- 777 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
VAR MISINIZ ? ANLAMAYA....
Okumak ameliniz olmasın,ey dostlar,okuduğunuzu yaşamak ameliniz olsun.İçinde bulunduğumuz mübarek ayda da olsa,müntesibi olmakla öğündüğümüz dinimizin,evrensel öğretisini lütfen,okuyalım ama,anlamak ve hayata dahil etmek için okuyalım,yoksa okuduğumuzdan bi haber okur,günümüzdeki vahim tablonun ortaya çıkmasına vesile oluruz,olmaya devam ederiz.Hoş okunmasına kimsenin karşı çıktığı falan da yok ya neyse,galiba birilerine göre problemler okuyan kişinin okuduğunu anlamaya başlaması,uygulamaya koymasıyla kendini gösteriyor galiba...
Okumayı öğrenin,okuyanları,her ne kadar anlamasanız da dinleyin, hatta avazı çıktığı kadar bağıra bağıra bin bir türlü makamlarla okuyanları adeta ninni dinler gibi dinleyin,velakin,ölülerinizin arkasından,dilediğiniz kadar okuyun,yaşayan ve ölenlere okuduğunuz ,eşsiz sözlerde neler den bahsediliyor,merak edip de anlayacağınız şekilde açıklayan alimlerin eserlerine sakın ha bakmayın.Nasıl olsa sizin yerinize birileri okuyup,anladığını yada,görevi gereği müsaade edildiği kadarını ibadethanelerde anlatıp duruyor.Zaten insanlığa gönderilen mesajları birileri anlasa yeter dimi?Bizim anlamamıza ne hacet ,sonra evrensel öğretiyi anlar,bize içeriğinden yeterince bahsetmeyip, güzel seslerinden etkilenmemizi sağlayan efendilere ayıp olur,sonra meslek edindikleri işlerinde,meslek sırrı gibi sakladıkları,yada değişik endişelerle vahyi muhataplarına ulaştırırken sadece dinleyin, anlamasanızda dinleyin,biz sizin yerinize anlıyor,ve sizi bir güzel uyutuyoruz,hem de ne uyku…
Hem siz,eğitim sistemimiz içinde zaten yeterince inandığız dinin konularını fazlasıyla öğreniyorsunuz,yetmiyor,camiler açık,yetmiyor her sene ramazan aylarında hemen hemen tüm televizyon kanallarında eğlenerek bilgileniyorsunuz di mi?
Ne olur sevgili dostlar,Arapça okunmasına haşa karşı değilim, ama ne olur,ne okuduğumuzu da anlamak için,kime itibar ediyorsanız lütfen, o alimlerin eserlerinden anlamak ve anladığınızı,onun bunun istediği kadar değil, sadece,yaradan ın istediği kadar yaşamak için okuyalım ,anlamaya çalışalım,olurda bu teslimiyet sonucu başımız ağrırsa,ne mutlu o ağrıya ne mutlu o ağrıyı çekme sabrı gösteren kutlu yolcuya…
Bu cümleler, metnin girişinde bulunan cümlenin, bi yerlerde okunması ve hatırlanması hatırlanınca da,sizlerle paylaşılmak istenmesi sonucu öylesine ….
Ben ne alimim,nede,öğreten ,öğrenmeye başlayan biriyim efendim.Gelin bu ramazan da Kuran ı anlamaya çalışalım,
anlamak için okuyalım,eğer anlamayı istersek o bize kapılarını mutlaka açacaktır.Vahiy hepimize sorumluluklar yüklüyor,bazı efendilerin anlaması,bilmesi bizi sorumluluktan kurtaramayacaktır.Var mısınız?Mealinden hatim indirmeye,tüm Müslümanların,layıkıyla anlama ve yaşamlarına uygulamaları duasıyla..