- 1148 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Yüzleşme
Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşayan ve dünya malı biriktirmek uğruna kutsal bilinen tüm değerleri yok sayan ademoğlu.Aç gözlüsün.Doymuyorsun bir türlü. Dünyayı yedin, hâlâ doymadın .Gözünü hırs bürümüş.Kibrin yüzünden gerçeği görmüyorsun.
Kutsal kitabımız Kur’ an da ; insanlara iyilik yapılması ve yaşayan tüm canlılara eziyet edilmemesi emredildiği halde , bu ayeti yok sayan, hadislerin aslını değiştiren riyâkar insan.
Unutma ölümlüsün, öleceksin. Öleceğiz
O gün geldiğinde ; markalı arabaların ,yatların ve katların bir işe yaramayacak.
Korkuyorsun, ölesiye korkuyorsun .Ödün patlıyor.
Çünkü hiç hayrın dokunmadı canlılara.
’keser döner sap döner gün gelir hesap döner ’deyişi gelsin aklına.
Gün gelecek en yakınındakiler harcayacak seni ,haberin ola..
Unutma .Herkese dokunuyor ölüm .Ne kadar yaşarsan yaşa ,ölüm senin de kapını çalacak bir gün.Gitme vakti geldi diyecek Azrail.Onu geri çevirme şansın yok , bunu biliyorsun.Kandıramazsın. Korkutamazsın, tehdit edemezsin .Yani demem o ki ,işe yaramaz bitirim hallerin..
Eninde sonunda hepimizin gideceği yer aynı.Son mekân iki metrelik bir çukur .Kefen bile kısmet meselesi..Biliyorsun cebi yok kefenin.Bir toplu iğne bile götüremiyorsun yanında.
Cennet ve cehennem boş.
Allah ’ın yarattığı canlılara acımadan eziyet edenlerin nereye gideceği , nasıl cezalandırılacağı yazılmış kutsal kitabımızda..İyilik yapmadığın ve sâlih ameller biriktirmediğin için ,kav ve odununu sen kendi ellerinle hazırlıyorsun bu dünyada. Benden hatırlatması.
YORUMLAR
Ne cennete varmak için iyi oldum nede cehennemden korktuğum için kötülükten imtina ettim. Kötü olmayı denediğim zamanlar bile oldu . ... Şimdilerde cevap alamadığım sorularım var... İyi biri olmak için çabalamadım da vicdanımın sesini dinledim hepsi bu. ... Peki bizi yaratan Rab bize bunca sorumluluk yüklemişken bazılarımızı niye onsuz bırakıyor.. ?
Bazen öyle çok ihtiyaç duyuyoruz ki bizi neden çaresiz bırakıyor ?
dünyayı ben yaratmadım ki tek koruyucusu olayım.... Yardımına ihtiyacımız var Rab'bın....Bazen sadece ,izliyor...
Sevgilerimle...
Deniz Giritli
Cennet ucuz, cehennem gereksiz değil !
Kişi ne ederse ,kendine eder
Toprak hakkın terazisidir statü tanımaz. Bağrına basmaya görsün.Bu yüzden ona temiz vicdanla gitmek büyük gaye olmalı.
güzeldi
sevgilerimle
Deniz Giritli
Zaman gösterdi ki; Cennet ucuz değiI, Cehennem de Iüzumsuz değiI. Said Nursi
Yüreğinde sevgi olmayanlar ,Allah adını kullanarak bu dünyada cehennemi yaşatıyor insanoğluna.
Sevgilerimle.
Deniz Giritli
Bugünleri işaret etmişti o romanın yazarı ve ısrarla ''tanrı benim içimdeki vicdandır'' dediği için de taşa tutulmuştu o devrin yobazları tarafından .Teşekkür ederim ziyaretiniz ve anlamlı yorumunuz için.
Bir yerlere mesaj var gibi algıladım. Dediğiniz şeyleri ölmeyeceğini sanan insanlar da söylüyor. Demek ki kalpten inanıp düşünmüyorlar. Dini içeriği olan farklı bir yazıydı. Bazı insanlar var, o kadar dünyevi yaşar ki yine de kimseye bir zararı olmaz. Aslında ahlakın kişi üstünde etkisi tartışılır, sanırım doğuştan gelen kişilik hepsinden baskın.
Deniz Giritli
''Tanrı insanın içindeki vicdandır''
Ziyaretiniz ve anlamlı yorumunuz için teşekkür ederim.
Deniz Giritli
Anlamlı sözlerle eşlik ettiğiniz için teşekkür ederim.Hep güzel sizin de gelişiniz.Saygılar.