- 867 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
VÂKIA
Kuranı Kerimde, Peygamber (sav) efendimizin faziletinden, sevabından bahsettiği ve ya Kuranın Kalbi, zirvesi..gibi ifadelerle okumamızı teşvik ettiği sureleri, sevabı için okumaya gayret ettiğimiz gibi, bu sureleri anlama bakımından da ayrı bir gayret göstermeliyiz.
"Hani bizler küçükken, büyüklerimiz, anne babamız, bize bazı işleri ödül vererek yaptırır öğretirlerdi.
Bizim hedefimiz ödülü almak, onların hedefi bizim yararımıza olan şeylere bizi alıştırmak ve bize öğretmekti."
Resulullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki:
"Vakıa Suresi, zenginlik suresidir. Onu okuyunuz ve o sureyi kadınlarınıza ve çocuklarınıza da öğretiniz."
Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla
Gerçekten biz hûrileri (kadınları) apayrı biçimde yeni yarattık.
Onları, bâkireler kıldık..
Eşlerine düşkün ve yaşıt.
Bütün bunlar sağdakiler içindir..
VÂKIA: 35....38.
Selemetü’bnü Mirsed-i Cu’fi (r.a.) demiştir ki:
"Resulullah’ı bu âyet ile ilgili olarak işittim, şöyle diyordu: "Bunlar, ister dul, ister bekâr olsun dünyadaki kızlar ve kadınlardır."
Bunların birçoğu önceki ümmetlerdendir.
Birçoğu da sonrakilerdendir. VAKIA: 39.40.
"Günümüzde kız çocuklarının genç kızların erkeklerden daha ele avuca sığmaz, daha kötü durumda olduğunu zannedebiliriz, fakat kız çocuklarının, genç kızların bu duruma gelmesinden erkek çocuklarını pofpoflayıp, kız çocuklarını ayıplayan cahiliye zihniyetimize borçlu olduğumuzu da unutmamalıyız.
Sakın "demeyin kadınlar özgürlük eşitlik istedi de böyle oldu" diye.
Yada" fakirlik bizim kız çocuklarımızı nazlı büyütmemize mani oldu" diye.
Çünkü kız çocukları, halden anlayan fıtratta yaratılmıştır. Onlara, güzel sözlerde en değerli hediye kadar değerli gelir.
Aslında hangi taraftan bakılırsa bakılsın, Kuran’dan uzaklaşmamız bütün bir aile hayatını olumsuz etkiliyor.
Fakat idarecilik vasfını Rabbimiz erkeğe verdiğinden, babaların, eşlerin, erkek kardeşlerin bir çok sorumluluğundan kaçıp "kadın fitnedir" diye işin içinden sıyrılmaya çalıştığı bir dönemde, elbette
Rabbimiz! Merhametlilerin en Merhametlisi olduğundan, kadınların az amellerine çok sevap vermeye Kadirdir.
İnşeallah hanım kardeşlerim, Allah’ın Rahmet dairesine girmeye niyet ederler ve tövbe ederler. Rabbim biz kadınların günahlarını bağışlasın ve bizi Rahmeti, Mağfireti ve Selametiyle kuşatsın."
Hadis-i Şerif: “Kızlarınızı altın ve gümüş ile süsleyin! Elbiseleri güzel olsun! İtibar kazanmaları için en güzel hediyelerle ihsanda bulunun !” [Hakim]
“Çarşıdan aldığı şeyleri erkek çocuklardan önce kız çocuklarına verene Allah rahmetle nazar eder. Allah rahmetle nazar ettiğine de azab etmez.” [Haraiti]
YORUMLAR
Leyla Gülsüren
Sizin adınıza sevindim, İnşeallah ahirette de güzel sonuçlara ulaşırsınız.
Teşekkürler..