- 1098 Okunma
- 14 Yorum
- 4 Beğeni
UMUT TEZGAHI...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kara lehçelerin kara isyanı yine dünde saklı yine yarınla umudun arasına nifak sokan.
Günler öfkeli zaman zaman her nasılsa gülüp geçenlerin nazarında da çetrefilli bir yolculuk. Mağlup yürekler, galip gelen meçhul belli ki düş simsarı tüm yanılgılarım/ız.
Zararın neresinden dönmektense dönemediğimiz o kavşak: Hanidir uzağında bazense kıskacında bazense unuttuğumuz hatta unutmalara inanılmaz talep varken:
Aşk gibi.
Barış gibi.
Umut gibi.
Ve…
Hasrete giydirdiğimiz kefen, başa sardığımız nice hayat, basireti bağlanmış mutluluk.
İnsanlar soyutlanan ve insanlar somut yanılgılarına sonsuz umut bağlayıp da hüsrana yelken açan.
Adsız kimi zaman oysaki ne gam, demekle eş değer. Paye versek de mutluluğa yeni bir gölge asla olmalı ki kıyımları yüreğin, acıları insanlığın. Artık çocuklar da ölmemeli. Garip mefhumlar saklı belki de sandığımızdan fazla düşünmekten bile korktuğumuz hanidir sandığında insanlık denen coğrafyanın ve kayıp satırlarına ektiğimiz nidalar yine salkım saçak varlığımızın uzamında gönülsüz bir rota her savaşın ve her ölümün günah sayıldığı Allah katında hele ki zamansız ve haksız yere ise.
Çürük meyveler mi saklı yoksa umut tezgâhında?
Hani işkillendiğimiz ve dokundukça dökülen ceset kalıntıları her umudun ve her aşkın hayatla arasına sokulan o nifak iken yine insanlığı tehdit eden ve uyandığımız yeni günün arefesinde rüyalarımıza doluşan kara renkli ve uyumsuz nefret izlekleri bir çocuğun peşi sıra ve ölümün de hicap duyulası tınısına asla vakıf olmak istemezken.
Adsızız aslında ve bir o kadar anlamsız.
Anlam yüklü ikonlar serpiyoruz boşluğa: Gülen adamlar ama asla kadını olmayan gülücükler belli ki kadınlar da kayıp çocuklar gibi ve kirli beyanları var iblisin ama cinsiyetsiz ama yanlış ama cüretkâr ve tek talep ettiğimiz makam…
Hakkın rahmetine konuşlu biz ölümlüler oysaki… oysaki ölümsüzlük iken mercek altına yatırdığımız, soyutlandığımıza mı yanalım somut verilerden uzak iken mutluluk, sonlandırılan yaşama sevincimize mi göz yaşı dökelim? Kaldı mı ki ya da kalmalı mıydı belki de ötekileştirdiğimiz benliğimizin uzantılarına tekabül eden iç sesin veryansını yine bilip bilmeden çaldığımız ya da çalmaktan imtina edip çalınmasına müsaade ettiğimiz.
Kanıksamaksa ne alaka?
Yargılamaksa hâşâ!
Sonlandırmaksa asla hakkımız olmamalı.
Ama tek gerçek çünkü umut yükledik yüreklerimize ve belleklerimize:
Hoş geldin 2017 yeter ki huzur, sağlık, barış ve mutluluk getir asla da hor görme dünü yeter ki üzme dünya ahalisini.
Herkese mutlu yıllar diliyorum efendim ve her şey gönlünüzce olsun.
YORUMLAR
umut yüreği köreltmez kimsede umudu engelleyemez
umutlar var oldukça insanın ruhu dinç kalır
Gülüm Çamlısoy
fazlasıyla husumet.
ne çok mağlubiyet.
en azından hayallerimizde özgürüz, umutlarımızla tutunuyoruz hayata.
tüm örtümüz maneviyat ve yürekte saklı o dirayet yine ve yine Hakkın sunumu ile eşsiz bir rahman ömrü kısaltacağına uzatan ve ömürlük bir aşkı yine sindirdiğimiz.
tecelli eden her daim İlahi Adalet ve yine sevgi ile harmanladığımız surelerde emsalsiz bir huzur iken nakşeden.
selam ve dua ile değerli dostum...
Evet sayin yazarimiz. Umut tezgahinizdan umutlar satin aldim hemde ucretsiz. Inanin o aci geceden beri hayata kustum. Dusundukce aklim yetmiyor. Dayanma gucu versin Allah giden canlarin yakinlarina.Sizler gibi guzel kalpli insanlarimizin cogalmasi kalben dilegimle. Tebrik ederim efendim. Saygilarimi biraktim...
Oya gedik tarafından 1/2/2017 10:53:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Bitmiyor değerli Oya hanım ne yazık ki bitmiyor.
Kaygılarımız bir yana yaşanan tüm zulüm ve masum insanların canlarına kast eden acımasız terör.
