- 420 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ YIL KUTLAMASI
YILBAŞI KUTLAMASI
TÜM ULUSUMUZUN, DOST - ARKADAŞ VE YAKINLARIMIN, SEVGİLİ HEMŞEHRİLERİMİN, İÇLERİ VATAN HASRETİ İLE DOLU YURTDIŞINDAKİ VATANDAŞLARIMIN, BAŞTA KIBRIS VE AZERBAYCAN OLMAK ÜZERE BAŞKA COĞRAFYALARDA YAŞAYAN SOYDAŞLARIMIN, SOĞUK KIŞ ŞARTLARINDA ELLERİNDE SİLAH CEPHEDEN CEPHEYE KOŞAN VATANIMIZIN BEKÇİLERİ KAHRAMAN ASKERLERİMİZİN YENİ YILLARINI; EN BÜYÜK İÇTENLİKLE, EN DERİN SEVGİ VE SAYGILARLA KUTLUYOR, 2017 YILININ ÜLKEMİZE, ULUSUMUZA VE DEVLETİMİZE SAĞLIKLI, HUZURLU VE BAŞARILI BİR YAŞAM GETİRMESİNİ DİLİYORUM.
CUMHURİYETİMİZİN KURUCULARI MUSTAFA KEMAL ATATÜRK, SİLAH ARKADAŞLARI, AZİZ ŞEHİT VE GAZİLERİMİZ ÖNÜNDE SAYGI İLE EĞİLİYORUM.
Dr. Sadık ÖZEN
Yıllardır gereksiz tartışmalar olur. Yılbaşı kutlamalarına “Gavur İcadı” ya da “Hristiyan Geleneği” diye karşı çıkanlar var. Öncelikle şunu belirtmek isterim; bunu insanlığın gündemine kim taşımış olursa olsun, büyük bir hizmette bulunmuştur. Çünkü bu günler; insanlar arasındaki sevgi paylaşımının, yakınlaşma ve dayanışmanın sağlanmasına artmasına büyük katkıda bulunurlar. Bence önemli olan da budur. Yeme, içme, eğlenme ve armağanda bulunma gibi şeylerin çok daha sonraki sıraları alması gerektiğini düşünüyorum. Büyük harcamalara neden olarak bütçeleri zorlayan, gösterişe kaçan ve sorumsuzca eğlenmeye yönelik yılbaşı kutlamalarının; asıl amacından uzaklaşmış ve yozlaştırılmış oldukları kanısındayım.
Aslında yılbaşı kutlamalarının kökeni çok eskilere dayanıyor. İlk yeni yıl kutlaması, ilk yerleşik Türk Devleti olan SÜMERLER’ de yapılmıştır. Sümerliler yaz sıcağı sonrası, tarla işlerinin bitimini bir festivalle kutlarlardı. Bir çeşit hasat bayramı görünümünde olan bu güz festivali Akiti (ya da Zagmuk) diye adlandırılırdı. Bu kutlama genellikle yıl sonuna denk gelirdi. İnsanlar yeni yılı karşılamak ve Tanrı’dan dileklerde bulunmak için bir araya gelerek eğlenirlerdi. Eski Babil’de yılın ilk ayı olan Nisan’ın ilk 12 gününe denk düşen yeni yıl kutlamaları “Akitu Festivali” diye adlandırılırdı. Bunlar; Panteon’un zirvesinde bulunan yüce varlık yani Tanrı adına düzenlenen bayramdı. M Ö: 1780‘ lerden kalma metinlerde Akitu festivalinden bahsedilmektedir. Bu yeni yıl kutlamalarında Babilliler ödünç aldıkları tarım gereçlerini yeni yılda sahiplerine vermeye söz verirlerdi. Bu sözlerini yerine getirdikleri için eğlenceler düzenler, yer-içer ve dans ederlerdi.
İnsanlar yeni olan her şeye önem verirler; yeni bir evlilikten tutun da yeni bir elbise, ayakkabı, şapka ve çantaya kadar her şey için “Hayırlı olması ve iyi günlerde kullanılması” dileğinde bulunulur. Bunların her biri, ayrı ayrı birer kutlamadır. İnsanlar kutlamaktan ve kutlanmaktan mutluluk duyarlar. Yeni bir yılın kutlanmasının, bu sayılanların ne kadar üstünde olduğunu düşünebiliyor musunuz? Gelen yeni bir yılda 365 gün geçecektir. İlk bakışta bu son derecede uzun görünen bir süredir.
Bir yılın önemini belirtmek için şöyle bir öneride bulunuyorum. Ortalama insan ömrünün 75 yıl olduğunu düşünerek; her yıl için bir tane boncuk alın ve avcunuzun içine koyum. Sonra da onları birer birer avcunuzdan çıkarıp başka bir yere alın. Koskoca bir yaşamın, bir avucun içine sığacak kadar kısa olduğunu hiç düşünmemiştiniz değil mi? Ama bu bir gerçek. Yaşam, sanıldığından çok daha kısa. Dolayısıyla bir yılın değeri de o kadar büyük. Değeri bu kadar büyük olan bir yılı karşılamak çok önemli olmalı. Yılbaşı kutlamalarına bu açıdan bakınız lütfen.
Bu görüşlerim ışığında yeni yılınızı içtenlikle kutluyorum.
En derin sevgilerimle…
31.12.2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.