- 686 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
GERÇEK ATATÜRKÇÜ ORUÇ TUTMAZ!!!
Aman ha sakın yanlış anlaşılmasın; ne düşünce, ne de söz bana ait değil, öncelikle bunu belirtmek isterim.
Geçenlerde bir vesile bir ortamda tanıdığım bir beye ait bu saçma söz. Niye bu saçmalığı aktarma gereği duydun da denilebilir, lakin bu sözcüğün ardında yatan hayret edilesi ve ibretlik o denli çok gerçek var ki günümüzü yansıtan, ele almadan edemedim.
Tanımıyorum bu beyi. Biz Baykal’dan konuşuyoruz; Baykal’ın CHP yi bitirdiğini, zarar verdiğini, onuruyla zamanı geldiğinde çekilmesini bilmediklerini siyasilerin ve bir zamanlar ben bu işi yapamıyorum deyip çekildiğinde gözümde yüceldiği ve daha bir saygınlaştığını lakin geri dönüşüyle ve bu hale gelişiyle de CHP’nin, bu gün gözümde ne o yüceldiği yerde, ne de saygınlığında kalmadığını söylemimin hemen ardından, “Siz kim oluyorsunuz da, Baykal’a laf ediyorsunuz diyen seslenişe yöneldim. “Vatandaş” dedim sadece. “Gerçeği görür, sağduyulu ve ülkesini seven bir vatandaş.” Bu günkü CHP’yi Atatürk’e yakıştıramayan ve üzülen bir vatandaş. Daha da saldırganlaştı lafım üzerine: Sen mutlaka AKP’lisin gerçek CHP’li Baykal’a laf etmez. Ona laf eden beni bulur karşısında. Ama neredeyse dövecek, zor tutuyor kendisini. Ardından, “Sen kim Atatürkçü olmak kim, Atatürk’ün partisinin başındaki birine dil uzatamazsın” demez mi? “Atatürk’ün partisine yakışmazlıkla hareket ediyorsa başındaki, Atatürk’ün bıraktığı yerden daha da ileri götürmüyorsa partiyi ve ülkeyi, yanlışlar yapıyorsa, babam da olsa söylerim kardeşim. Ben futbol takımı tutar gibi parti tutamam, başına kim gelirse gelsin başım üzere diyemem, varsa yanlışı söylerim ki bu konuda tek söylenen de ben değilim. Gerçeği görürlerin ve üzülenlerin hepsi aynı görüşte, hangi partiden olursa olsun. Hatayı görüyor ve dile getiriyor olmak AKP’li olmayı gerektirmiyor, tıpkı CHP konusunda gerçeği dile getirmenin CHP’li olmayı gerektirmediği gibi” dedim. Bir müddet bu minval üzere devam etti tartışma…
Konu değişsin ve iyice gerilmesin diye ortalık sanırım, yanımdakilerden biri: Boş ver dengesizin biri besbelli deyip “Ne yapacaksın, tutacak mısın oruç, sakın tutma bu durumda sana zararı olur” diye ilave etti. “Yok bu yıl tutamayacağım ne yazık ki, günde 3 litre su içmek zorundayım ve ilaçlarım da var almam gereken, bu 8 aylık kemoterapi ve radyoterapi süreci epey zayıf düşürdü bünyemi” dedim. O bey tekrar döndü: Aa hasta olmasanız oruç da tutacaksınız yani dedi. La havle ölür müsün öldürür müsün? Döndüm: Niye bir sakıncası mı vardı, niye tutmayayım? dedim. “Ben de Müslüman’ım ama oruca, namaza karşıyım gerek yok” dedi. “Kim verdi bu fetvayı, yeni bir vahiy mi?” dedim gayet müstehzi bir üslupla. Sinirlendi. “Ben laik, çağdaş ve aydınım aynı zamanda da Atatürkçüyüm ve ADD üyesiyim. Demek sen yobazsın, İran rejimi gelsin istiyorsun, kimse benim anama kara çarşaf giydiremez” dedi. “Kardeşim, deli misin, tanımadığın biri hakkında nasıl, hem de saçma sapan hükümler verip yargılıyorsun, dön önüne de sinirimi bozma ikide bir lafa girip, hem o çarşaf da zaten Müslüman giysisi değil. Ayrıca oruç tutmak, namaz kılmak, çağdaş, medeni, aydın olmaya da Atatürkçü olmaya da engel değil.” Dedim. “Atatürk çağdaş olun, medeni olun demiş, oruç tuttun, namaz kılın mı demiş? Gerçek Atatürkçü oruç tutmaz” demez mi? Gırtlaklayacağım adamı… “Kardeşim sapla samanı karıştırma. Atatürk inançların samimi yaşanışına karışmıyor, çıkıp da kimseye namaz kılamazsın, oruç