Üzüntü boydan boya bir duvar ve hayatlarımızı sonlandıran, yaşamdan koparan.
Teşekkür ederim.
Selam ve sevgilerimle...
İyi günler Gülüm hanımefendi,
Yer karasında yaşanan çirkin olguları, güzel dileklerle def etme çabası içindeki özgün yazınız şiir tadındaydı.
Kutluyorum klavyenizin gücünü ve algı zenginliğinizi.
Selam,saygı ve sevgimle.
Gülüm Çamlısoy
Annem hep der ne zaman ki kötümser bir havaya bürünsem:''İyi düşün iyi olsun.''
Enerjinin insana yansıttığı ve etraftaki olumsuzlukları dahi kendimize çektiğimiz...
Sağ olun var olun değerli hocam.
Saygılarımla...
evet Barış
birisi barışı başlatmalı tıpkı savaşı başlattığı gibi demişti şair
insan canından ve yaşama hakkından daha kutsal bir şey yok şu alemde
ve dört kitabın hepsinde
hayrolsun inşaallah
temenniniz temennimizdir
tebriklerim ve iyi yıllar dileklerimle
saygıyla...
Gülüm Çamlısoy
Fertleri iken dünyanın bir o kadar bireysel kaygılarımız belki de olmazın oluru bir şarkıda nidalar serpiştirdiğimiz en aykırı günce hem de bihaber iken eşrafımızdan ama bir o kadar da yürekte saklı tuttuğumuz ne ise yine bize dair ve ne ise aykırı bir o kadar ulaşılmaz...
Her şey güzel olacak...yorgunluğumuzu tehir eden sihirli bir cümle.
Uyuduğumuz ama uyanmayı da fazlaca istememek.
En iyi dileklerimle değerli şairim ve yürek dolusu teşekkürlerimle...
Saygılarımla...
Güne, haftaya ve seneye yine sizlerin varlığını hissederek başlamak yine gördüğüm en güzel rüya ve asla da sonlanmasını istemediğim. Benim için o kadar özel bir duygu ki sizler ile olan gönül birlikteliğim ve her daim şükrediyorum ve evet, bu Rabbimin bir lütfü.
Çok çok teşekkür ediyorum çok kıymetli seçki kuruluna ve güzel aileme, sevgili gönül dostlarıma. İyi ki varsınız.
Tüm sevgimi gönderiyorum ve en derin saygı ve selamlarımı ve de en iyi dileklerimle ve tabii ki de tüm içtenliğimle.
Önceden Labirent rumuzlu bir yazarımız vardı. Uzun zamandır denk gelmiyorum. O da hep böyle umutlu şeyler yazardı. Özellikle şairane aşkları falan. Dünya yıkılsa o yine umut derdi, belki hala diyordur. Ki inşallah diyordur. Sizin ümitvar oluşunuzu ona benzetiyorum. Birilerinin hala güzellikler hayal edebilmesi sayesinde belki de nefes alıyoruz. Bana sorsanız her şey daha kötü olacak derim. Çünkü kötü olacak. Öyle acı olaylar olacak 2017'de ki geçen seneyi mumla arayacağız. Bunu bilmek için müneccim olmaya da gerek yok. Böyle içim karardıkça gelip sizi ve bir kaç ümitvar yazarı okuyacağım. Ne yazarsanız yazın, okuyacağım.
Tebrik ediyorum. Sevgilerimle.
Gülüm Çamlısoy
İlk çocuktum ve kardeşim doğduğu güne kadar da belki de dünyanın en yalnız çocuğu ve ne çok hayal kurardım ki ergenlik çağımda da terk etmedim bu alışkanlığımı keza şimdi de ve hayatı hep pembe bildim sanırım koruyucu bir ailenin ferdi olmakla ilintili.
Hayatın bir okul olduğunu söylerken insanlar safça gülüyordum kendime: Ne olabilirdi ki hayat okulu? Oysaki disiplinli eğitim kurumlarında yeteri kadar sınavdan geçmenin verdiği rahatlıkla konuşluydum yine ailemin kucağına ve birden bire hayat seyrini değiştirdi: Son bir kaç yıl özellikle.
Tanımsız çoğu şey ve anlam veremediğim derken annem ciddi biçimde rahatsızlandı ve yeni bir mucize ile aramıza döndü.
Hayal kurmayı çok seviyorum en az insanları sevdiğim kadar.
Ah, sevgili Aynur Hanım; o kadar doluyum ki ve nefes alamam beklentilerim ve umutlarım olmasa belki de bir ömür gerçekleşmeyecek hayallerim ama beni hayata bağlayan en temel unsur ve ülkem için de dünya halkı içinde diri tutuyorum umutlarımı.
İnşallah evet İnşallah kapanan kapıların ardından yeni kapılar açılacak-ki saf olduğumu zaman zaman söylerler hem de yüzüme, olsun
Beni okumanız, varlığınızla değer ve aydınlık katmanız Allah'ın lütfu değil mi ve mucize eseri gönül bağı kurduğum onca insan...
