- 442 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Selam Ver Dost Kal
Allah’ın dost edindiği peygamberinin ismini alan sureyi,
bize kitap ve hikmeti öğretecek bizi temizleyecek bir peygamber göndermesi için Rabbimize dua eden,
Peygamberimizin (sav) Atası
"izimden gelenler bendendir" diyen,
Allah’ın izni ve yardımıyla, izinden gidip milleti olmakla şereflendiğimiz,
Hz İbrahim (as)’ın ismini alan sureyi,
İbrahim suresini, Allah’a bir şükür ve Hz. İbrahim’e (as) bir teşekkür ve saygı için okumak ne güzel olur.
O bize cevap veremese de,
Onun ve bütün Peygamberlerin ve iman edenlerin dostu ve vekili olan Allah (c.c) burada, bizi ve O’nu en iyi şekilde duyup, görüyor.
Allah dostlarına hürmet etmeyi seven bir milletiz ya hamdolsun.
Baki olanla dost olunca, dostluklar baki kalır. Allah’la dost olmaya çalışalım ki, ebedi dostluğunu kazanan dostları arasına katılalım İnşeallah.
Allah’ın dostluğunu kazanmaya çalışmadan, Allah dostlarının dostu olunamaz, olunsa da, kabir kapısına kadar olur, sonra yollar ayrılabilir.
Allah dostlarının izinden gitmek isteyenlere, Allah (c.c) kendi dostunun nasıl olacağını Hz. İbrahim (as)’da gösteriyor.
Rabbim bizi dosdoğru yolundan, dostunun yolundan hiç ayırmasın.
(Onlara merhametli Rabb’in söylediği selam vardır.Yasin suresi 58. ayet)
(Selâm, bizim ve Allah’ın sâlih (doğru hareket eden) kullarının üzerine olsun.) (Peygamber Efendimizin Miraçta aldığı Selam, Ettehiyyâtü Duasından)
Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla
De ki: Allah doğruyu söylemiştir. Öyle ise, hakka yönelmiş olarak İbrahim’in dinine uyunuz. O, müşriklerden değildi. ALİ İMRAN Suresi:95.
Hepiniz O’na yönelerek O’na karşı gelmekten sakının, namazı kılın; müşriklerden olmayın.
RUM Suresi:31.
"Ey Rabbim! Beni ve soyumdan gelecekleri namazı devamlı kılanlardan eyle; ey Rabbimiz! Duamı kabul et!"
"Ey Rabbimiz! (Amellerin) hesap olunacağı gün beni, ana-babamı ve müminleri bağışla!" İBRÂHİM: 40. 41.
AMİN AMİN AMİN ECMAİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.