.
tly
YORUMLAR
Ben bu işi beğenmedim. Yani hacda bile reklâm var.
İlk ümresiymiş hanımefendinin. Bizler daha bir ümre yapamadık.
Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış..
Hiç olmazsa din işleri, inancımız kendi içimizde kalsın.
Yazı içtendi ama içinde anlatılanlar.. olmadı..
Sevgiler..
Tülay Bostancı
Allahu tealanin rizasi icin yapiliyorsa birde O nun emri ise kabul olunmaz mi hic?
Kaleminiz daim olsun.