- 468 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Nereye Gidiyoruz??
Kendim anlam veremedim-ki verebilene de ne diyeyim. Batı batı dedik de kime göre? neye göre?..Neymiş efendim Kendini bilmezin biri çıkmış yolda rastgele bayan çeviriyor ’’öpüşme oyunu’’ oynayacaz. Yani batıda tepki verilmiyormuş ta biz de ne olur diye? Kimsin sen? Amacın ne senin? Bir de kahkahayla Türk insanı utangaç oynanmaz diyor. Yüzüne tükürün de geçin bakalım ertesi gün yapıyor mu? Yüreği ürkek yıllarca Anadolu köylerinde gecelerce ışıksız tek battaniye etrafında toplanıp da gelmiş bu neslin kadınını yolda çevirip bunu diyeceksin. Üstelik tanımadan bilmeden. Birileri de çıkmış ki batılılar subliminal mesaj koyuyormuş filmlere, cinsel sahne olmazsa film mi olur? diyor ve en büyük kanallarda subliminal mesajlar yayınlatıp ertesi gün ’’başarılı olduk’’ demez mi? Aman neymiş çağdışı kalmayalım. Çağdışı buysa kalalım arkadaş kalalım o. Sonuçları mı? sayabilene de ödül verelim. Anket yapıyoruz daha10 yaşındaki çocuklar resmen kadın hakkında tek düşündüğü şey cinsellik. Cinsel objeye dönüştürmüş bilinçaltında-Ulaşılması güç cinsel obje-... Bir an önce ulaşayımda eksik kalmayayım. Cinsellik içgüdüsüyle büyümenin sonuçlarını mı sayalım: Özgecanı, Mert, Cansu, 9 aylık isimsiz bebek mi diyelim? Toplu çocuk tacizi mi diyelim? Bu onların ayıbı değil bizim ayıbımız sessiz kalanların ayıbı.Söylemeye bile çekinir olduk acaba biri çıkarda eleştirir mi diye...Önce kendi çocuğunu düşüneceksin hissedeceksin o duyguyu. Çocuğun eve gelmeyecek endişeli endişeli bekleyeceksin. Polise gideceksin gecelerce arayacaksınve o sevdiğin çocuğunu ormanda benzin yakılarak bilekleri kesilmiş şhalde düşüneceksin. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığıyla yaşayanların yansımasıdır bunlar. Sürüsünde biri kapılan hayvan grubu bile saatlerce mücadele verirken biz insanlara ne oluyor?
Dışarıyı geçelim de güzel Anadolu insanına ne oluyor. Kültürümüz ilerlemiyormuş. Geri kalacakmışız. Batılılaşmalıymışız. Bırakın da Batı Doğulaşsı. Biz hiç kültürümüzü düşündük mü? Bu kadar güzel bir coğrafyanın, medeniyet ve kültürü dünyaya yaymış Anadolu insanıyız. Türk,Kürt, Laz, Çerkez kaç ırk, kaç din kaç insanı bir arada bulunduruyoruz. Şanlıurfa, Gaziantep, Kahramanmaraş, Çanakkale Tarihi ve kültürü varken...Destanlarımız, Şiirlerimiz, Tarihi güzel ülkemiz dünyaya yayıldı da farkında değiliz. Bugün dünya da çağ atlamış dediğimiz Japonya eğitim verirken o küçük çocukları önce hiroşimaya götürürler, atom bombasını anlatıp biyolojik sistemleri anlatır, bütün öğreteceklerini uygulamalı öğretir. En son da Vatan sevgisini aşılamak için Çanakkaleyi izletirler-imkan olsa gelir burda anlatır-’’Böyle düşük olanaklarla böyle bir savunma, böyle bir geçit vermeyen vatanına sadık insanlar da var’’ diye.
Medeniyet ve kültürün dünyaya yayıldığı bu güzel Anadolu insanının yok olmaması tarihini ve kültürünü unutmaSINI engellemekı için YAZALIM,PAYLAŞALIM,UYARALIM...
Onur Erdem SAYHAN (Mazlum SAYHAN)
YORUMLAR
Bir toplumun ahlak'ı yozlaştırılıyor,halka medeniyet ve batılılaşmak adı altında kimlik bunalımı yaşatılıyorsa bunda birazda insanımızın suçu var.. Yani bir nevi medeni görünmek adına zıvanadan çıkma sendromu diyelim.. Maalesef ki haklısınız . Bugün sosyal medyada bile ahlak ve namus bezirganlığı yapanların bir çok namussuzluğuna şahit oluyoruz..İnsanlarımızda kişilik bunalımı var bunun tek sorumlusu kişinin kendisidir. Batı demiyor ki illa benim gibi yaşayın ve benim gibi düşünün diye... Bugün Japonya gelenek ve göreneklerine bağlı, teknoloji alanında devrim yapan bir ülke... Birde bize baktığımızda sadece kılık kıyafet ve ne kadar yoz diye tabir ettiğimiz işe yaramaz şekilcilik varsa hepsi bizde... Okumuyor, irdelemiyor ve hımbıllıktan öteye gitmiyoruz... Ama kadın erkek ilişkilerine ve cinselliğe sıra geldimi herkes bilirkişi edasıyla ahkam kesiyor. Çünkü akılları belden aşağı çalışan beyinlerin bir şey üretmelerini beklemek komik oluyor...Bu bağlamda vücut kimyaları cinselliğe entegre bir toplumun açlığı söz konusu ne yazık ki.. Kısacası özenti bir toplumuz vesselam... Batının bunda bir günahı yok bana göre...
Sevgilerimle dost kalem..