- 1472 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
ÖZGÜRLÜK
Sizce ÖZGÜRLÜK nedir? İnsanların dıs giyimine inançlarına saygı duyup yargılamamak midir özgürlük?Oysa başörtülü bir öğretmenin özel bi anaokulunda çalışamamasıdır özgürlük ? Evet doğru duydumuz kapandıgım ilk gün staj yerime cocukların yanına bile gidemedim bunu istemeyenlerde özgürlügü savunan okumuş insanlar yaşadığım yerde kapalı oldugum için cok tepki aldım ailen mi zorladı dediler sevgilin mi kapanmanı istedi dediler ama bi kerede Hayırlı olsun Rabbim daha cok İslama baglasın demediler hep yargıladılar.Bi kaç ay kendime gelemedim tepkilerden dolayı iyikide kapanmısım diyorum iyikide çünkü benim kapanma kararımı bi kaç saniye içinde alıp kapandım Nur suresini okurken bu kararı aldım.Ve Kuranda Allah diyordu ki Mü’min/İnanan kadınlara söyle: bakışlarından kıssınlar, iffetlerini korusunlar. Ondan zahir/görünebilen olan dışında süslerini göstermesinler; örtüleriyle açıklıklarının üzerine vursunlar/koysunlar.Kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kadınları, yeminlerinin sahip oldukları taabiyetindeki/hizmetindeki arzu sahibi olmayan erkekler veya kadınların avretine henüz zahir olmayan çocuklar dışında süslerini göstermesinler.. Süslerinden gizledikleri bilinsin diye ayaklarıyla vurmasınlar.Hepiniz Allah’a yönelin, ey mü’minler/inananlar ki kurtuluşa eresiniz. Diyordu bu dünyanın ve bizim sahibimizin sözünden cıkmamı ve karsımdaki kişinin ne derse desin umursamayıp daha cok Allaha yöneldim.Bu İslam ülkesinde başörtülü insanlara neden kötü bi insanmış gibi baktıklarını halen çözebilmis degilim...
YORUMLAR
Ben bu ülkede başörtülülere kötü insanlarmış gibi baktıklarını sanmıyorum. Bana göre toplumda genel olarak başörtülüleri dışlama diye bir şey hiçbir zaman olmadı. Ha tabiki bir kaç örnek çıkar her yerden. Örtülü ya da örtüsüz kadınlar hep barışık yaşamıştır. Sorun siyasilerin yarattığı zihniyetteydi. Şükür bu durum büyük ölçüde aşıldı. Eğer o işyerinde dışlandıysanız inşallah başka bir yerde iş bulacaksınızdır. Ona bakarsanız başı açık olduğu için başvuruları reddeden işyerleri de var. Bu gayet doğal bence. İşyerinin çalışma prensibi ne ise ona uyulur. Kendimize uygun işyeri bakarız. Zorlamanın kahretmenin hiç gereği yok. Sizinki biraz şanssızlık olmuş. Örneğin ben üç yıl önce bu yola girdiğimde en büyük desteğim canım arkadaşım CHP'li idi. Kıyafetlerimi bile birlikte seçtik. İlk başlarda ofisten dışarı bile çıkmak istemiyordum ama hep onun çekiştirmesiyle o ilk günlerin zorluğunu atlattım. Ne ben onun hayatını eleştiririm ne de o benimkini. Siyasi görüşlerimiz bile taban tabana zıtken hem de. Ben inanıyorum ki toplumumuzun geneli bu şekildedir. Kızlarım tamamen kendi istekleriyle hatta benim biraz daha bekleyin uyarılarıma rağmen yedinci sınıfta başlarını örttüler. İkisi de sınıflarında tek örtülü öğrenciydi. Ama o küçücük arkadaşları öylesine güzel davrandılar ve kızlarımı o kadar çok motive ettiler ki ikisi de hiç zorluk yaşamadılar. Ülkemizin o yaştaki çocukları bile bu kadar olgunlukla yaklaşabiliyorsa meseleye gerisini siz düşünün. Sizin yaşadığınız örnek münferittir.
İçinizdeki huzurun keyfini sürün. Kötü insanları da Allah'a havale edin. Pek çok ayette Allah "Bekleyin, ben de sizinle beklemekteyim" der. Bu bile müjdedir.
Sevgiler.
Göktürkmen
Çok doğru önermeler yazıyorsunuz, sonuç anlamında eksikliği olsa da..
Ama siz bu eleştirel akıl yöntemiyle daha iyi yerlere geleceksiniz.
Çok umutvarım, düşünsel anlamdaki geleceğinizden...
Esenlik...
selam sana arkadaşım..siz sadece Allah'ı düşünün ve gerçek dünyaytı boş verin çevreyi..illetlik gönüllere girmişti şimdi yavaş yavaş yok olup gidecek inşallah ve huzur islamdadır unutmayın..selam ve muhabbetle
Göktürkmen
Gül ESEN
Göktürkmen
Feci şekilde siyasal bakıyorsunuz, haklı olarak pek çok yazınızda okuduğumuz 28 şubat dönemi size yaşatıldığını söylediğiniz travma sizi de-relaize-rasyonalize dışı bir konuma savuruyor.
Elazığ konusunda yine de emin misiniz diye sormadan edemiyorum, sevgili Gül Esen...
ccelayir
Gül ESEN
Göktürkmen
Ama Ermeni liderliğini anlamadım, pardon?
Göktürkmen
Çok genel ve makro ararsı bir kavram olmuş...
Esenlikle..
Bunun sebebi ne hiç düşündünüz mü? Çünkü diğer kesime saldırdı sürekli, örtülüleri savunan siyasiler. Dini siyasete alet etti. Ben 28 şubat sürecinden beş yıl öncesine kadar dini özgürlüğün sonuna kadar savunuyordum. Ama zamanla gördüm ki o kesimin çoğu kendisinden başka kesimi düşündüğü yok. Her şeyde dini ortaya atıyor, varsa yoksa dinleri, örtülüleri. Ben şimdi hiç olumlu şeyler düşünmüyorum muhafazakar sağcı kesim hakkında. Buna ben sebep olmadım. Siyasiler sebep oldu. Meclis içindeki hiçbir parti ile de işim yok bu arada.
Bilmiyorum, her şeyi elde ettiniz. Daha ne istiyorsunuz. Siz de gidin islami holginglerde çalışın. Zaten her yer onların. Sizin tabirinizle bir avuç dinsizin yanında çalışmanıza gerek yok.