- 771 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇMİŞTEN BUGÜNE TÜRKİYE.....
GEÇMİŞTEN BUGÜNE TÜRKİYE.......
1968 gençlik hareketi Türkiyede özgürlük ve tam bağımsız Türkiye hareketini başlatmıştı. Özellikle üniversite gençliği tatillerde köylere dağılır, işçi sendikalarında çalışırlardı. Tırpan sallar, köprü yapar, amelelik yapardı. 1950’lerden itibaren şiddetli bir şekilde hayata geçen Marshall Planı Türkiye yi geriye götürüyordu. Ülke üreticilikten tüketim toplumuna doğru gidiyordu. Kapitalizm çıldırmıştı. Aydınları, siyasetçileri, yazarları satın alıyorlardı. 68 kuşağı buna büyük engeldi. Köylü, işçi, sanayici.. aydınlanıyordu. Sağa sola böldüler. Herkes özgürce dini vecibelerini yerine getiriyordu. Kendi sermayeleri ile Türkiyede dışa bağımlı, dini siyaseti pazarladılar. Yetmedi sağı böldüler. Yetmedi Kürt solu diye bir çok örgütler kurdular. Türkiye’de solu böldüler. Yetmedi her siyaseti kendi içlerinde bölüp birbirlerine düşürdüler. Yetmedi siyasette öne çıkan gençleri kurşunladılar; bir sağdan, bir soldan idam ettiler. Aydınları katlettiler. Sendikaları ve örgütleri susturdular. Mezhep çatışmalarını, satın aldıkları ile hayata geçirdiler. Çorum, Maraş katliamları ve Sivas’ta diri diri yakmalar. Fitil dışardan ateşlendi. Bu iller zan altında kaldılar.Yerli iş birlikçiler Olimpiyat Ateşi gibi il il gezdiler. Yetmedi Irak’ta 36. Paraleli ABD kontrolüne aldı. Irak,İran ve Türkiye müdahale edemiyor. Buralarda belirli bölgelerden kaçırılan fakir aile çocukları militarize edilip 3-4 ülkede terör estiriyor. 100 binin üzerinde genç, aydın öldü. Kapital dünya emellerine ulaşamadı. Kudurdu. Dini standartlı örgütler türettiler. Allahu Ekber diyerek katliam yaptılar. Ölen müslüman, öldürülen müslüman. Arkasında bilmem hangi devletler.. Türkiye’de yine başaramadılar. Halk birbirine girmedi. Kucaklaştı. Acılarını paylaştı. Askere polise yöneldiler. Kışkırttılar, katliam yaparlar diye beklediler. Olmadı. Mevlanaların, Yunusların, Hacı Belktaşların torunları her yerde her ortamda beraber oldular, kucaklaştılar. Kudurdular. Yeter artık Ankara, Diyarbakır, İstanbul, Kayseri’de ölen, şehit olan gencecik fidanlar bu ülkenin çocukları. Halkın çocukları. Anadolu bir birine saldırmaz. Birdir beraberdir. Saklanan güçler cepheye çıksın, o zaman Çanakkale’ de olanları herkes tekrar görür. Daha anlamadılar. Anadolu bölünmez. Kapitalistler kendi aralarında bölünme noktasına geldiler. Ülkelerinde çatırdamalar başladı.. Olan giden fidanlarımıza oluyor..Ülkemiz maalesef şehitler mezarlığına dönüşürken,huzur ve güven ortamı yok oldu..Artık evden çıkarken bir daha geri dönebilecek miyim ? Kuşkusuyla yaşıyoruz..Ülke olarak hepimizin içine ateş düşerken,bir kesim halen hiç birşey olmamış gibi hayatına devam ediyor..Ülke elden gidiyor ama sanki insanlar kış uykusuna yatmışlar gibi duyarsız davranıyorlar.Vatanımızın bağımsızlığına,birlik ve beraberliğine,cumhuriyete sahip çıkmak en birincil görevimizdir..Umarım herkes vatandaşlık bilinci ile aklını başına toplar,sağduyulu davranırlar..
Her Türk vatandaşı etnitesi ve mezhebi ne olursa olsun,çok kritik günlerden geçerken, sorumluluklarının bilinci ile hareket etmeli,başka TÜRKİYE YOK....Hep birlikte tek yumruk olup dosta düşmana Türk Milletinin gücünü bir kez daha göstermeliyiz...
Barış dolu bir DÜNYA ve TÜRKİYE bırakmalıyız çocuklarımıza.....Aydınlık yarınlarda buluşmak dileğiyle...
Gönül Beyan
emekli öğretmen
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.