- 1003 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
BİR TEBESSÜM (Denemeler)
Yüzün aldığı en içten en güzel ifadedir bir tebessüm. Dil anlatamaz onun anlattıklarını. Kısa ve özdür anlattıkları ama anlatacaklarını daha usta anlatır.
Bazen kırk yıllık dargınların barışmasının sebebi olur ufacık bir tebessüm. Eski dostlukları tekrardan canlandırır. Sanki hiçbir şey olmamışçasına dostluklar kaldığı yerden sadece ufacık bir tebessüm ile devam eder. Bir tebessüm bağlar birbirine ve açtırır baharda dahi açamayan o gönüllerde ki sevgi yüklü gülleri. Bir tebessüm, taştan katı bir kalbi yumuşacık etmeye yeter de artar bazı zamanlar. Bir tebessümle ekilir o devasa aşklar gönül bağlarına. Bazı anlar zindan gibi bir gönlü açmak için tek anahtardır tatlı bir tebessüm. Acımasızca kırılmış paramparça olmuş bir gönlün, tekrar kırıklarını toparlamak ve yeniden o gönlü tek tek parçalarını birleştirerek eski haline gelmesini sağlamaktır bir tebessüm.Bir tebessüm dünyanın hiçbir hekiminin reçetesinde yazmayan en tesirli ilaçtır. Hastalanan, acı çeken gönüllerin ilacıdır bir tebessüm.
Bazen bir tebessüm görmek istersinde kimsecikleri çevrende göremesin, kendini tam yalnız hissedersin bir bakarsın güneş ve tüm doğa en şefkatli biçimde sana tebessüm etmekte. Bazen deniz kenarında sahildir, bir tebessümdeniz oraya çizmiştir, en güzel tebessümü,kara toprak kırmızı bir gül ile göstermiştir en güzel tebessümü.Bazen geceye dolunayla doğar bir tebessüm, bazen de ne kadar acıda olsa geçmişi hatırlayınca yüzde beliren ifadedir, sadece bir tebessüm.
Tam ümitlerim yok oldu, öldü dediğinde, tam dünyadan kopmak üzereyken bir ağaç dalında ki yaprak misali, bir bakarsın tekrar ümitlerini canlandırır ve dünyaya tekrar bağlar insanı bir ufacık tebessüm.