- 591 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Yazarlık başka şeydir,yazmak başka şey!
Epeydir yazılarla /yazıyla hemhal olmaktayım.
İlk yazım yerel bir gazetede 1991 yılında yayımlanmıştı.Çok sevinmiştim,ki halen o gazete nüshası elimin altında,çantamda durur!
Zaman zaman çıkarır bakarım ona.Her bakışta da farklı farklı şeyler düşünürüm,hayallere dalar ya da düşlerim olur.
Demek ki çeyrek asır geçmiş.
Bu arada iki kitap yazdım,sanal ortamda da bir kısmı burada olmak üzere iki bin civarında hayata,aşka,mesleğe,eğitime,insana,şiire,felsefeye,gündeme dair yazılar yazdım lakin hiç şiir denemedim.
Çünkü o başka bir tarz ve bana uyan bir format değil.
Ama kendimi hiç yazar olarak nitelemedim / niteleyemem.
Çünkü yazarlık bana göre başka, yazmak başka şey.
Yazarlık daha profesyonelce yapılan "iş" ve geçim kaynağı.
Oysa benimki biraz amatörce ve ekmeğimi "kazandığım" bir alan /iş değil...
Kısaca yazar değilim ama yazmayı seven olmak da yetiyor bana.Kendimi bulduğum ve kendimle olduğum bir "andır" yazdığım an /anlar.
İyi yazmalar ve yazısı bol günler.
YORUMLAR
Haklısınız. Yazmak ve yazarlık hususları kendi içinde ayrılır. Kabiliyet gerektiren ciddi bir konudur yazma işi. Ekmeğini gazetecilikten veya yazarlıktan kazanan, bu işi meslek edinmiş kişilerle, hobi olarak hiç bir maddi çıkarı olmadan yazanlar arasında bu anlamda fark vardır. Edebiyat ve şiir sitelerine yüklediğim şiirlerim ve yazılarımdan örneğin hiç bir telif hakkı veya maddi anlamda bir bedel almıyorum. Diğer kişiler de aynı şekilde. Şayet bu yazı veya şiirlerimden dolayı bir bedel alacaksam bu işi gönüllü olarak değil, maddi kazancım için yapmalıyım. Yazmak ve yazarlık bu anlamda, dediğiniz gibi farklı şeyler.
Bilgilendirici bir yazı okudum. Sağlıcakla.
sabri ayçiçek
YyAZI YAZMAK DA OKUNMAK DA YAŞANILAN BİR KEYİFTİR: BU KEYFİ ALABİLENLERE NE MUTLU...
Yazmak hepimiz için hiç bir ticari amacı olmayan, herhangi bir profesyonel kaygı duymadan, sadece yaşamak istediğimiz amatörce keyif için yaptığımız bir uğraşı.... Saygılar
sabri ayçiçek
Oku hele de yazma eylemini yaşam felsefesi yapanlara selamlar olsun. saygıdeğer Sabri Bey, kısa ve öz yazınızla adeta iç dünyamı betimlemişsiniz. Kutlarım yazınızın özgünlüğünü biçim ve içerik olarak.
Emeğe ve sanata saygımla esenlikler...