- 641 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TERÖR BELASI
Terörün dini, dili, ülkesi, milliyeti olmaz.Allah korkusu olan bir insan değil insanlara, diğer canlılara da zarar vermez. İstanbul’daki son terör olayı görünürde ’ içki içilen, eğlenilen ’ bir mekandaki insanları katletmek suretiyle yapılsa da, gerçekte onlar ’ içki içtiler, alkol tükettiler ’ diye yapılmadı. Yani burada yapılan saldırı ve terör tamamen insan odaklı, insanların yaşam hakları ellerinden alınarak yapıldı. Konuyu da bu anlamda çarpıtan kişiler var. Sonuçta masum insanlar katledildi. İnsandır hepsi de ve yaşama hakları ellerinden alınmıştır.
Nasıl ki mesela aynı terör olayı bir dini mekanda olsaydı, bunun da orasının sinegog mu, kilise mi ya da camii mi olduğuna bakılmaz, orada toplanan insanların ibadetlerini yerine getirmek için bulunduklarından hareketle, sonuçta insanlara yapılan hainlik, terör olduğu sonucu çıkardı. Mabetlerde yapılan terör ile son örnekteki gibi alkollü bir yerde yapılan terör aynıdır, sonuçta insanlar zarar görmüş, yaşama hakları ellerinden alınmıştır. Peki, bu katliamın yapıldığı yer mesela bir randevu evi olsaydı? Düşündünüz mü hiç? O zaman bazı sağır ve kör, arızalı zihniyetler şunu mu diyeceklerdi : ’ Bir bataklık kurutulmuştur. ’ Bu mantıkla insana değer verilmiş mi olurdu? Nerede, nasıl, ne şekilde olursa olsun terörün her çeşidini lanetliyorum ve yaşam haklarının ellerinden alındığı insanları bu şekilde rencide edenleri de şiddetle kınıyorum.
Bu terörü yapanların maksatları bellidir. Ülkemizi kaos ortamına sürüklemek kardeşi kardeşe düşman etmek, diğer ülkeler arasında güzide cennet ülkemizi töhmet altında bırakmak ve karışıklık çıkartarak bizi bölmeye çalışmaktır.
Maide Suresi / 32. ayete kulak verelim : “Kim, bir insanı, bir can karşılığı veya yeryüzünde bir bozgunculuk çıkarmak karşılığı olmaksızın öldürürse, o sanki bütün insanları öldürmüştür. Her kim de birini (hayatını kurtararak) yaşatırsa, sanki bütün insanları yaşatmıştır. Andolsun ki, onlara resûllerimiz apaçık deliller (mucize ve âyetler) getirdiler. Ama onlardan birçoğu bundan sonra da (hâlâ) yeryüzünde aşırı gitmektedir.
Vecdi Murat SOYDAN
05/01/2017,Isparta
(Kara Kaplı Defterim)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.