- 713 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çelişkili Notlar
çok bilen çok yanılır derler ,aslında bu bir deyimdir .iyi kitaplar okumak iyi düşünmene yardımcı olur derler .bu da bir nevi teoridir .yani kişiye göre değişir ..
benim nazarımda kişinin ne giydiği ,hangi akıma gönül verdiği veya desteklediği ,ne iş yaptığı ,ayda cebine ne kadar para girdiği ,hayatı yaşayarak mı yoksa okuyarak mı öğrendiği beni alakadar etmez..
zaten bu konu ile alakalı yargılamak ,yanılgılara sebep olur ..
Lakin benim için mühim olan olgu ZİHNİYET meselesidir ..
Mantalite eleştirilmeye müsait ortamlar yaratabilir ..Toplumda oluşan kafa karışıklığı bunun en iyi ispatıdır .Bazen çevrende ki insanlarla olan sözlü münasebetin ve fikir ayrılığın kısır bir döngüye dönüşebiliyor ..Eleştiri amacına ulaşacak doğruları ortaya koymuyorsa ,konuşmanın çok da bir anlamı kalmıyor ..ben kendimi dahi acımasızca eleştirdiğim zamanlarda olmadı değil ..
Elimden geldiği kadar ,dünya edebiyatı ,ve felsefe kitapları okumaya gayret gösteriyorum ..Çünkü kendimi bilmek anlamında yeterli görmüyorum .Başkaları için boşa zaman harcama olarak nitelendirilebilir ama okumayan insanın reel bir fikir üreteceğine inanmıyorum ben ..
Bir örnek vermek gerekirse :
Albert Camus’un sözünü paylaşıyor ama onun hayatını ,karakteristlik özelliklerini ,1913 yılında doğduğunu ,1960 yılında trafik kazasında öldüğünü ,1957 de nobel edebiyat ödülü aldığını bilmiyor ..Cezayir notlarını ,yazdığı bir kitabı okumuyor ..İnsanların geneli bizim toplum için de geçerli diğer toplumlar içinde geçerli olan bir yanılgıdan bahsetmek istiyorum ,kulaktan duymalara itibar edildiğinden araştırma gereği duyulmuyor ...
Kendi kimliğini benimsemeyen insanlar ,başkalarının uşağı olur ,hem maddi anlamda hem de manevi anlamda ,geriden insani değerleri arka plana atan bir nesil geliyor ,tehlikenin farkında mısınız bilmiyorum ben öyle hissediyorum ..
son olarak hayatta paradan maddi çıkar ve menfaatlerden ,banka kuyruklarından kredi kartlarından daha önemli şeyler de var ..önemli olan özgür olan ruhunla bunu görebilmek de ..saygılarımla ....Bedirhan (Çelişkili
notlar)
Pardon bir hususu daha beyan etmeden geçemeyeceğim
Borçlu bir toplum olmayacak duaya bile tereddütsüz amin der ..!!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.