- 800 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KELİMELERİN GÜCÜ
Ne kadar önemli olduğunu yakın zaman içinde yeniden gördük.
Bir TV programında 11 yaşında bir kız çocuğu “çıtır”dır diyen ünlü DR. Cihan Aksoy, o günlere kadar gelirken verdiği emeklerin ve tüm kariyerinin, bir anda sıfırlanmasına sebep oldu.
Daha önce de birkaç sanatçının ekranlarda yaptığı gaflar nedeniyle kariyerlerinin bittiğini de şahit olduk, hatırlayanlarınız olur.
Belki Dr. hakikaten bir art niyet ile söylemedi bu kelimeyi, “o yaşta bir çocuk daha gelişme çağındadır, narindir, kırılgandır” demek istedi belki! Ben iyi niyetle yaklaşmak istiyorum buna.
Ama açıklamasında “Çıtır”ın manasını bilmediğini söyledi. E! Yani yok artık.
Bari savunma olarak bunu demeyin, tekrar başka bir gafa imza atmayın da acıma duygumuz kalsın biraz. Artık insanlar, kötümser, önce her konuya negatif bakılıyor maalesef.
- Kimse artık bardağın yarısı dolu diye görmeyip, suyun yarısını da iç etmişler diyebiliyor.
- Kimse artık bir yanağına tokat yediğinde, diğer yanını çevirmeyi bırak, okkalı bir yumruk ile karşılık veriyor.
- Kimse artık gözünle gördüğünün bile yarısına inan” sözüne itibar etmeyerek, dedikodunun gözünü çıkartıyor.
Örnekleri böyle çoğaltmak mümkün, ama artık kesinlikle ağzınızdan çıkan kelimelere dikkat etmeniz gerekiyor. Zira bir anda gözden de, gönüllerden de silinmeniz mümkün.
Hayır bir hafta sonu dilerim cümlenize.
* * *
YORUMLAR
Gaf diye aşağıda ki örneğe denir :
DONSUZ GECELER DİLERİM ...
Yukarıdaki cümle, bir hava durumu spikerinin, merhum Ersin İmer'in yaşamını altüst etmişti... 90'lı yılların başında TRT'de hava durumu sunuculuğuna renkli ve esprili bir soluk getiren İmer, sıcaklıkların sıfırın altına düştüğü bir kış akşamında bülteni muzip gülümsemesi eşliğinde "Hepinize donsuz geceler dilerim sevgili seyirciler" cümlesiyle kapatınca, yer yerinden oynamış, olay ertesi gün manşetlere taşınmış ve acilen ekrandan uzaklaştırılıp, masa başı bir göreve getirilmişti. Bu durumu hazmedemeyen İmer ağır bir felç geçirmiş ve bir süre sonra da sessiz sedasız yaşama veda etmişti.
Bir gaf olmasına rağmen ar edip hayatından olmuş bir insan bir yanda söylediği sözü pişkinlikle karşılayıp abuk sabuk açıklamalar yapan bu zat diğer yanda ...
Sevgilerimle....
(Ezgi) Deniz tarafından 2/10/2017 2:31:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Billur T. Phelps
Sevgiler
fikri neyse zikri odur bence
masumane gaf apayrı bir şey, anlaşılır diye düşünüyorum
fikirler dile vursun ki ayırt edebilelim iyiyi kötüyü
tepe taklak olsunlar
içimizi temiz tutarsak dilimizden de güzel şeyler dökülür
Billur T. Phelps
Elbette...
Buna "Dervişin fikri neyse, zikri de odur" da derler.
Ders olsun izleyene, duyana. Tabi ders çıkarmayı
bilebilirler ise.
Sevgiler
Çok haklısın canım bazı kelimeler öyle zamanda can alıcı olabiliyor ki istesen de içinden söküp atamıyor içinden çıkmıyor maalesef... Bazen bir tokadın verdiğinden daha ağır olabiliyor. Onun için" bir düşün bir söyle demişler"... Ne kadar yerinde bir yazı teşekkür ederim sevgilerimle...
Billur T. Phelps
Ben de bir gün bir arkadaşın gözden özürlü annesinin yanında
"Kör ölür, badem gözlü olur misali" dedim ve o an yer yarılsa da
keşke içine girebilseydim. Yıllar geçti hala hatırladıkça acı çekerim.
Dikkat etmekte yarar var tabi ki. Özellikle de sinirli anlarımızda
sarf ettiğimiz kelimelere.
Sevgiler,
Turkce konusupta kelimeleri secerek ve dusunerek konusmamak yanlis anlasilmaya sebebiyet verebiliyor malesef....
Guzel bir konuya isabet etmissiniz tebrikler....
Billur T. Phelps
Aynen dediğiniz gibi...
Böyle gafların telafisi pek olmuyor çünkü.
Sevgiler,