- 2499 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Savaş mı Barış mı?
Savaş mı Barış mı?
Sevgi mi nefret mi? Savaş mı Barış mı? Ölüm mü hayat mı? Hep bu soruları kendi kendine soruyordu.Düşünüyordu düşünüyordu düşünüyordu…Bu anlamlı sorulara yanıt arıyordu.Dünyada savaş mı olsun barış mı? Sevgi mi olsun nefret mi? Ölüm mü olsun hayat mı? Aslında bu soruları kime sorarsa sorsun verecekleri cevaplar belliydi.İnsan oğlunun yüzden doksan dokuzluk bir kısmının bu sorulara savaş yerine barış, nefret yerine sevgi, ölüm yerine hayatı tercih ederim diye cevap vereceğini biliyordu.Ama onun kafasını karıştıran başka bir şeydi.Neden bütün insanlar aynı fikirde değildi?Aklın yolu bir değil miydi? Aslında o yüzde birlik kısım da diğerleri gibi cevap veriyor ama uygulamaya geçince kafasında ki o lanet düşüncesini uyguluyor ve uygulamaya da devam ediyordu.
Elbette savaşsız bir Dünya belki de olamazdı ama yapılan savaşların bir anlamı bir faydası bir amacı olmalıydı.Savaşlar insanları ,hayvanları ve canlıları katletmek ,ülkeleri sömürmek amacıyla ,yer altı ve yer üstü zenginliklerini ele geçirmek için yapılmamalıydı. Ulu Önderimiz Atatürk, savaş ile ilgili olarak ne kadarda güzel bir şey söylemiş “bir milletin canı malı ve namusu tehlikeye düşmedikçe savaş bir katliamdır” Ulu önderimiz savaşların mecbur kalınmadığı müddetçe yapılmaması gerektiğini düşünüyordu.O Çanakkale de Trablusgarp’ta ve diğer cephelerde savaşırken amacı ülkeyi hain düşmanlardan kurtarmaktı.Onun çizdiği yol ne kadar güzel ne kadar anlamlı ne kadar mükemmel bir yol Türk milleti daima onun çizdiği yoldan yürüyecektir.
Yine kendi kendine soruyordu.Madem yüzde doksan dokuzluk bir kısım savaş yerine barış, nefret yerine sevgi, ölüm yerine hayatı tercih ederim diye cevap veriyor da peki neden insan oğlunun Dünya’ya geldiği andan beri barış yerine savaş, sevgi yerine nefret, hayat yerine ölüm tercih ediliyor? Bu Dünya’yı hep o yüzde birlik kısım mı yönetiyordu acaba?
Bu sorulara yanıt almak elbette kolay değildi.Evrenin de kuralları vardı.Bazı şeyleri değiştirmek tabi ki kolay değil zordur.Hayat gerçekten çok zor savaşlar ,barışlar, ölümler ,hayatlar ,sevgiler ve nefretlerle dolu ümidimiz bundan sonra savaşların olmamasıdır.Rabbimiz kan emen lanetlenmiş insanlardan bizi korusun.Ülkemizi her türlü felaketlerden uzak tutsun.Ülkemizi bölmek isteyenler belalarını bulsun.Kahraman Mehmetçiklerimize rabbim her zaman zafer nasip eylesin diyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.