Tüm içtenliğimle teşekkür ediyorum sevgili Aynur Hanım.
Var olun siz.
Kocaman bir gülümsemenin eşliğinde hayatımı aydınlık kıldınız ya en azından günüm güzel geçecek.
Her şey ama her şey gönlünüzce olsun.
Tüm sevgimle ve en iyi dileklerimle.
Aynur Engindeniz
Sevgilerimle.
Gülüm Çamlısoy
Bu değil mi şükür vesilemiz hele ki maneviyatın coşkusu yok mu, en zor zamanlarda yine bize kol kanat geren...
Tüm sevgimle.
<3
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel sizi ağırlamak yüreğimde.
Çok çok teşekkür ediyorum sevgili hocam.
Ve mutlu yıllar diliyorum.
En içten sevgilerimle...
Yüreğiniz dert görmesin.
Az gidiyoruz uz gidiyoruz, güzel de...dönüp bakmak lazım, ne kadar yol gidiyoruz; demişsiniz.
Baktığımızda, aldığımız yol , yollar konusunda attığımız nutuklara eş değil, doğru.
Bir yerde bir yalan var gibi, değil mi? Başka bir izaha belki de yetmiyor, bildiğimiz.
Keşke her insan sadece kendi adımlarından, kendi cümlelerinden sorumlu olsa diyesim geliyor bazen. Sosyalite denenin sürü güdüsünden çok daha başka bir şeyler demek olduğunun izahı her çağda zordu, yine zor.
Neyse ...
Teşekkürler, kendisi ile okurunu da düşünceye sevk eden kaleminize.
Biz dileyelim yine; iyi yıllar olsun, dünyamız için.
Sevgi ve saygımla.
Gülüm Çamlısoy
Asıl ben teşekkür ederim sevgili Aynur hanım. Var olun siz.
Ve en iyi dileklerimle sevgili yazarım.
Tüm güzellikler sizinle olsun.
Sevgiler, selamlar gönül dolusu...
"Çürük meyveler mi saklı yoksa umut tezgâhında?"
Gülüm hanımcım tezgâh janjanlı...
ön tarafı, göz dolduran, ihtişamlı ve albenisi fazla olan GDO lu beyinler doldurmuş ,arka tarafında ise bu beyinleri ön saflara sıralamayı şiar edinmiş çürük ve kokuşmuş hatta demansa uğramış hastalıklı beyinler kiralamış.
Velhasılı canım arkadaşım " aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık"
İflah olmaz bu millet ... Aziz Nesin az bile söylemiş...
Umuda, sevgiye, barışa olan açlığımızı doyuracak muhteşem bir yıl dilemek gibi klişe cümle kurmaktan öteye gitmiyor dileklerim .. Ama olsun Nasrettin hoca misali " YA TUTARSA" diye umut ediyorum safça..
Yeni yılını kutluyorum canım benim.. Her şey gönlünce olsun inşallah...
Selam ve sevgilerimle.
Dilek USTA tarafından 1/1/2017 4:43:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dilek USTA tarafından 1/1/2017 4:46:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dilek USTA tarafından 1/1/2017 4:48:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Güzel yüreğinizde yer bulmak adına sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
Dileklerimiz, dualarımız yine tek yürek ve el ele yürürken yeter ki vakit çok geç olmadan varalım huzura ve sevgiye ve barışa.
Tüm güzellikler sizinle olsun sevgili Dilek hanım.
Tüm sevgimle güzel insan...
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum güzel yüreğine.
Tüm sevgimle ve mutlu seneler.
Az önce Zorba filminin ezgisi olarak sirtaki dinledim
Ve zihnimden geçen cümleler şu oldu
İşte dedim, Zorbaya cevap "Zorba" dan bu kez
Zor be ya! Der gibi teröre, teröriste
Eee! Ege mistiği bir bakarsınız "Zeybek" patlatır, bir de bakarsınız "Sirtaki"
Ne ki, barışın ve özgürlüğün soluğunu duyurur muhakkak surette
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Yeni yıl hanenizden sağlık, huzur ve bereketi eksik etmesin dilerim ki
Saygı ve selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
Vasıflarımız ama vasıfsızlığımız ve vakıf olmayı dileyip de çok yetersiz kaldığımız...
Çok teşekkür ediyorum duyarlı yüreğinize.
Size de mutlu yıllar diliyorum değerli yazarım ve tüm güzellikler sizinle olsun.
Selam ve saygılarımla...
Çok anlamlı vefalı bir yürek sesiydi
yüreğinize sağlık değerli dost nice güzel eserlere inşAllah
kutlarım saygılar.
Gülüm Çamlısoy
Yüreğiniz dert görmesin.
Saygılar, selamlar engin yüreğinize...
Mutlu kalın.