- 522 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR Öğrencisi Ahmet Baş ile....
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR Öğrencisi Ahmet Baş: “İyi bir PDR’ci kendini iyi tanımalı ve iyi bir dinleyici olmalıdır.”
SORU: Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz?
Ahmet Baş: 21 yaşındayım. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde PDR (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık) 4. sınıf öğrencisiyim. Samsunluyum. Bafra Anadolu Lisesi mezunuyum.
*Neden PDR, neden Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi? Burayı tercih etmeden öncesi ve şimdiki duygularınız arasında fark var mı?
-PDR okumaya lise son sınıfta karar verdim. Çünkü diğer bölümleri kendime yakın hissedemedim. PDR için kaygılarım vardı fakat yapabileceğimi düşünüyordum. Tokat ise tamamen tesadüf oldu. Çok isteyerek gelmedim. Ama şuan duygularım tamamen değişti. Tokat’ı seviyorum. Bölümümü seviyorum.
*Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşler nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nasıldır?
-Babam işçi, annem ise ev hanımı. Kardeşim lisede okuyor. Ablam da üniversite mezunu. Onlar da hep destek olmaya çalışmışlardır. Başarıyı destekleyip takdir ederler.
*İyi bir PDR’ci nasıl olmalı?
-Bana göre iyi bir PDR’ci kendini tanımalıdır öncelikle. Çünkü karşısındaki anlayabilmek, neler hissettiğini bilebilmek için kendi iç dünyasını da keşfedebilmelidir. Yeniliklere açık olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü insan durağan bir varlık değil. Sürekli aktif, yeniliklere ayak uydurması gereken bir varlık. Bir PDR’cinin de sürekli kendini güncelleyebilmesi gerekir. Ayrıca çok iyi bir dinleyici olması gerektiğini de eklemeliyiz.
*PDR öğrencilerinin sorunları neler, çözüm yolları sizce nedir?
-Şuanda belki de PDR öğrencilerinin en büyük sorunu atanma, bir işe yerleşme kaygısıdır. Malum, alan dışından alımlar yapıldı ve bu bölüm öğrencilerinde bir kaygıya yol açabiliyor. Çözümün de yönetimin iyi bir eğitim planlaması yapmasından geçtiğini düşünüyorum.
*PDR mezunu olunca hangi alanda çalışmak istiyorsun?
-Benim de hedefim çoğu arkadaşım gibi ilk olarak devlete atanabilmek. Fakat farklı alternatifler de düşünüyorum. Yüksek lisans yapmayı çok isterim mesela. Belki ilerde akademisyenlik.
*Tokat’ta üniversite öğrencisi olmak nasıl bir duygu? Üniversiteliler hangi sorunları yaşıyorlar, çözüm yolları sizce nedir?
-Tokat’ta üniversite okumak benim için şuanda çok güzel. Çoğu kişi gibi geldiğimde ben de sevememiştim. Fakat zamanla insanları tanıdıkça çok güzel olduğunun farkına vardım. Her şeye ulaşmak kolay ve zaman almıyor. Sorun olarak dolmuş fiyatlarını biraz fazla buluyorum. Öğrenci için zorlayıcı olabiliyor. Çözüm ise fiyatların düşürülmesi.
*PDR okumak, özelde Tokat’ta PDR öğrencisi olmak isteyenlere neler önereceksiniz?
-Belki onlar da geldiklerinde karamsar duygularla gelecekler. Benim diyeceğim zamanla aslında çevrelerinde çok büyük güzelliklerin farkına varacaklarını düşünüyorum. Söz konusu PDR olunca eğer ki ilgi ve istekleri varsa kesinlikle tavsiye ederim. Ayrıca üniversitenin ve diğer kurumların sunduğu fırsatlardan yararlanmaya ilk yıldan itibaren başlamaları en güzeli olur. Bol bol kitap okumaya zaman ayırsınlar. Tabi gezmek, eğlenmek vb. Bunları da ihmal etmesinler. Çünkü hayatlarının en güzel dönemlerini geçiriyorlar bana göre. Tokat güzel yer, PDR güzel ve okuması keyifli bir bölüm.
Teşekkürler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.