- 1092 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Seccadeler
Ne sevimli değil mi şu seccadeler…
Seccadeler ne sevimli…Allaha kulluk ne güzel…
Seccadeyi sevelim…Seccadeyi sevmek güneşi sevmektir…ışığı sevmektir…
Seccadeyi sevmek nurlu yola girmektir…Yollar iki,biri nurlu biri kirli…
Çocukluğumdan beri etrafımda hep insan seli vardı ,seccade sevgisi dolu gönülleri…Ben de seccadeyi hep sevdim.Hep seccadem oldu.Küçük seccadelerim,Büyük seccadelerim oldu.Yün seccadelerim,Pamuk seccadelerim oldu…
Seccadem karanlıkta doğan ay gibi güzel…
Şu karanlık hayat beni bunalttığı anlarda seccadem birkaç kat daha güzelleşti ve beni bir anne gibi çağırdı kollarına.Anne kucağı kadar güven verdi…Huzur verdi…Işık verdi seccadem…
Seccadeyi sevelim…Seccade hayatınıza girdiği zaman bahar girdi demektir.Elde cömertlik dirilir,dilde zikir…
Seccadeyi hep sevdim .Seccadem çok kere inzivaya çekildiğim yer oldu bana.Seccademde , olgunlaştıran bir mevsim buldum hep.Nur buldum.Huzur buldum…
Seccademi hep sevdim.Seccadem hep bir nehir gönül fidanıma,eski sular gidip yenileri geliyor…
Seccade hayatın olmazsa olmazı…Bir garibiz şu dünyada ve o dostların en dost olanına hasretimiz var.Çocuk anneye ihtiyaç duyuyor ya … Biz daha büyük bir ihtiyaçla , o dostu arıyoruz…
Seccade gönlümüzün annesi…
Dünyadan tokat yediğim günler bir başka şefkatli oldu seccademin tüyleri bana.Dünyanın tokatlamadığı kim var ki,Dünya tokatlayınca, bence kaçılacak en güzel yer seccade …ve kınadım bir düşmandan diğerine kaçanları…Dedesinin seccadesini duvara asanlara da sitem ettim hep.Onları anlayamıyorum.Dedeleri mi yanlış yolda,kendilerimi…düşünseler.
Seccade sadece dedelerimiz için değil ki. İnançlı bir insanın hasret giderdiği yer seccade…
Ben seccademi çok seviyorum.Dünyaya gözümüzü açtığımızda dedelerimizi,nenelerimizi seccadede görmüşüz elhamdülillah.Belki seccadeye sevgimizde bunun da büyük katkısı var.Bu büyük katkı yetmiyor kimilerine… Dedesinin seccadesini duvara asanlara...Ben onları gördükçe şöyle dedim:”işte.Seccadeye sevgimiz, gönlümüze o dost tarafından lütfedilmiş… hasret gidermemiz için …
Ben seccademe giderken güzel bir bahçeye gider gibi oldum hep.Mutluluk duydum .Bana dünyada en dost bir yer oldu seccadem.Belki cennet bahçesi o…
Genç kızlarımızın çeyizlerinde onu gördüm ,sevindim birileri adına.
Seccade bir bez değil ki.Ben alnımın öptüğü her şeye seccade diyorum.
Alnımın öptüğü toprakta seccademdir.Alnımı aydınlatan toprak o .Alnımın öptüğü taş yüreği şefkat ateşi ile yanmış bir annedir...
Seccadeyi sevin,Sizi yaratan yüce Allaha kulluğu sevin…Seccademin başımın üstünde yeri var ve olacak seccademin başımın üstünde yeri .Beni hakkın huzuruna götüren o.Kirlerden arındıran o…
Her yer seccadem olsa.Namazlar öyle güzel… ezan sesleri öyle güzel.
Seccade ile tanışsın alnın,bu büyük sevinç...bir şiirimde bu sevinci yaşadım
Seccade Kuşu Alnım Şimdi
Aşk ömre olsun paşa
Çiçekli iğde ağacı gibiyim şimdi
Seccade kuşu alnım şimdi
Onu gördüm göreli
O Allah dostunu
Derdim bitti
Aşk gönlüme oldu paşa
Bahar güneşidir aşk
Çiçekli iğde ağacı gibiyim şimdi
Gökten insin öpsün alnımı yıldızlar
Bir paşa aşk yaşıyorum
Gül gönlümde paşa
Gülsüz hayat döner leşe
Onu gördüm
Derdim bitti
Seccade kuşu alnım...
Bir paşa aşk yaşıyorum
Çeşmeler yıkıyor kirimi
Geceler süslüyor karanlığa kinimi
Aşk ömre olsun paşa
Aşksız hayat döner leşe
Seccademde akıyor mavi gök yüzü şimdi
Hamdi Oruç
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.