- 596 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AMAN HA,DİN ELDEN GİTMESİN ! (1)
Benden sekiz yaş büyük teyzem aklı başında bir insandı. Hatta ne zaman aklımız başımızdan gitse, ona koşar dağılan akıl şaftımızı toplardı.
Kendisi şu an Antalya’da yaşıyor. Birgün Mahallesinde Kuran Kursu açılmış: O da gidip öğreneyim, bu dünyanın ötesi de var, düşüncesiyle kursa katılmak istemiş.
Ondan kayıt için gerekli belgeler ve ilk okul diplomasının aslını istemişler. Teyzem diplomasının nerede olduğunu düşünmüş, anımsayamamış. Belki de emekli olduğu devlet kurumun arşivinde, belki de evindeymiş.
Teyzem, kendisinden istenilen belgeleri tamamlamak için eve dönüp, aramadığı yer kalmamış.
Yok, yok, diploma hiçbir yerde yok!
İlk okulu doğduğu şehre gitmeye de üşenmiş. Hem de durup dururken maddi masraf çıkıyor başına, kursa gitmekten vazgeçmiş.
Ama kurs yetkilileri ondan " ön kayıt bilgilerini," aldıkları için teyzemi bir süre sonra geri aramışlar. O da sebebini anlatmış.
Onlar hemen bir çözüm üretmişler.
" Kolayı var, size okur yazar belgesini ücretsiz verdirtelim. Falanca okuma yazma kurs bitirdi belgesini alıp bize getirmeniz kaydınız için yeterli olacaktır."
Küçük teyzem tabi bu duruma çok sevinmiş. Hemen verdikleri adrese koşturmuş.
Devam edecek
Emine Belki Pisiren- Kocaeli
2017
*