FAKİRİN RAMAZANDA İFTAR SOFRASI HAZIRMALASI GEÇEN YILA GÖRE ZORLAŞTI
FAKİRİN RAMAZANDA İFTAR SOFRASI HAZIRMALASI GEÇEN YILA GÖRE ZORLAŞTI
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (Tzob) Verilerine Göre, Geçen Yılın Ramazan Ayına Göre Marketlerdeki Mercimeğin Fiyatı Yüzde 214.5, Pirincin Yüzde 87.9, Kuru Fasulyenin Yüzde 70.8, Patlıcanın Yüzde 67.6 Arttarken, Fakirin Ramazan Ayında Zengin ve Çeşitli Sofra Hazırlaması Daha da Zorlaştı.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı, geçen Ramazan ayına göre gıda ürünlerindeki artışın daha az olmasına karşın yıllık bazda artışların çok olduğunu ifade ederek, geçen Ramazan ayına göre marketlerde mercimeğin yüzde 214.5, pirincin yüzde 87.9, kuru fasulyenin yüzde 70.8, patlıcanın yüzde 67.6 artığını söyledi.
TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar düzenlediği basın toplantısında Ağustos ayı içinde üretici ve tüketici fiyatları arasındaki farkın yaş sebze ve meyvede yüzde 426’ya, pirinçte yüzde 378’lere kurutulmuş ürünlerde yüzde 240’a, baklagillerde yüzde 316’ya, hayvansal ürünlerde yüzde 210’lara kadar çıktığına dikkat çekti. Üretici ve tüketici fiyat farkının en fazla olduğu ürünlerin ise yüzde 426 ile limon, yüzde ile 403 salatalık, yüzde 378 ile pirinç, yüzde 366 ile elma, yüzde 365 ile patlıcan olduğunu belirterek, aynı dönemde market raflarında yeşil fasulyede yüzde 25.5, salatalıkta yüzde 19.8, kırmızı mercimekte yüzde 9.5, ette yüzde 7.9 artış görüldüğünü ifade etti.
ALLAH FAKİR FUKARANIN YAR VE YARDIMCISI OLSUN DİYORUM
ÇANKAYA SOFRASINDA ACABA NELER VAR DİYE DÜŞÜNÜYORUM
DİYANETİN YAPTIĞI AÇLIK SINIRI YÜREKLER ACISI
GİTTİKÇE BÜYÜYOR ,FAKİR FUKARA GARİP GURABANIN SANCISI
RAMAZAN ÇADIRLARINDA KUYRUKLAR BÜYÜYOR
İNSANLAR DİLENCİ DURUMUNA DÜŞMÜŞ ONURLARI ZEDELENİYOR
SOKAK ÇOCUKLARI KALDIRIMLARDA AÇLIKTAN ÖLÜYOR
İŞSİZ BABA ALLAH ALLAH DİYE FERYAT EDİYOR
ANNE PAZAR ARTIKLARINDAN ÇOCUKLARINA
İFTARİYELİKLER TOPLUYOR
NEDREDE DEVLET, NEREDE MERHAMET
NEREDE DİN İMAN BEZİRGANLARI
NEDEN DUYMUYORLAR ACABA BU FERYAT FİGAN ÇIĞLIKLARI
YOKMU DİYORUM ACABA BUNLARIN YOKMU VİCDANLARI
DOLUYUM SON SÖZÜ SİZ GÖNÜL DOSTLARIMA BIRAKIYORUM
ALLAHINI SEVEN KULDAN UTANAN
RAMAZAN-I ŞERİFİN YÜZÜ HÜRMETİNE
FAKİR FUKARA ADINA YORUMLARINI ESİRGEMESİNLER DİYORUM
SAYGILARIMLA
07.Eylül.2008.
_____ŞAİR 67______
ALİ CEMAL AĞIRMAN
YORUMLAR
Sayın Gök türkmen
Değerli dostum çarpılacak olan varsa iki yüzlü, kokuşmuş takiyeci zihniyettir,İnternet elinizin altında girin yazdığım bilgilere ulaşacaksınız
Eğer müslümansanız Diyanetin yaptığı kamu oyu
araştırmaları ile açlık sınırının nerelere kadar indiğini lütfen internetten bakınız.
Bizde yalan ,riya ,iki yüzlülük, her şeye bir kılıf bulma diye bir derdimizde yok. bilgileri buluruz gönül dostlarımızla paylaşırız.
Kimin pinpon topu gibi halkı kandırıp soyduğunu kimlerin iftira gıybet yaptıklarını , mısır ticaretinden, pastörize yumurtadan kola tukakakdan , kazanıp gemicikler aldığınıda biz pek ala iyi biliriz
Din iman deyip yimpaşlarda Deniz fenerinde, trilyonluk kayıp davalarında müminlerin haklarını nasıl iç ettiklerinide biliyoruz
Ramazan-ı Şerifin bir gün kimleri nasıl çarpacağını iyi bilir.
Saygılarımla
Türkiye'nin En Büyük İnternet Gazetesi
Canlı Yayın Video Blog Habertürk Frekanslar Üyelik İmsakiye --- İl Seçiniz --- Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir Kahramanmaraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kilis Kırklareli Kırıkkale Kırşehir Kocaeli Konya Kütahya Lefkoşe Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Şanlıurfa Siirt Sinop Şırnak Sivas Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak 7.09.2008 23:16
Haberturk.com Video Blog
14:53 Memur-Sen: Açlık sınırı 817 YTL
» EKONOMİ Karakter boyutu :
Fakirin iftar sofrası yine boş kalacak
Mercimek yüzde 214.5, pirinç yüzde 87.9, kuru fasulye yüzde 70.8, patlıcan yüzde 67.6 zamlandı
31.08.2008 19:15
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı, geçen Ramazan ayına göre gıda ürünlerindeki artışın daha az olmasına karşın yıllık bazda artışların çok olduğunu ifade ederek, geçen Ramazan ayına göre marketlerde mercimeğin yüzde 214.5, pirincin yüzde 87.9, kuru fasulyenin yüzde 70.8, patlıcanın yüzde 67.6 artığını söyledi.
TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar düzenlediği basın toplantısında Ağustos ayı içinde üretici ve tüketici fiyatları arasındaki farkın yaş sebze ve meyvede yüzde 426’ya, pirinçte yüzde 378’lere kurutulmuş ürünlerde yüzde 240’a, baklagillerde yüzde 316’ya, hayvansal ürünlerde yüzde 210’lara kadar çıktığına dikkat çekti. Üretici ve tüketici fiyat farkının en fazla olduğu ürünlerin ise yüzde 426 ile limon, yüzde ile 403 salatalık, yüzde 378 ile pirinç, yüzde 366 ile elma, yüzde 365 ile patlıcan olduğunu belirterek, aynı dönemde market raflarında yeşil fasulyede yüzde 25.5, salatalıkta yüzde 19.8, kırmızı mercimekte yüzde 9.5, ette yüzde 7.9 artış görüldüğünü ifade etti. Bayraktar, market raflarında pirinç ve sütte fiyat değişimi görülmediğini, şeftalinin, sivri biberin, kuru fasulyenin, domatesin ve fındığın fiyatının düştüğünü dile getirdi.
Üretici fiyatlarında ise limon, pirinç ve sütte değişim olmadığını kaydeden Bayraktar, yeşil mercimekte yüzde 63.6, yumurtada yüzde 35, yeşil fasulyede yüzde 30.8, kuru incirde yüzde 11 artığını belirtti.
“SPEKÜLATİF DAVRANIŞLARI ÖNLEMEYE YÖNELİK TEDBİRLER ALINMALI”
Ramazan ayı öncesinde tüketici fiyatlarında patlamaya neden olan spekülatif davranışları önlemeye yönelik tedbirler alınmasını isteyen Bayraktar, konuşmasına şöyle devam etti:
“Geçen yıl Ramazan öncesine göre market fiyatlarındaki duruma bakıldığında bu yıl yüzde 214.5’lik artışla mercimek ilk sırada yer aldı. Pirinçte yüzde 87.9, kuru fasulyede yüzde 70.8, patlıcanda yüzde 67.6, yeşil mercimekte yüzde 61.6, kuru üzümde yüzde 60, kuru incirde yüzde 49.7, nohutta yüzde 44.8, yumurtada yüzde 27.5, armutta yüzde 19.6 artış yaşandı. Halkın önemli gıda maddeleri arasında yer alan fakirin eti olan baklagiller ile pirinç, et, süt ve yumurtada market fiyatları geçen yıla göre önemli artış gösterdi. Üretici fiyatlarında düşüş görülmesine rağmen bu düşüş marketlere yansımıyor.”
Ramazan öncesinde gıda denetimlerinin de sahipsiz bırakılmaması gerektiğini ifade eden Bayraktar, Ramazan ayı ile birlikte beklenen talep artışının birtakım stokçular ve fırsatçılar tarafından suiistimal edilebileceği uyarısında bulundu.
“ÜRÜNÜNÜ İHTİYACIN KADAR SAT, BİRDEN PAZARA İNDİRME”
Açıklanan fındık fiyatına da değinen Bayraktar, fındık fiyatının 4 YTL açıklanmasına karşın üreticinin eline kesintiler sonrasına 3.5 YTL geçeceğine dikkat çekerek, üreticilere “ürününü ihtiyacın kadar sat, birden pazara indirme” çağrısında bulundu.
Çeltikte de hasat zamanının başlamasına rağmen Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) henüz alım kampanyası başlatmadığını kaydeden Bayraktar, TMO’nun alım kampanyasını bir an önce başlatması gerektiğini söyledi. Bayraktar, müdahale fiyatının asgari uzun danelide 1.2 YTL, bolda çeşidinde ise 1.3 YTL olması gerektiğini vurgulayarak, “Aksi halde ucuza çiftçinin elinden alınan ürünler fahiş fiyatlarla tüketiciye sunulabilir. Çiftçiyi ve tüketiciyi mağdur eden stokçu ve fırsatçılara rant sağlayan bir piyasa ortaya çıkacaktır. Buna meydan verilmemelidir” dedi.
İşte haber kaynağı dahasını merak ediyor iseniz gooogleden fakirin ramazan sofrası diye girin daha karşınıza neler çıkacak görün.
İftiramı değilmi diye öğrenin lütfen
Saygılarımla
şair67 tarafından 9/7/2008 11:30:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Vala değerli dostum. Siz yanlış biliyorsunuz..
Enflasyon parametreleriniz yanlış ve de önyargılı :))
Ne güzel pinpon topu ve dahasını saymayı gayri ciddilik sayacağım, sağlam ve de kapı gibi ölçütlerimiz varken, nereden çıkadınız T.Z.O.B. hesaplamalarını filan..
:))
Etmeyin iftira, Birtengri aşkına, çarpılacaksınız Ramazan, Ramazan !..
Saygılarımla..
Göktürkmen tarafından 9/7/2008 8:27:56 PM zamanında düzenlenmiştir.