- 3505 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Hepimiz Insaniz. Hepimiz Vatandasiz! (Makale)
18.01.2007 Cuma günü ülkemizde meydana gelen menfur cinayet yine bir gazetecinin, hain ve kallesçe vurulmasi halkin çok büyük tepkisine neden olmustur. Insanlar derhal tepkilerini göstermisler, Cadde ve sokaklara tasmis bu cinayeti lanetlemis, kinamislardir. Ve hain kursunlarin hedefi olan bu gazetecimiz Hran Dink,ermeni asilli bir gazetecimiz oldugundan, duygusal halkimiz aciniz acimizdir. Yalniz degilsiniz, sizi kimse hor göremez anlaminda hepimiz ermeniyiz, hepimiz Hrant’iz demislerdir. Son derece dogru ve taktir edilir davranmislardir. ülke aski kardesçe yasamak ancak bu zihniyetle mümkün olabilir. Yani vatandaslik amaç edinilmelidir. Insanlik ve insan onuru en büyük degerlerimiz olmalidir. Bana sorsaniz sen hepimiz ermeniyiz, bende ermeniyim diyebilirmiydin? hayir açik söylemek gerekirse ben diyemezdim. Dilim dönmezdi Gerekte duymazdim cinayeti nefretle lanetle kinar tepkimi gösterirdim. Halkimizi tebrik ederim zerre kadar bir art niyetleri olduguna itibar etmiyor inanmiyorum.
Gazeteci yazar Hrant Dink adini ilk defa vuruldugu gün duydum bu güne kadar duymamistim. Benim ve benim gibi bir çok insanin tepkisi, öfkesi aydinlarimizin, ilim adamlarimizin, sanatçilarimizin, kisaca degerlerimizin, insanlarimizin terör, cinayet,katliam ve serseri kursunlariyla katledilmesine hele de fikirlerinden dolayi alçakça vurulmasina, hedef gösterilmesinedir. Devlet güvenlik birimlerinin ülkedeki çetelesmelere karsi yeterli duyarliligi göstermemesidir. Her cinayet her katliam bir süre sonra unutuluyor. Failleri bulunamiyor bulunan masa konumundakilerde bir kaç yil sonra serbest kaliyor Madimak Olayi Ugur Mumcu olayi ve daha niceleri böyle olmustur. Ülkemizde fikirlerinden dolayi kimse hedef gösterilmemelidir, Insan hak ve özgürlükleri ve yasam hakki devlet güvencesi altinda güvenlik birimleri tarafindan korunmalidir.
Bir Insani öldüren bütün insanligi öldürmüs demektir. Yüce allahin verdigi cani almaya kimsenin hakki selayeti yoktur. Hepimiz can tasiyoruz hepimiz insaniz. Hos görülü, Mütevazi olmaliyiz. Birlikte yasamayi paylasmayi ögrenmek zorundayiz. Zorbalikla öldürmekle bir yere varmak mümkün degildir. Hayat zaten kisa ortalama yas siniri 60 / 70 arasi Daha uzun ömürlü olan insanimiz parmakla sayilacak kadar az birde buna savaslar, Katliamlar, Serseri kursunlari, trafik canavarligi, Siyasi kavgalar, Terör çesitli bölücülükler ve Uyusturucu maddalerin verdigi akil almaz insan haysiyetine yakismaz zarar ve tahribattir, Kiyimdir.
Canlar! 3 günlük fani ömürde kardesçe dostça insanca bir arada merhamet ve hos görü çerçevesinde yasaylim.hepimiz insaniz insanliga hizmet edelim. Her etki bir tepki getirir. Siddetle hiç bir yere varamayiz. siddet çare degil çaresizliktir. Ayrica Diyanetin açiklamasinada bir anlam veremedigimi açikça belirtmek isterim. Ehli müslüm Olmayana rahmet okunmaz diye saçmaladi tasvip etmiyor dogru bulmuyorum. 124 bin Peygamber hak Peygamberidir. 4 Tane Büyük Kitap olan Kurani Kerim, Incil Zebur ve Tevrat Hak kitaplaridir. Kitap ehline rahmet okunur Allah Rahmet eylesin diyoruz. Hrant Dink için Ve Kederli ailesine, sevenlerine,basinimiza bassagligi diliyoruz.
