- 383 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yıldızlar kadar uzak mı bize ?
TBMM’sinde anayasa değişikliği görüşmeleri "hararetle "devam etmekte,biz de "vatandaş" olarak durumu seyretmekteyiz.
Konunun içeriğine girmeyeceğim!
Ancak biçimsel olarak iki durum rahatsız edici.
Biri oyların "göstere göstere "kullanılması;diğeri de Meclis’te "kürsünün işgal edilmesi."
Havada uçuşan tekmeler/yumruklaşmalar ise olağanlaştı.
Bu durum /durumlar beni rahatsız ediyor.
Rahatsız etti!
Oysa demokraside "tartışma adabı" ve "kurallara uyma zorunluluğu" başka şeylerdir.
"Açık oy" bir kuralsızlıktır.Savunulacak yanı yoktur,hele bazılarının bunu "basın "önünde deklare etmesi biraz "hüzün verici" geldi bana.
"Gizli oy" milletvekillerine partilerinden gelecek baskı için sağlanılmış bir haktır;oysa bunun aynı kişilerce "bozulmasını" şaşkınlıkla izledik /izlemekteyiz.
Kürsü işgali ise kabul edilecek davranış modeli olmaz /olamaz!
Sanırım en büyük eksiğimiz "diyalog" ve "uzlaşma" kültüründen uzak oluşumuz.
Ve bunu bizi yönetenlerden hem beklemek hem de istemek en doğal,en insani hakkımız.
Ben bekliyor ve istiyorum.
Daha kaliteli iletişim mümkün.
Yapılmalı ve biz de bu "olgunluğa" gıpta ile bakmalıyız!
Yoksa bu kadarcığı bile,yıldızlar kadar uzak mı bize ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.