ANLAM
Arka arkaya çevirdiğim takvim yaprakları
ve saçlarıma düşmüş ak sayısı olmamalı benim için yıllar.
Günler gibi anlamlı olmalı ama onlar gibi kısacık olmamalı.
Boyumdan büyük, derin anlamlar taşıyan laflar etmek istiyorum bazen.
‘Vay be’ dedirtecek cümleler kurmak.
İnsanların okudukları zaman kendilerinden, hayattan, sevdiklerinden bir şeyler bulacağı sözler.
Ya da büyük şairlerin, büyük yazarların çok önceden söyledikleri,
okurken beni sarsan sözlerin yanına kendi cümlelerimi eklemek istiyorum.
Kelime oyunları yapabilmek, kelimelerle oynayabilmek, onlara yeni anlamlar verip, onları daha da değerlendirmek istiyorum.
Akıllı, önemli, özel biri olmak istiyorum, korkularına ve yara bere içindeki kalbine rağmen hayata meydan okuyan.
Yıllardan sonra, tekrar okuduğumda ‘iyi ki yazmışım’,
Son nefesten önce, geriye dönüp baktığımda ‘İyi ki yaşamışım’ demek istiyorum.
YORUMLAR
Yazın öyleyse..
Okumak ve yazmak, hani derler ya; "dünya üzerinde söylenmedik söz yokmuş" diye de.. Buna rağmen ve onca söylenmişi, en söylenmemişin halinde bir yeni olarak yazın..
Okumak özne, yazmak eylem, bir düşünsel tümleyen olsun "anlam"ınız..
Aklınıza, kalbinize, vicdanınıza ve kaleminize kuvvet efendim.
İyi geceler dilerim.
Göktürkmen tarafından 9/7/2008 1:00:46 AM zamanında düzenlenmiştir.