tutamazsın demiş değil, hatta dinin daha iyi anlaşılması, hurafelerden kurtulup, bazı kişilerin tekelinde olmasını engelleyip gerçeğinin geniş kitlelere ulaşması adına ilk kez Kur’an’ın tercümesinin ve mealinin yapılmasını bizzat istemiş ve yaptırtmıştır. Vakit namazları Allah’la kendisi arasında bilemem, ama Cuma namazlarına gitmiştir. Bu tür saçmalıklarla Atatürk’ü karalamayın, iftira atmayın. Siz zihniyettekiler yüzünden, zaten pek çok kişice Atatürk dinsiz gibi algılanmakta. Kendinize gelin” dedim. “Sen cahilsin bir gün uğra da bana, sana doğruları anlatayım sayemde biraz fikir sahibi ol ve yobazlıktan kurtul, senin ağzını yırtarım Atatürk’e dinsiz diyemezsin” demez mi.? İnsanlar herhalde böylesi durumlarda katil oluyorlar. “Kardeşim Atatürk’ü dinsiz yerine koymaya çalışan kendinsin farkında olmayarak, buna mukabil ben dinsiz olmadığını savunuyorum, ya dinlemiyor, ya da alkollüsün veya zırcahil ki söyleneni bile anlamaktan acizsin veya ağzından çıkanı kulağın duymuyor, ne dediğinin farkında değilsin” dedim. Sen bana cahil diyemezsin, ben doktorum demesin mi bu defa da…
İyice şaşırdım!!!
Vah zavallı ülkem!..
Vah eğitim düzenim!..
Vah din anlayışı ülkem aydınının!..
Vah Atatürkçüyüm diyenlerin, Atatürkçü geçinenlerin Atatürk anlayışı!..
Cahillik diz boyu!..
Hem de en üst düzeyde bile!..
Yazık ki ne yazık!!!
YORUMLAR
Otobüs durağındayım hergün aynı durakta otobüs beklediğimiz ikiz kız kardeşler var.Sanırım üniversite öğrencisi veya dersaneye gidiyorlar ellerindeki kitaplardan öyle anlaşılıyor. ikizlerden birisi geldi durağa yanındakine anlatmaya başladı;
Ay kız dün akşam haberlarde başbakan ne demiş biliyor musun?
Şehitlere kelle demiş,bir adamada ananıda al git demiş..."Ah bu Ak Partiye oy verenlerin elleri kırılsın inşallah"...DİYOR...
Farzedin ki ben Akpartiye oy verdim sizce nasıl tepki vermeliydim?
Ben o kızcağızı suçlamıyorum şu bizim medya var ya...?
iyi dilekleriniz ve paylaşımnıza çok teşekkür ederim sn hüzünlüşarkım; dilerim sizler yaşamazsınız böylesi acı ve zor bir süreci. tespitiniz de çok doğru,her şeyden önce isan olmak.zaten allahın da emirleri ve yasaklarıyla insanları doğruya eğindirmeye çalışması insanca,insana yakışır olsunlar değil mi?atatürkün de gayretleri bu yöndeydi,insanca,insana yakışırlıkta ve samimi içten,ama allahla arasında saklı,ilan etmeksizin,kullanmaksızın bir din inancı..saygımla efendim.
sizi anlamam mümkün değil sn göktürkmen,ne demeye çalıştığınızı da. söz konusu kardeşimizin söyleminde de bir yanlışlık görmüyorum ben,olması gerekenin genç yaşında bilincine varabilmiş ve kutlanası.atatürk tanrı ile kulun arasındaki zevatı kovaladı diyorsunuz.peki ben ne diyorum,farklı bir şey mi? ben o nevi at gözlüklülerin hasta görüşlerinin hem dine zarar verdiği,hem de atatürke iftira ettiğini söylemeye çalıştım,yoksa kavramları karşılaştırmak sorgulamak değil amacım.inançlar allahla kul arasındadır.dinimizde ruhban sınıfı olmadığı gibi allah da kendisiyle kulu arasına birilerinin girmesini istemiyor ki,benden iste diyor.ülkeyi yönetenlerden yola çıkarak bu mu din diyorsunuz.pek tabii ki değil.o olduğuna inansam bu yazıyı da yazmazdım.defalarca okudum diyor,sağlık sorununuzu gözden kaçırmışım diyorsunuz,demek yeterince dikkatli okumadığınız konusundaki görüşüm doğru.yine de iyi dileklerinize çok teşekkür ediyorum efendim saygımla
Çok çok geçmiş olsun size ve tüm hastalara acil şifalar dilerim.Yazınız gayet güzel ve yerinde olmuş.Atatürk' ü din düşmanı tanıtanlara ithaf olsun diyorum....