Ozan Güner Kaymak
Amsterdam 25.01.2007
Ana kucağına uzandı bir can
Evlat anasından ayrılmaz dedi
Zulüme şiddete boyun egmedi
İnancı ne ise onu söyledi
Ana kucağına uzandı bir can
Yuvadan yetişmiş halden biliyor
Mazluma yetime yardım ediyor
Dünya halklarına barış diliyor
Ana kucağına uzandı bir can
Barışı dostluğu ilke edindi
Hep çalıştı vatan için didindi
Her gün ölümlerle tehdit edildi
Ana kucağına uzandı bir can
Çeşit çeşit kılıklara girmedi
Aslını neslini inkar etmedi
Hortumcular gibi çalıp yemedi
Ana kucağına uzandı bir can
Bir fayda görmemiş bahardan yazdan
Çok çileler çekmiş cahil yobazdan
Kurşun yedi iki yüzlü bağnazdan
Ana kucağına uzandı bir can
Aydınlıklar karanlığı bogacak
Bir Hrant ölürse bini dogacak
Halklar ömür boyu kardeş kalacak
Ana kucağına uzandı bir can
İnsan öldürenin yoktur imanı
Hoş görüdür derdimizin dermanı
Milyonlar severmiş böyle bir canı
Ana kucağına uzandı bir can
Güner rahmet okur kitap ehline
Cahil zarar verir kendi dinine
Öldürenin ne geçecek eline
Ana kucağına uzandı bir can
Ozan Güner Kaymak
Amsterdam 23.01.2007
Not: Bu siiri Hrant Dink anisina yazdim Antolojide sesli siirlerimin arasinda sesli olarkta dinleyebilirsiniz. Resimli olarakta antolojiye ekledigimi belirtmek isterim.
YORUMLAR
Teşekkür ederim.
"Tarihi unutur belki soysuzlar
İhanet duyunca yüreğim sızlar
Vatanı bölemez dinsiz yobazlar
Beşikten mezara askerim asker "
"Ozan Güner der ki vatan sağolsun
Kardeş kavgaları artık son bulsun
Irak''ta olanlar bize ders olsun
Beşikten mezara askerim asker "
Askerim Asker
Bu can kurban olsun yurduma benim
Beşikten mezara askerim asker
Daha ben ölmedim olsun haberin
Beşikten mezara askerim asker
Tarihi unutur belki soysuzlar
İhanet duyunca yüreğim sızlar
Vatanı bölemez dinsiz yobazlar
Beşikten mezara askerim asker
İnancı olurmu vatansız kulun
Cahalet bitermi yoksa okulun
Üç günlük dünyada canlar bir olun
Beşikten mezara askerim asker
İzinden çıkmayız ulu önderin
Dokunmayın bana yaram çok derin
Moda oldu papaz varmı haberin
Beşikten mezara askerim asker
İhanet yüzünden terör durmuyor
Mepusun çocuğu asker olmuyor
Hain kurşun mehmedimi vuruyor
Beşikten mezara askerim asker
Bizi yönetenler bizden değilmi
Yetimin mazlumun hakkı yenirmi
İnsan olan ikrarından dönermi
Beşikten mezara askerim asker
Ozan Güner der ki vatan sağolsun
Kardeş kavgaları artık son bulsun
Irak''ta olanlar bize ders olsun
Beşikten mezara askerim asker
Ozan Güner Kaymak
Amsterdam / 16.07.2006
Degerli Canlar nicin ve kime ne amaçla siir yazdigimi siirlerimle ne mesajlar vermek istedigimi antolojideki sayfamda Okuyabilirsiniz. Akintiya kalemi herhangi bir çikari olan yapabilir bizimle ilgisi yok. Insanlari bir birine düsürüp ortalarda görünmeyen riyakarlarida tarih boyunca çok gördük. Nefesimizin sonuna kadar kardesçe yasamayi ve barisi dileyecegiz. Vatanin gevezeligini degil bizzat vatani Namus bilecegiz. Siirlerimde de yazdim Vatani olmayanin dini de olmaz. Vatan anadir, yardir, candir. Hrant DInk için yazdigim siirdede ANA KUCAGINA UZANDI BIR CAN dedim Vatani kast ettigim anlasilmiyormu?
Insanlari Vatandas olarakmi degerlendirecegiz. yoksa inanç ve mezeplerine göremi Lütfen ne yaptigimizi hangi akla hizmet ettigimizi bilelim. Duyarliliginiz için tesekkür ederim.