- 908 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yalnızlık Üzerine Aforizmalar
İnsanlar gelip geçidir fakat yalnızlık bir ömür seninledir. En yeminli, en ahde vefalı dostundur yalnızlık. Sana yağ çekmez. Seni kendi menfaati için gereksiz yere övmez. Sürekli seni nefsinle , zaaflarınla yüzleştirir. Kızarsın ona fakat bilirsin ki dost acı söyleyendir. Terk etmek istersin onu başka dostlar ararsın kendine fakat sonunda anlamışsındır ki kendini aldatmaktan başka bir şey yapmamışsındır. O seni musalla taşına kadar terk etmeyecek tek dostundur. O her yerde seninledir. Film izlerken, kitap okurken ,ders çalışırken ve hatta kavga ederken... Bir yerde yalnızlık insanın kendi kendisiyle kavgasıdır. Bu harp başka hiçbir savaşa benzemez. Peygamberin "büyük cihad" dediği olaydır. Onunlayken suçlayacağın,çamur atacağın ve atarlanacağın kimse yoktur. Bir sen varsındır bir de aynan. İşte bazen bu içsel yolculuk ne kadar kırıcı ve yorucu olsa da bu yoldan dönmek ihanetlerin en büyüğüdür. Bundan dolayı insan olmanın ve ahde vefanın diğer bir adıdır yalnızlık...
YORUMLAR
"...ders çalışırken ve hatta kavga ederken..."
Ders çaşırken, dediğin yerde gülümsedim. Genç bir kalemin sayfasındayım; doğru mu;
ve sizler böylesi güzel paylaşımlara imza attıkçe ben nasıl sevinmemeyimki.
Kalem, öze yolculuğun ışığı gibi gelir bana da. Anlatırken anlarsın hani, söze dökerken kendine tasnif edersin, fikri. Anlatmak gibi derdi olmayanlar fikir alemini dağınık bırakmayı göze alabilir ama yazanlar derli toplu olmak zorundalar. Yalnızlık... O da fikrimce, cezası değil, ödülüdür kendine yetenlerin. Kendine yetemeyenler hangi yarıma eş olabillmiştirki.
Kısacık bir paylaşımda ne çok şey düşündürdün okuruna.
Teşekkürüm ve selamlarımla kardeşime.