- 611 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ferruh ve Nâran
DOĞRU YOL
( Ferruh, odaya girer. Naran’ı yatağının üzerinde yatar halde bulur. Yanına yaklaşır. Konuşmaları başlar.)
+ Sakin ol.
- Anlamıyorsun Ferruh. Ruhum, göğüs kafesinin içine sıkışmış bir vaziyette. Kırıp onu kurtarmak istiyorum. Bangır bangır bağırıyor. Duyuyor musun?
+ Duymaya çalışıyorum.
- Ne kadar duyabilirsin? Bir saniye, bir dakika? Ben günün 24 saatini onunla aynı yastıkta, aynı yolda, aynı mutfakta geçiriyorum ve çıldırıyorum ! Susmuyor. Nasıl susturacağım Ferruh?
+ Doğru olan şeyleri yapmaya başladığında susacak.
- O doğru olan nedir? Göster, yapayım. Söyle, bileyim.
+Doğru ve tek gerçek bir tek Allah’tır. Senin doğrun O’nun yolu. Ruhun anladı da sen bunu bir türlü anlamadın...
- Konuşma böyle sus!
+ Konuş diyen sensin. Söyle diyen sensin.
- Haklısın, o halde hem konuş hem sus !
+ Seni gördükçe ben üzülmüyor muyum sanıyorsun? Seni gördüğüm her maddede kalbimin yerinden çıkıp ellerime düştüğünü hissediyorum. Naran, seni anlamak için uğraşmıyorum. Kimseyi anlamaya çalışmam. Anlaşılmak o kadar zor ki, o kadar ağır ki. Anlaşıldığını sanarsın ama bir zerre bile dediğin anlaşılmaz. Seni anlayamam affet ama seni dinlerim. Bağırsan, çağırsan seni dinlerim ve bir toz bulutu gibidir varlığım, seni kırmam.
- Herkesi anlamak zorken, kırmamak kolay mıdır Ferruh?
(Naran yataktan kalkıp Ferruh’un karşısına oturur.)
- Söyler misin, anlayamıyorsan nasıl kırmamayı başaracaksın?
+ Susarak.
- Susarak mı?
+ Bazen bütün duygular, susmaktan geçer. Konuştukça dağılır. Sustukça çoğalır. Ben susarak tüm duyguları besliyorum.
- Ne diyorsun Ferruh? Anlamıyorum.
+ Çünkü anlaman için konuşmuyorum.
PERDE 1 - Bölüm Sonu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.