Hem müslüman olup,hemde Atatürk'ü sevmek Allah yolunda gitmeye engel değildir.Önemli olan İNSAN olabilmektir.Zaten herşey İNSAN olabilmek,İNSAN ca yaşamak,yaşatmak adına yapılmalı.....Sevgiler.
İyice şüphelendim kendimden ya vallahi! Yazıyı okuyorum.. İkidir üçtür bu suçlamaya maruz kalıyorum " Okumamışsınız yazıyı.. Ya da üstünkörü okumuşsunuz !"
İlla bölümsel mi okumalıyım efendim yazıları ? Çok hoşsunuz vallahi :)
Bakınız:
"..Atatürk'ü sevip hem de dinime sahip çıkabilirim. " demiş bir kardeşimiz !
İşte bu, tam da bir yerlerin istediği şeyi tartışmaya açmaktır. Atatürk bölümsel değildi ! Birtengri ile kulun arasındaki zevat-ı kovaladı.. Ruhbanizm bağlamında !
Bir tane kendini bilmez üzerinden, Atatürk ve Atatürkçülük bir de "din/oruç" sorgulaması yap(tır)ıyoruz. Bu bölümdür. kişilerin Birtengri ile arasındaki bir bölümü..
Ne alakası var şimdi efendim Bunun Atatürk'le, Baykal Beyefendi ile savmla, salatla, zekatla?
Zaten ülkeye bakıpta buna üzülmeyin, Atatürk karşıtı ne kadar varsa ülkeyi yönetiyorlar !..
Bu mu din? Oruç?
Sağlık sorunu yaşadığınızı gözden kaçırmışım, esenlik ve şifalar temenni ettim efendim.
Saygılar..
Göktürkmen tarafından 9/6/2008 5:08:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Perihan ablacım öncellikle çok geçmiş olsun.Umarım bir an önce sağlınıza kavuşursunuz...Yıllardır aynı konuları tartışıyoruz değil mi?Atatürk ve din.Namaz kılıp oruç tutuyorsan kesin Atatürk düşmanısın.Başın açıksa,orucunu tutmayıp namazını da kılmıyorsan gel kardeşim sen ADD'ye...
Gerçekten komik bir durumdayız.Hala bazı şeylerin ayrımını yapamıyoruz.Atatürk;bu ülkenin mimarı kim reddedebilir ki bunu.Ama namaz ve oruçda dinin direği değil mi?Son olarak şunu derim ki hem Atatürk'ü sevip hemde dinime sahip çıkabilirim.
Sayin Perihan hanim yazdiklarinizi okurken pek sasirmadim,anlattiginiz tarz ve dusuncede bi cok insan malesefki toplumumuzda fazlasiyla.. boyle insanlar nedeniylede malesef turk toplumuna Ataturkculuk=dinsizlik gibi algilaniyor.insanlar dinmi once gelir irkmi bunun tanimini yapmalilar kendi iclerinde bence.
Vicdanlarinin verecegi sesi dinlesinler,batili degil hak olani
secsinler...saygilarimla.
vallahi bu yazıyı anlamayan ve de böyle algılayan bir tek siz çıktınız ne yazık ki.yazmakta olduğum başka sitelerde aldığım onca yorumda gördüğüm,vermek istediğim mesajın ve ülke gerçeğinin anlaşıldığıydı.ben burada kurguladığım bir yazıyı sunmadım,gerçek bir olayı,olduğu gibi aktardım.suçlusu da ben değil,sapla samanı karıştıran tüm okumuşluğuna rağmen cahil kalmış olan o doktordu.sanırım yazımı ya üstünkörü kudunuz,ya da anlayamadınız.bir daha okumanızı öneririm.ayrıca ben burada haklı haksız tartışması da yapmıyorum.dediğim gibi olayı olduğu gibi aktardım,ülke gerçeklerinden birine dikkat çekmek üzere.ve bir mantıksızlık varsa onu da benim dizgemde değil,yine doktor beyin sözlerinde arayınız.ki böyleleri de ne yazık ki çoğunlukta.yine de paylaşımınıza teşekkür ederim efendim.saygımla.
Anlaşılmazda -karasız- bir yazı olmuş.. Haklı ve haksızı Turgut Özal'ın söylemiyle "fifty-fifty".. O beğenirdi olsaydı eğer, bu yazıyı..
Chp, Baykal, laiklik, dinsellik ve oruç ! Bir tane de gereksiz adamın söyledikleri..
Sizce bu dizge mantıklı bir dizge mi Sayın Rayhan?
Esenlikler..